انتظارات از مشاور کسب و کار

انتظارات از مشاور کسب و کار – 8 موردی که شما باید از یک مشاور انتظار داشته باشید

تصمیم برای استخدام مشاور کسب و کار یک تصمیم بزرگ است و انتظارات از مشاور کسب و کار بر این تصمیم اثر می گذارد.. کارهای شرکت شما ، با وجود زحمات ، عرقها و اشکهای شما ، به همان اندازه که انتظار می رفت یا انتظار می رود ، انجام نمی شود ، که غیر طبیعی هم نیست. از این گذشته ، آمارهای  Dynamics مربوط به اداره آمار  کار آمریکا نشان می دهد که تنها حدود 30٪ از مشاغل کوچک این کار را طی دهمین سال حیات خود انجام می دهند (اطلاعات مارس 2016). 

مشاوره نقشی حیاتی و تعیین‌کننده درحیات مادی و معنوی انسانها و بویژه در بهبود وضعیت کسب‌وکار دارد. آنچه مسلم است این است که مشاوره نیاز طبیعی بشر و پشتیبان او در تصمیم‌گیری‌های سنجیده است. نظر به شرایط نابسامان کسب‌وکار، امروزه اهمیت و جایگاه استفاده از خدمات مشاوره‌ای بیش از پیش نمایان  است و هر چه زمان به جلوتر گام بر می‌دارد، این نیاز بیشتر نمود می‌یابد. به گونه‌ای که حالا دیگر کمتر می‌توان سراغ کسب‌وکاری موفق را گرفت که بدون یاری بازوی توانمند مشاوری اصلح توانسته باشد به جایگاه فعلی خود دست یابد.

انتظارات از مشاور کسب و کار

انتظارات از مشاور کسب و کار

انتخاب بهترین مشاوران کسب و کار

کسب و کارها چه جدید و چه مستقر باشند ، یک مشاور شایسته کسب و کاربرای محکم کردن روند کار ، بهبود فرهنگ شرکت ، تقویت فروش ، رهبری قطار شرکت یا کارمندان و تقویت خط مشی مورد نیاز شماست.

اما از نظر واقعي ، هنگام درخواست مشاور کسب و کار ، چه انتظاري داريد؟ در اینجا هشت ویژگی وجود دارد که یک مشاور باید داشته باشد:

1. تجربه در صنعت شما.

شرکت های مشاوره کسب و کار مختلف نقاط قوت مختلفی دارند. هنگام خرید مشاوره و استخدام مشاور ، حتماً یکی را انتخاب کنید که دانش عمیقی از آنچه انجام می دهید و چالش های خاصی که درگوشه بازار خود با آن روبرو هستید ، داشته باشد. مشاور کسب و کار مورد نظر شما حتما باید دارای تجربه کافی و کاربردی در حوزه خاص کسب و کار شما باشد. تجربه معمولا باید از فعالیت های مشابه یا مرتبط با پروژه شما باشد و مهم ترین نکته در این رابطه مثال هایی است که مشاور مورد نظر می تواند در این رابطه به شما ارائه کند. تجربه در تعامل و کار کردن با مشتریان هدف شما بسیار ایده آل است.

2. آگاهی از کسب و کار شما.

فراتر از دانش کار در صنعت شما ، مشاور شغلی که استخدام می کنید باید کسب و کارشما را در داخل و خارج بشناسد. این اغلب از طریق بحث غیررسمی وارزیابی های مختلف انجام می شود. یک مشاور عالی نتایج ارزیابی ها را تجزیه و تحلیل می کند و می تواند لیستی از نقاط قوت و زمینه های ضعف را برای شما در نظر بگیرد تا بتوانید رشد را هدف قرار دهید. نیازهای کسب و کار شما ممکن است بسیار خاص و ویژه باشد و در نتیجه به استفاده و همکاری با یک مشاور بسیار زبده و با مهارت برای هدایت پروژه  نیاز داشته باشید. ابزارهای فوق العاده برای چک کردن مهارت های مشاور مورد نظر صفحه لینکداین وی و همچنین وب سایت شخصی وی است و همچنین بررسی عملکرد وی در آخرین پروژه انجام شده توسط وی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. حتما توجه داشته باشید که قبل از شروع جهت جست وجوی یک مشاور بازاریابی مهارت های مدنظر و مورد نیاز در پروژه خود را به خوبی شناسایی کرده و اطلاعات جامعی در مورد هر یک از مهارت ها کسب کرده باشید.

3. شورو اشتیاق.

اطمینان حاصل کنید مشاوری که شما انتخاب می کنید به همان اندازه که در کار خود اشتیاق دارید مشتاق است. قبول نکنید که فقط “مشتری” دیگری محسوب شوید. از مشاور خود انتظار داشته باشید که به همان اندازه که شما هستید ، نسبت به مأموریت خود اشتیاق داشته باشد.

انتظارات از مشاور کسب و کار

انتظارات از مشاور کسب و کار

4- مهارتهای رهبری شما را پرورش دهد.

یکی دیگر از انتظارات از مشاور کسب و کار نشان دادن راه رهبری به شماست. مشاور شغلی شما باید بهترین پیشرفت را در مهارت های رهبری شما به ارمغان آورد. یک مشاور با استعداد به سادگی به شما نمی گوید چه کاری انجام دهید بلکه شما را راهنمایی می کند تا با استفاده از نقاط قوت شخصی شما همراه با تخصص خود ، بهترین تصمیم را بگیرید. یک مشاور با استعداد همچنین تلاش می کند که شما را تشویق کندو از طریق سلسله سؤالات و اظهارات به نتیجه بهتر سوق دهد.

5- یک برنامه استراتژیک.

براساس ورودی ، ارزیابی و سایر مشاهدات ، مشاوران کسب و کار شما باید بتوانند طرحی را برای کمک به بهبود شغل شما تهیه و ارائه دهند. اهداف قابل اندازه گیری باید برای کمک به نظارت بر بهبود ارائه شود.

6. آموزش موثر.

صرف نظر از مواردی که باعث افزایش کارآیی کسب و کار شما می شود ، مشاور کسب و کار شما باید برنامه های آموزشی مؤثر برای تأمین نیازهای شما ارائه دهد. این ممکن است موارد زیر را شامل شود:

      • گسترش رهبری
      • آموزش فروش
      • مدیریت زمان و آموزش بهره وری
      • توسعه مدیریت
      • توسعه کارکنان
      • توسعه رهبری سازمانی
      • آموزش مهارت های ارتباطی
      • غربالگری استخدام / استخدام / حفظ کارمندان
      • و انواع دیگر آموزش هدفمند.

7. شما را پاسخگوکند.

انتظارات از مشاور کسب و کار به موارد بال محدود نمی شود بلکه باید از مشاور خود انتظار داشته باشید که شما را در قبال  تعهدات و مسئولیتهای خودتان  پاسخگو کند. هر فرد به کسی احتیاج دارد که به او پاسخگو باشد. هر مشاور شایسته ای که می بیند وعده ها ، تعهدات یا وظایف خود را دور می زنید باید به طرز واضحی گفتگوی مهمی با شما داشته باشد.

8- نتایج قابل اندازه گیری.

یک مشاور تجاری مؤثر باید بتواند بر اساس اهداف شما برای تجارت ، نتایج قابل اندازه گیری و مثبتی را تولید کند. در حالی که هیچ کس نباید انتظار موفقیت یک شبه را داشته باشد ، اما باید مشخص باشد که شما در مسیر درست پیش می روید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *