بهینه سازی موتور جستجو SEO

بهینه سازی موتور جستجو SEO

بهینه سازی موتور جستجو SEO

موتورهای جستجو یک منبع خارق العاده برای جذب بازدید کنندگان به وب سایت شما هستند. متأسفانه ، کمک به موتورهای جستجوگر برای یافتن و رتبه بندی وب سایت شما برای گنجاندن در لیست های آن ، چالش برانگیز است. مانند بسیاری از استراتژی های آنلاین ، ترفندها و کارهایی وجود دارد که می توانید از آنها برای بهبود نتایج استفاده کنید. با این حال ، مشابه بازاریابی رسانه های اجتماعی ، می توانید مدت زمانی را صرف بهینه سازی موتور جستجو کنیدتا سایت کسب و کار شما بالتر باشد. در اینجا نکاتی در مورد نحوه جلب توجه به وب سایت شما در موتورهای جستجو، بدون صرف وقت زیادی وجود دارد.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) روشی است که صاحبان وب سایت برای کمک به موتورهای جستجو در یافتن ، فهرست و رتبه بندی صفحات وب خود ، بالاتر از وب سایت های رقبا استفاده می کنند. در حالی که چندین موتور جستجو وجود دارد که می توانید در آن رتبه بندی کنید ، از جمله بینگ و یاهو ، اکثر جستجو در اینترنت (80٪) از طریق گوگل انجام می شود. در نتیجه ، اکثر نکات مربوط به سئو که با آنها روبرو می شوید ، توسط Google مورد توجه قرار می گیرند. 

کارهایی که برای افزایش رتبه موتورهای جستجو انجام می شود به سمت نتایج ارگانیک یا طبیعی تمایل دارد.این فرصت برای حضور بالاتر در نتایج موتورهای جستجو از طریق  کمپین های تبلیغاتی Pay Per Click (PPC) ، مانند Google AdWords ، وجود دارد ، با این وجود ، این کار به تاکتیک های SEO همانطور که در این آموزش بیان شده است ، نیازی ندارد. 

در عوض ، این مقاله به نتایج جستجوی ارگانیک با هدف قرار دادن وب سایت شما در 10 نتیجه جستجوی کلیدی برای کلمات کلیدی هدفمند شما متمرکز شده است . رتبه بندی ارگانیک نسبت به گزینه های پرداخت شده چندین مزیت دارد ، از جمله:

  • مصرف کنندگان نتایج جستجوی ارگانیک را نسبت به تبلیغات پولی ترجیح می دهند.
  • رتبه بندی ارگانیک رایگان است. 

علم سئو

گاهی اوقات کسب رتبه در گوگل احساس می شود همانند علم موشک پرانی است ، به ویژه از آنجا که نحوه تصمیم گیری در لیست سایت شما توسط Google بر اساس الگوریتم هایی است که مرتباً تغییر می کنند. این امر مستلزم آن است که از قوانین و روندهای فعلی پیروی کنید. به عنوان مثال ، در سال 2015 گوگل تصمیم گرفت رتبه سایت ترجیحی را به سایت هایی که از نظر موبایل مناسب بودند ، بدهد  زیرا بسیاری از افراد اکنون از دستگاه های موبایل استفاده می کنند. اخیراً ، گوگل در مرورگر Chrome یک اطلاعیه اضافه کرده است تا نشان دهد آیا سایتی با SSL امن است یا خیر.

این تغییرات صاحبان وب سایت را که می خواهند در رتبه بندی خوبی در گوگل بمانند را وادار به بروزرسانی سایت های خود می کند تا پاسخگوی این تغییرات باشند و گواهینامه های SSL اضافه می کنند (بخصوص سایت هایی که پول می پذیرند) بهینه سازی موتور جستجو SEO

موتورهای جستجو در هنگام رتبه بندی سایت به دنبال چه هستند

امروز با درک آنچه گوگل انجام می دهد و می خواهد ، می توانید مسیری طولانی را برای بهبود سئوی خود طی کنید. در اینجا لیست اصلی از آنچه گوگل به دنبال رتبه برتر به سایت شما است ، آورده شده است.

  1. مدت زمان آنلاینسایت های جدیدتر با سئو مشکل بیشتری دارند زیرا رقابت بسیار زیادی وجود دارد و به دلیل اینکه گوگل از سایت هایی با سابقه خوب نسبت به سایت های جدید حمایت می کند.
  2. کلمات کلیدی . وقتی موتورهای جستجو از سایت شما بازدید می کنند ، محتوای صفحه و اطلاعات متا را تمیز می دهند تا بدانند که در مورد چیست. وقتی افراد از این کلمات کلیدی در موتور خود استفاده می کنند ، آنها می دانند که در نتیجه صفحه شما را تحویل می دهند. این بدان معنی است که برای شما مهم است بدانید که بازار شما در موتورهای جستجو از چه عبارات و اصطلاحاتی استفاده می کند. شما می توانید این کار را از طریق تحقیقات کلمات کلیدی انجام دهید کلمات کلیدی را در عنوان سایت و عنوان صفحه خود ، در برچسب های متا (کلمات کلیدی ، توضیحات) و در محتوا استفاده کنید تا موتورهای جستجوگر بدانند که صفحه درباره چیست. اگر یک کلمه کلیدی زیاد استفاده می شود ، استفاده از تغییرات کلمه را در نظر بگیرید. 
  3. پیوندهای خروجی موتورهای جستجو دوست دارند لینکهایی به سایتهای دیگر و همچنین درون سایت شما (یعنی لینک دادن به مطالب دیگر در سایت خودتان) مشاهده کنند.
  4. پیوندهای ورودی این پیوندهایی به وب سایت شما از سایتهای دیگر است. رسانه های اجتماعی می توانند در این امر بسیار مفید باشند ، اما همچنین ، داشتن سایتهای با کیفیت که به محتوای شما پیوند می خورند ، برای بهبود رتبه شما خوب است. موتورهای جستجو بر اساس شرکتی که شما در آن لینک شده اید قضاوت می کنند ، بنابراین هدف شما داشتن پیوندهای ورودی با کیفیت است.
  5. طراحی وب پاسخگواز آنجا که بسیاری از افراد از تلفن یا رایانه لوحی برای رفتن به اینترنت استفاده می کنند ، اکنون گوگل یکی از جنبه هایی که در هنگام رتبه بندی یک سایت به دنبال آن است ، موبایل-دوستانه بودن را شامل می شود.
  6. امنیتبا وجود همه بدافزارها و ویروس های آنلاین ، Google تصمیم گرفته است امنیت را به عنوان یكی از عوامل رتبه بندی وب سایت ها در نظر بگیرد. این دو موضوع مهم را در بر می گیرد: یکی گواهی SSL که قبلاً ذکر شد. دیگری این است که وب سایت شما را بیمه می کند و سرورها به روز و عاری از ویروس باشند. تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از رباتها درباره وب سایتهایی که آسیب پذیر هستند در حال جار زدن هستند. اگر وب سایت شما به خطر بیفتد ، Google شما را از نتایج جستجو خارج می کند (اگرچه شما می توانید پس از پاک کردن سایت خود ، رتبه بندی مجدد را بخواهید). بهینه سازی موتور جستجو SEO

10 وظیفه DIY برای SEO

اکنون که برخی از آنچه موتورهای جستجو هنگام تصمیم گیری در مورد ایندکس و رتبه بندی سایت شما در نظر می گیرند را می دانید ، در اینجا 10 کار را برای بهبود رتبه در موتور جستجوگر و برای تقویت ترافیک و سود انجام دهید.

  • کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید
  • نام دامنه مناسب را انتخاب کنید
  • در نام ها و پوشه ها از کلمات کلیدی استفاده کنید
  • در عناوین صفحه خود از کلمات کلیدی خود استفاده کنید
  • از متن کلمه کلیدی در ناوبری خود استفاده کنید
  • محتوای کلمه کلیدی مفید را ایجاد کنید – اغلب تکرار کنید
  • کلمات کلیدی را بخشی از توضیحات META خود قرار دهید
  • پیوندهای ورودی با کیفیت بالا را ایمن کنید
  • از متن کلمه کلیدی استفاده کنید (“اینجا را کلیک نکنید”) در پیوندهای خود استفاده کنید
  • نقشه سایت ایجاد کنید

در حالی که تکنیک های دیگری نیز وجود دارد که یک حرفه ای سئو برای بالا بردن رتبه بندی شما استفاده می کند ، این 10 نکته DIY SEO SEO پایه ای را برای آموزش بهینه سازی موتور جستجو تشکیل می دهد تا شما را در مسیر صحیح قرار دهد. حتی تجارت الکترونیک و سایر سایت هایی که توسط یک سیستم مدیریت محتوا کنترل می شوند و می توانند چالش های سئو مخصوص به خود را ایجاد کنند ، می توانند با پیروی از این پیشنهادات سود ببرند. و اگر کلمات کلیدی شما بسیار رقابتی هستند ، ممکن است شما نتوانید در 10 نتیجه جستجوی برتر رتبه بندی شوید ، اما در رتبه بندی ها بالا می روید و باید در سایت خود ترافیک در حال افزایش داشته باشید.

آیا باید SEO Pro را استخدام کنید؟

شکی نیست که یک شرکت بهینه سازی موتور جستجوگر اخلاقگرا یا “کلاه سفید” می تواند شگفتی هایی برای ترافیک وب سایت شما ایجاد کند. با این حال ، رتبه بندی موتورهای جستجو چیزی نیست که به طور نامحدود به آن دست پیدا کنید. موتورهای جستجو دائماً در حال جستجو و رتبه بندی وب سایتها هستند ، به این معنی که امروز می توانید در رده 10 برتر قرار بگیرید و فردا در صفحه 3 نتایج. به عنوان یک صاحب مشاغل خانگی با بودجه کم، تامین هزینه یک شرکت SEO ممکن است عملی نباشد ، مگر اینکه شما فقط به موتورهای جستجو برای ترافیک متکی باشید (کاری نباید انجام دهید).با این وجود ، استخدام یک حرفه ای برای اینکه موتور جستجوگر سایت شما مناسب باشد ، در حالی که شما تعمیر و نگهداری طولانی مدت را انجام می دهید ، ممکن است ارزش آن را داشته باشد.

صبر و استقامت

به خاطر داشته باشید که SEO زمان می برد. با رعایت نکات این آموزش یک شبه بهبودی نخواهید دید ، بنابراین اگر ترافیک شما فوراً زیاد نشد ، ناامید نشوید. انتظار نداشته باشید یکبار از این نکات آموزش بهینه سازی موتور جستجو استفاده کرده و آنها را فراموش نکنید. این کار را تا هر زمان که وب سایت خود را به روز می کنید عملی کنید ، دوباره طراحی خود را انجام دهید یا یک سایت جدید برنامه ریزی کنید ، و این نکات سئو را در ذهن داشته باشید. همچنین ، محبوبیت و رقابت پذیری کلمات کلیدی با گذشت زمان تغییر می کند ، بنابراین کلمات کلیدی هدفمند خود را بطور دوره ای مرور کنید تا ببینید آیا بازهم ترافیک ایجاد می کنند یا خیر.

در آخر ، تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید تا بدانید افراد چگونه سایت شما را پیدا می کنند ، از چه صفحاتی و از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند ، بنابراین می توانید SEO خود را متناسب با چنین عواملی تنظیم کنید. 

بهینه سازی موتور جستجو SEO

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *