استراتژی های برتر بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک

استراتژی های برتر بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک

استراتژی های برتر بازاریابی دیجیتال بخش مهمی از استراتژی بازاریابی کلی یک کسب و کار است. مهم این است که آیا یک شرکت تجارت آنلاین انجام می دهد یا خیر. در مورد یک شرکت کوچک ، متوسط ​​یا بزرگ نیز صادق است اما مخصوصاً برای یک شرکت کوچک صادقتر است.

بازاریابی مشاغل کوچک برای یک شرکت محلی می تواند بسیاری از روش های تبلیغات محلی آفلاین را شامل شود ، اما برای موفقیت و به حداکثر رساندن فروش در اقتصاد امروز ، باید بخش سالم استراتژی های بازاریابی دیجیتال را شامل شود . یک تجارت کوچک که بیشتر یا تمام کسب و کار خود را بصورت آنلاین انجام می دهد ، باید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را در پیش بگیرد که به کاربران آنلاین کمک کند تا آن را ببینند.

پنج حوزه اصلی بازاریابی آنلاین وجود دارد که مورد علاقه یک تجارت کوچک است. برخی از آنها برای مشاغل محلی و آفلاین از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و برخی دیگر در مشاغل آنلاین مؤثرتر هستند. بسیاری از مشاغل در هر پنج حوزه بازاریابی مشاغل کوچک در اینترنت فعالیت می کنند.

استراتژی های برتر بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک
استراتژی های برتر بازاریابی دیجیتال

بازاریابی موتور جستجو(به کمک سئوی سایت)

این بخش از بازاریابی برای یک کسب و کار کوچک بسیار مهم است و این امکان را به شما می دهد که با حضور در موتورهای جستجو با شرکت های بزرگتر رقابت کنید. از آنجا که مردم از موتورهای جستجو برای یافتن محصولات بصورت آنلاین و محلی استفاده می کنند ، مهم است که شرکت شما در نتایج جستجوی کلمات مرتبط با آنچه می فروشید ، جایگاه بالایی داشته باشد. شرکت های بازاریابی اینترنتی حرفه ای این سرویس را تحت عنوان بهینه سازی موتور جستجو ارائه می دهند. آنها می توانند اطمینان حاصل کنند که سایت شما هنگام استفاده از موتور جستجو برای افرادی که به دنبال محصول شما هستند قابل رویت است.

سئو در بازاریابی اینترنتی و کسب رتبه در موتورهای جستجو نقش اصلی را بازی می کند. بهینه سازی سایت برای تبلیغات هر کسب و کاری ضروری به نظر می رسد. این روزها صاحبان مشاغل مختلف از کسب و کارهای کوچک خانگی گرفته تا شرکت های بزرگ به دنبال جذب مشتریان از طریق بازاریابی اینترنتی هستند . یکی از مهم ترین ارکان در بازاریابی اینترنتی ساخت سایت مرتبط با کسب وکار مورد نظر و بهینه سازی آن می باشد.آمارها نشان می دهد ، حدود هشتاد درصد از کاربران از طریق موتورهای جستجو خدمات مورد نظر خود را دنبال می کنند . این موتورهای جستجو هستند که تعیین می کنند کدام سایت ها در اولویت قرار گیرند. سئو و بهینه سازی سایت رعایت اصولی است که موجب خواهد گشت تا موتورهای جستجو سایت شما را در رتبه های برتر نمایش دهند. اکثریت کاربران جهت خرید یا بهره مندی از سایر خدمات ، موتور جستجوی گوگل را برمی گزینند. از این رو سئو و بهینه سازی سایت برای هر سایت یا کسب و کار آنلاینی لازم و ضروری است .

استراتژی های برتر بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک
استراتژی های برتر بازاریابی دیجیتال

عملکرد سئو در موتور جستجوی گوگل

می توان اینگونه ادعا کرد که ، گوگل قوی ترین موتور جستجو بوده و می تواند تواناترین بازاریاب برای کسب و کار و سایت شما باشد. حال این پرسش مطرح می شود که ، چگونه می توان از این بازاریاب حرفه ای بهره مند شد؟ اولین قدم طراحی یک سایت با در نظر گرفتن تمام نکات مهم در طراحی می باشد. باید به گونه ای عمل کنید که کاربر با کلیک بر روی سایت شما و وارد شدن به آن ، بهانه ای برای ماندن در سایت بیابد و به سرعت آن را ترک نکند. این بهانه می تواند از یک طراحی جذاب گرفته ، خدمات ارزشمند تا یک محتوای مفید و یا هر نکته ای که مخاطبین هدف شما به آن علاقه مند هستند ، باشد. به عنوان مثال ، یک گرافیک حرفه ای و طراحی لوگوی مناسب می تواند در افزایش بازدیدکنندگان سایت شما تاثیری شایان ذکر داشته باشد.هریک از کاربرانی که وارد سایت می شود می تواند یک مشتری بالقوه برای شما محسوب شود. همچنین نقش سئو در بازاریابی اینترنتی زمانی پررنگ تر می شود که شاهد افزایش میزان سود و بازگشت سرمایه خود می باشید. هر لینک از سایت شما در موتور جستجوی گوگل به معنای ورود کاربران به سایت و فرصتی جهت جذب مشتری و افزایش سود می باشد. 

استراتژی های برتر بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک
استراتژی های برتر بازاریابی دیجیتال

بازاریابی جستجوی محلی

بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی شامل بهینه سازی وب سایت برای نتایج جستجو است و حتی عملکرد نقشه های موتور جستجو را نیز یکپارچه می کند. این امر به ویژه در مورد Google صادق است ، جایی كه مشاغل شما می توانند با نقشه و اطلاعات آدرس درج شوند ، و به مشتریان احتمالی آنچه كه برای بازدید از مؤسسه شما نیاز دارند ، می دهد. شماره تلفن و آدرس وب سایت شما نیز قابل ذکر است. خدمات مشتری اغلب برای کمک به شخصی در تصمیم گیری در صورت علاقه به محصول یا خدمات شما در دسترس مشتری قرار می گیرد.

به هر کاری بر روی وب که برای ترویج یک تجارت فیزیکی انجام می‌دهید و به ارتباط حضوری با مشتریان ختم می‌شود، بازاریابی جستجوی محلی می‌گویند. این موضوع برای تجارت‌های کوچک و متوسط واقع در یک مکان (SMB) و برندهای تجاری ملی و زنجیره‌ای مصداق دارد. اگر شرکتی چه از طریق ویترین فروشگاه و یا از طریق ارائه خدمات محلی با مشتریان خود ارتباط مستقیم داشته باشد در زیرمجموعه تجارت‌های محلی قرار می‌گیرد و می‌توان مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و مهارت‌ها را برای افزایش قابلیت دیده شدن آن بر روی اینترنت استفاده نمود. این فرایند با عنوان “سئو محلی” یا “بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی محلی” شناخته می‌شود. یک سئو محلی خوب فارغ از یک نوع خاص از بازاریابی، بر اساس اطلاعات تجاری شفاف و با استفاده از مجموعه‌ای از روش‌های بازاریابی برای تبدیل برندی ناشناخته به کلمه‌ای محلی و معروف ساخته می‌شود. 

طبق یک مطالعه ، ۴۶٪ از کل جستجوهای Google مربوط به جستجوهای محلی است. اگر می خواهید رتبه اول شغل خود را در جستجوی محلی گوگل ببینید ، باید در مورد ۳ فاکتور کلیدی گوگل در جستجوی محلی  توجه کنید:

  • ۱- ارتباط
  • ۲- فاصله
  • ۳- برجستگی

دانستن خوب و آگاهی از تأثیر آنها در سئوی محلی ، راهی برای به دست آوردن بهترین موقعیت در Google در جستجوی محلی ، با اشاره به آنچه که تجارت شما ارائه می دهد.

استراتژی های برتر بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک
استراتژی های برتر بازاریابی دیجیتال

بازاریابی محتوا

این استراتژی حول ارائه اطلاعات مشتری آتی در مورد محصول یا خدمات شما و همچنین به طور کلی اطلاعات است. همه در تلاشند تا بفروشند ، اما آنهایی که می توانند اطلاع دهند ، بیشتر احتمال فروش دارند. افراد سطح خاصی از تخصص را به یک شرکت نسبت می دهند و این اعتماد به نفس مصرف کننده را القا می کند. بازاریابی محتوا در گذشته غالباً با بروشورهای چاپی و کتابهای راهنمای انجام می شد ، اما امروزه این کار را می توان با مقاله و سایر اشکال اطلاعات در وب سایت یک کسب و کار انجام داد.

بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک بازاریابی نسبت به تولید و توزیع محتوای ارزشمند است که متناسب و منطبق با کسب‌وکار، مخاطبان مشخص خود را جذب می‌کند. هدف از این کار هدایت مشتری به فرآیند خرید سودآور است. به طور خلاصه به جای سخن گفتن از محصول و خدمت خود، اطلاعاتی را به او انتقال می‌دهد که دانش او را درباره محصول افزایش می‌دهد. ماهیت این شیو‌ه‌ی بازاریابی باوری است که شما به‌عنوان یک کسب‌وکار نسبت به این فرآیند دارید. اگر محتوای منطبق با نیاز مخاطبان و قابل اعتماد را به طور مستمر به آن‌ها انتقال دهید، نهایتاً آن‌ها با خرید و وفاداری به برند، قدردان حمایت‌های دانشی شما خواهند بود.

برای داشتن یک بازاریابی محتوای موفق، به برنامه‌ریزی دقیق نیاز خواهید داشت. هنگام ایجاد محتوا، باید نکات کلیدی زیر را در نظر داشته باشید:

  • محتوا را برای چه کسی ایجاد می‌کنید؟
  • محتوا چه سودی برای مخاطب دارد و کدام مشکل او را قرار است حل کند؟
  • محتوای مورد نظر چگونه منحصربه‌فرد خواهد شد؟
  • محتوا در چه فرمتی تولید می‌شود؟
  • محتوا در کجا توزیع می‌شود؟
  • چگونه ایجاد و انتشار محتواها را برنامه‌ریزی و مدیریت می‌کنید؟
استراتژی های برتر بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک
استراتژی های برتر بازاریابی دیجیتال

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

این نوع بازاریابی می تواند مشکل باشد. همه در مورد رسانه های اجتماعی صحبت می کنند ، اما واقعیت این است که ادغام رسانه های اجتماعی با مشاغل خود برای شرکت ها دشوار است. نوع رسانه مورد استفاده و همچنین نحوه استفاده از آن به نوع تجارت شما بستگی دارد. برای برخی از شرکت ها که در تماس با مشتریان خود هستند و به آنها خبری می دهند می تواند یک عنصر مهم موفقیت باشد.

کسب و کارهایی مانند رستوران محلی با استفاده از رسانه های اجتماعی موفقیت کسب کرده اند و به مشتریان این امکان را می دهند تا از جدیدترین ویژه ها و موارد جدید در منوی خود مطلع شوند مهمترین جنبه رسانه های اجتماعی استفاده از آن برای تقویت مشتری خود برای دستیابی به تکرار فروش است.

بازاریابی رسانه های اجتماعی (Social Media Marketing) یک روش قدرتمند برای تمام تجارت‌های کوچک و بزرگ به منظور دستیابی به اهداف و افزایش مشتری است.در واقع مشتریان از طریق رسانه‌های اجتماعی برند شما را می‌شناسند و با خدمات شرکت‌تان ارتباط بر قرار می‌کنند.اگر شما مستقیما از طریق صفحات اجتماعی همچون فیس بوک، اینستاگرام، توئیتر و پینترست با مشتریان خود در ارتباط نیستید، یک راه ارتباطی قدرتمند را از دست می‌دهید.

یک بازاریابی قوی در رسانه‌های اجتماعی باعث موفقیت چشمگیر تجارت، شناخت برند و افزایش مشتری و فروش می‌گردد.

پیش از آنکه کمپین‌هایی در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی تولید کنید،نقشه و اهداف تجاری خود را تعیین کنید تا بتوانید استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را بنویسید.تولید یک کمپین بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بدون استراتژی معین در ذهن، همچون گردش در یک جنگل بدون نقشه است. شما ممکن است از فضا لذت ببرید، اما در جنگل گم می‌شوید.

هنگامی که می‌خواهید اهداف بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را تعریف کنید، این سوالات را از خود بپرسید:

  • شما می‌خواهید از طریق بازاریابی رسانه‌های اجتماعی چه چیزی را بدست آورید؟
  • مخاطب نهایی شما کیست؟
  • چگونه مخاطبان شما از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟
  • شما چه پیامی می‌توانید به مخاطبان‌تان در رسانه‌های اجتماعی ارسال کنید؟
استراتژی های برتر بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک
استراتژی های برتر بازاریابی دیجیتال

بازاریابی ایمیلی

این شکل از بازاریابی برای یک تجارت کوچک آنلاین یا آفلاین بسیار مهم است. اساساً بازاریابی از طریق ایمیل در مورد ایجاد لیستی از مشتریان و مشتریان آینده نگر است. این لیست از نام ها و ایمیل ها افرادی هستند که به تجارت شما علاقه مند هستند و شما می دانید که این واقعیت است زیرا آنها خودشان حضور در این لیست را انتخاب کرده اند.

شاید به آنها به روزرسانی های آینده در مورد محصولات و همچنین کوپن ها برای ثبت نام ارائه شود. با افزایش این لیست ، ارزشمندتر می شود. بسیاری از متخصصان بازاریابی این مهم را در درازمدت مهمترین استراتژی بازاریابی مشاغل کوچک در درازمدت می دانند.

اساساً ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی هنگامی رخ می‌دهد که یک کسب‌و‌کار جهت ترویجِ محصول یا خدمات خود، پیغامی تجاری با استفاده از پست الکترونیکی (Email) به گروهی از افراد می‌فرستد، اما اگر بخواهم تعریف دقیق‎تر Email Marketing را بیان کنم خواهم گفت به ارسال ایمیل جهت گسترش رابطه با مشتری بالقوه یا مشتری فعلی، ایمیل مارکتینگ گفته می‌شود، این ایمیل‌ها معمولاً محتوای تبلیغاتی، ترویجی، پیشنهادی و … دارند و به منظور کمک به ایجاد وفاداری، اعتماد یا آگاهی از برند ارسال می‌شوند.جایگاه Email Marketing بر اساس اصول و تعاریف بازاریابی یکی از زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است (دیجیتال مارکتینگ خود زیر شاخه‌ای از بازاریابی مستقیم محسوب می‌شود).

ایمیل، ابزاری کاملاً انعطاف پذیر است که می‌تواند طیف گسترده‌ای از محتواها را در خود جای دهد: متن، عکس، ویدئو، لینک، فایل. ایمیل تقریباً با هر پیغامی که بازاریاب بخواهد بفرستد و به هر طریقی که بخواهد آن پیغام را ارسال کند، سازگار است. بنابراین، تعجبی ندارد عده‌ای از بازاریابان خصوصاً در ایران بدون آنکه با ماهیت ایمیل مارکتینگ آشنا باشند، از آن به عنوان ابزاری دمِ‌دستی و فقط صرف انجام دادن نوعی بازاریابی استفاده می‌کنند،

استراتژی های برتر بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک
استراتژی های برتر بازاریابی دیجیتال

و در آخر

اگر کسب و کارهای كوچكی دارید ، باید پنج زمینه فوق در بازاریابی دیجیتال را در نظر بگیرید. برنامه ای را تهیه و آن را با سایر تلاش های بازاریابی خود ترکیب کنید. بسته به شغل شما ، برخی از این زمینه های بازاریابی مهمتر و مؤثرتر خواهند بود. در صورت نداشتن نیروی لازم برای رسیدگی به آنها ، به شما كمك می كنیم تا از آن خارج شوید. 

استراتژی های بازاریابی آنلاین که اغلب برون سپاری می شوند ، شامل رسانه های اجتماعی ، موتور جستجو و بازاریابی جستجوی محلی می شوند ، مگر اینکه زمانی برای اختصاص دادن داشته باشید ، ثابت ماندن در تغییر چندگانه هنگام تغییر استراتژی دشوار است. با بازاریابی محتوا و ایمیل می توانید بخش اعظم آن را خودتان انجام دهید ، اما هیچگاه دردسر نیست که از متخصصان برای مشاوره استراتژی بخواهید تا در شروع کار کمک کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *