برای مشتریان مشاوره همانند آینه باشید. نحوه تعامل با مشتری در مشاوره

برای مشتریان مشاوره همانند آینه باشید. نحوه تعامل با مشتری در مشاوره. Carolon Donnally

برای مشتریان مشاوره همانند آینه باشید. نحوه تعامل با مشتری در مشاوره.

در طی چند سال گذشته کلماتی از جمله اصالت ، دلسوزی ، شجاعت ، همدلی و مهربانی در وبلاگها و مقالات رهبری فکری بچشم می خورد. پیش فرض این است  رهبرانی که این خصوصیات را نشان می دهند ، احتمالاً موفق تر هستند و نتایج تیمی و سازمانی بهتری دارند. اساس این ایده ها این واقعیت است که هیچ یک از ما نمی خواهیم برای یا با افرادی کار کنیم که این خصوصیات  و سایرویژگیهای اساسی را برای تعامل مؤثربا دیگران نشان نمی دهند. چیزی وجود دارد که ما را به سمت دیگران جلب می کند تا با آنها وارد تعامل شویم  به همان روشی که می خواهیم به طور ایده آل آنها در تعامل با ما درگیر شوند. این یکی از مؤلفه های اساسی مشاوره بی عیب و نقص است. ما به عنوان یک مشاور داخلی یا خارجی ، باید با مشتریان خود به روشی معتبر ، شجاعانه و صمیمانه وارد تعامل شویم. این به نوبه خود ، محیطی را برای مشتریان  ایجاد می کند تا از همان طریق با ما درگیرتعامل شوند.من عاشق علوم اعصاب هستم و وقتی دیدم که واقعاً یک اصطلاح علمی برای این کار وجود دارد ،  شیفته آن شدم. آن را فعال سازی نورون آینه ای می نامند. نورون های آینه ای سلول هایی در مغز ما هستند که به محرک های خارجی واکنش نشان می دهند و باعث تقویت رفتار یا احساسات می شوند. یک مثال آشنا از فعال سازی نورون آینه ای، هنگامی است که به دیگران لبخند می زنیم ، که به نوبه خود آنها به ما لبخند می زنند.

رفتارها و احساسات ما مسری است.

به عنوان مشاور داخلی یا خارجی ، ما آهنگ و صدای زنگ تعامل با مشتری در مشاوره را تعیین می کنیم. تمایل ما به عنوان مشاور حرفه ای برای کسب اعتبار است، صادقانه صحبت می کنیم و خود  را برای اجرای وعده هایی که باعث تقویت آنچه در روابط مشاوره انتظار می رود ،  پاسخگومی دانیم . ما نمی توانیم آنچه را که خودمان حاضر نیستیم انجام دهیم را از کسی بخواهیم. ما به عنوان مشاور ، باید مراقب آنچه که برای ارائه خدمات روی میز مشاوره می گذاریم ، باشیم. آیا ما اصالت ، شجاعت ، اعتماد به نفس را به ارمغان می آوریم و از این رو در تعامل با مشتریان خود این رفتارها را منعکس می کنیم؟ یا ما برنامه های پنهان ، علائق شخصی و تیزبازی های منفعت طلبانه را برای گفتگو آورده ایم؟

قبل از درگیری بعدی با مشتری ، حرکتی کنید تا آینه خود را بررسی کنید. از خودتان سؤالات زیر را بپرسید تا ببینید که چه چیزی ممکن است منعکس کرده باشید:

  • من در مورد این جلسه ، این مشتری و این تعامل چه احساسی دارم؟
  • هدف من از تعامل با این مشتری چیست؟ آیا این کار مفید است یا اینکه برنامه خود راتغییر دهم؟
  • چه افکار و احساسات اساسی ممکن است باعث شود که ما یک جلسه موفق داشته باشیم؟
  • برای کمک به خودم در ایجاد اعتماد  مشتری و نشان دادن اصالت و اعتبار چه کاری باید انجام دهم؟
  • برای حضور کامل در این جلسه ، چه چیزی را از نظر روحی یا عاطفی باید کنار بگذارم یا تأیید کنم ؟
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *