انواع مشاوره

انواع مشاوره

انواع مشاوره در بازار کار را شاهد هستیم. اگر می خواهید در زمینه مشاوره شروع به کار کنید ، این پست به شما در درک انواع مختلف بنگاههای مشاوره کمک می کند که بسته به مجموعه مهارت و تخصص خود ، می توانید شروع به کار کنید.

مشاوره چیست

مشاور و شرکت مشاوره کلماتی عمومی هستند و برای متخصصانی استفاده می شود که در یک زمینه خاص مشاوره حرفه ای و تخصصی می دهند و دانش گسترده ای در مورد موضوع دارند.

وقتی یک شخص یا یک شرکت می خواهد از تخصص یک فرد و راهنمایی تخصصی او بدون استخدام کمک بگیرد ، یک مشاور یا یک شرکت مشاوره به تصویر می آید.  یعنی ، آنها فقط باید مشاوره یا کار کوتاه مدتی را از مشاور انتظار داشته باشند . به عنوان مثال شما فقط هنگام تنظیم اظهارنامه مالیاتی یا هنگامی که برخی معاملات انجام می شود با یک مشاور مالیاتی تماس می گیرید.

انواع شرکت مشاوره

اگر توانائی لازم را برای حل مشکل مشتری خود داشته باشید ، تبدیل شدن به یک شرکت مشاور در دنیای آشفته امروز گزینه ای بسیار جذاب است. انواع شرکت های مشاوره زیادی وجود دارد اما در اینجا به من اجازه بدهید تعدادی از گزینه های مشاوره در حال وقوع را برای شما فهرست کنم.

1- منابع انسانی یا مشاوران منابع انسانی

مدیریت نیروی کار سازمان یا منابع انسانی. اکثر این شرکت ها کار جذب ، انتخاب ، آموزش ، ارزیابی و پاداش کارمندان را بر عهده دارند و در عین حال نظارت بر رهبری و فرهنگ سازمانی و اطمینان از رعایت قوانین اشتغال و کار را نیز عهده دارند. شما باید بین نامزد شغل و شرکت ها هماهنگی ایجاد کنید. مدل های بسیاری وجود دارد که می توانید در این نوع تجارت با مشتری کار کنید. امروزه منابع انسانی نیز بر ابتکارهای استراتژیک مانند ادغام ، مدیریت استعداد ، برنامه ریزی جانشینی ، روابط صنعتی و کارگری ، تنوع و گنجاندن تمرکز دارد.

2- مشاوران استراتژی

به سازمانها كمك مي كنند تا مشكلاتي را در عمليات و استراتژي كاري خود و بهبود عملكردشان ، در وهله اول از طريق تحليل مشكلات سازماني موجود و تدوين برنامه هاي از سر راه برداشته و بهبودي نشان دهند. این شرکت همچنین به عنوان مشاوره مدیریتی برای شرکت ها نقش بازی کرده و در آن می توانید نقش اساسی در اجرای فناوری و مدیریت گردش کار داشته باشید.

3- مشاوران فناوری

ارائه راه حل های نرم افزاری که باعث بهبود عملکرد شغلی مشتری ها شده و ابتکار عمل را به واقعیت تبدیل می کند – به عبارت دیگر ، دانش و درک راهبردی از عوامل محرکه  فن آوری های کلیدی برای برنامه ریزی اتخاذ ، توسعه و ادغام فناوری پیشرفته در تجارت مشتریانبگونه ای که با  ارائه یک معماری مقیاس پذیر و تجاری شرکت ها را قادر می سازد نسبت به دیگران مزیت رقابتی کسب کنند.

4- روابط عمومی یا مشاوران روابط عمومی

روابط عمومی (PR) عملی برای مدیریت جریان اطلاعات بین یک فرد یا سازمان و مردم است. وظیفه شما ایجاد شهرت یا دیدگاه در مورد شرکتی است که شما در مقابل عموم ، سرمایه گذاران ، شرکا و کارمندان مشغول خدمت به آن هستید. به عبارت دیگر ، شما کنترل می کنید دیگران در مورد رهبری شرکت ، محصولات یا تصمیمات سیاسی چه فکر می کنند .

5- مشاوران بازاریابی

کار مشاوران بازاریابی این است که برای توسعه موفقیت آمیز ، فروش و توزیع کالاها و خدمات به مصرف کنندگان هدفمند ، بر توسعه استراتژی ها متمرکز شوند. در مقیاس بزرگتر ، بازاریاب به عنوان ابزاری مناسب برای نمایش نام تجاری ، محصول یا خدمات جدید به چشم عموم و تبدیل آن به یک تجارت سودآور ، خدمت می کند. بنابراین ، شرکت ها برای یافتن تکنیک های خلاقانه برای راه اندازی و همچنین پایدار کردن تجارت خود ، به دنبال تخصص مشاوران بازاریابی هستند.

6- مشاوران حقوقی

نقش مشاور حقوقی شناسایی ، جلوگیری و حل مسائل حقوقی با یک شرکت یا مشتری است. تخصص های مختلفی در این زمینه وجود دارد مانند مشاوره حقوقی در زمینه اشتغال ، بانکداری ، قرارداد ، شرکت ، مالکیت معنوی ، مالیات ، املاک و مستغلات ، فناوری اطلاعات یا اعتماد.

7- مشاوران فناوری اطلاعات

کار مشاور فناوری اطلاعات توصیه کردن سخت افزار رایانه ، نرم افزار و شبکه برای ایجاد سیستم های با کارایی بالا و گردش کار است. مشاور فناوری اطلاعات در زمینه های طراحی سیستم های اطلاعاتی ، برنامه نویسی و توسعه نرم افزار ، تخصص فنی را ارائه می دهد. مشاوران فناوری در زمینه های مختلف تخصص دارند و به عنوان مشاور سیستم اطلاعات ، مشاور برنامه های کاربردی سیستم ، مشاوران مدیریت داده و مشاوران شبکه نیز شناخته می شوند.

8- مشاور رسانه های اجتماعی

نقش آژانس بازاریابی اینترنتی یا مشاور رسانه های اجتماعی برای کمک به شرکت ها برای افزایش ترافیک وب سایت های آنها از طریق روش های بهینه سازی موتور جستجو و محتوا و از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی است. با استفاده از سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی مانند شبکه های اجتماعی و رسانه های اجتماعی ، نقش شما ایجاد حضور جدی مشتری و ایجاد برند آنلاین خواهد بود تا مشتری خود را با قابلیت های جدید و تغییر یافته ارائه شده توسط وب به روز نگه دارید.

9- مشاوران مالی / سرمایه گذاری

مشاوران مالی ، همچنین به عنوان مشاوران سرمایه گذاری یا تحلیلگران مالی شناخته می شوند ، دارای مجوزهایی هستند که برای کمک به افراد یا سازمانها در تصمیم گیریهای مالی هوشمند ، آموزش دیده اند. این متخصصان به طور معمول از اطلاعات مربوط به روند بازار ، ارزش سهام ، مالیات و سایر عوامل اقتصادی استفاده می كنند تا به مشتری در تصمیم گیری در مورد مناسب بودن یا نبودن سرمایه گذاری كمك كنند.

داشتن یک شرکت مشاوره می تواند بسیار سودآور بوده و از نرخ چابکی بالایی برخوردار باشد. شما باید  قبل از پیشبرد و راه اندازی شرکت مشاوره خود ، در مورد تجارب  و فرآیندهای مشاوره مطلع شوید. با انواع مشاوره در مقاله های دیگر نیز آشنا خواهیم شد.

2 پاسخ
    • مدیر سایت
      مدیر سایت گفته:

      از اینکه مقاله مورد توجه شما قرار گرفته است بسیار خوشحالیم. باز هم به ما سر بزنید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *