7 تکنیک محبوب بازاریابی برای مشاغل کوچک

تکنیک های بازاریابی – 7 تکنیک محبوب بازاریابی برای مشاغل کوچک

تکنیک های بازاریابی چه می کنند ؟ قبل از اینکه کسب و کار شما بازاریابی یک محصول را شروع کند ، به ایجاد شخصیت خریدار برای افرادی که می خواهید با مواد تبلیغاتی خود  به آنها دسترسی پیدا کنید ، کمک می کند. هنگامی که مشتری ایده آل خود را به دست آوردید ، تکنیک های زیادی برای انتخاب خواهید داشت. بسیاری از این روشها کم هزینه و بدون هزینه هستند (که بعضاً آنها را بازاریابی چریکی می نامند ).ممکن است در مراحل مختلف چرخه کاری خود از روشهای مختلفی استفاده کنید ، یا ممکن است همه آنها را به یکباره از ابتدای فعالیت تجاری خود استفاده کنید.

هنگام ایجاد شغل ، اولین چیزی که می خواهید تأمین کنید ، یک پایگاه مشتری است. با داشتن یک چاپگر مناسب ، یک تلفن و یک دستگاه متصل به اینترنت ، می توانید بدون پرداخت هزینه ای ، یک کمپین تبلیغاتی نسبتاً گسترده را ترتیب دهید

. ما هفت مورد از این روشهای بازاریابی مشاغل کوچک را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

  1. بروشور

اولین تکنیک از تکنیک های بازاریابی استفاده از بروشور است. این روش بمباران منطقه ای با تبلیغات ارزان است. منطقه ای پیدا می کنید که می خواهید در آن فعالیت کنید و بروشورها را به همه خانه ها و اماکن در دسترس توزیع می کنید. بروشور شما باید مختصر و نکته ای باشد ، خدمات ارائه شده خود را برجسته کنید و امکان تماس را فراهم آورید.. ارائه یک ارزیابی رایگان ، کوپن یا تخفیف هرگز ضرری ندارد.

  1. پوستر

دومین تکنیک از تکنیک های بازاریابی استفاده از پوستر است. بیشتر سوپر مارکت ها ، اماکن عمومی و مراکز تجاری ، فضای تبلیغاتی رایگان برای اعلان ها و تبلیغات ارائه می دهند. این یک روش برد یا باخت است ، اما شما باید سعی کنید پوستر خود را به طور معقول قابل رویت کنید و زبانه های جداشدنی داشته باشید که مشتریان بتوانند برای تخفیف در اختیار شما قرار دهند.  پوسترها را به رنگ های متفاوت برای مناطق متفاوت چاپ کنید تا بتوانید از برگه هایی که بیشترین بازده را دارند ، ایده بگیرید. اگر منطقه ای وجود دارد که اکثریت مشتری های شما را تولید می کند ، می توانید کمپین خود را بهتر هدف گذاری کنید .(آگهی ها ، تبلیغات در رسانه های محلی آن مناطق ، تماس سرد و غیره)

  1. ارزش افزوده ها

این یکی از قدرتمندترین نقاط فروش برای هر محصول یا خدمات است. از طرف دیگر ، ارزش افزوده ها بسیار شبیه به کوپن ها و ارزیابی های رایگان هستند ، اما هدف آنها افزایش رضایت مشتری و گسترش شکاف بین شما و رقبا است.

ارزش افزوده مشترک شامل ضمانت ، تخفیف برای مشتریان مکرر ، کارت های امتیاز و پاداش مراجعه می باشد. اغلب عامل تعیین کننده برای شخصی که یکی از دو مغازه مشابه را انتخاب می کند این است که آیا وی کارت مشتری ترجیحی دارد یا نه.  لازم نیست که ارزش افزوده را قول دهید – اغلب فقط باید چیزی را بیان کنید که ممکن است مشتری در مورد محصول یا خدمات شما متوجه نشود. هنگام تهیه مواد تبلیغاتی خود ، ارزش افزوده ها را باید برجسته کنید. تکنیک های بازاریابی به اینها محدود نمی شود.

4- شبکه های ارجاع

شبکه های ارجاعی برای یک کسب و کار ارزشمند هستند. شاید با این جمله برخورد کرده اید که می گوید ، “ما این کار را در اینجا انجام نمی دهیم / نمی فروشیم ، اما X در فلان جا انجام می دهد” .

هنگام برخورد با حرفه های یقه سفید ، این شبکه حتی قوی تر است. یک وکیل مردم را به یک حسابدار ارجاع می دهد ، یک حسابدار به افراد واسطه ای مراجعه می کند ، یک برنامه ریز مالی مردم را به یک نماینده املاک و مستغلات ارجاع می دهد. در هر یک از این موقعیت ها ، فرد شهرت حرفه ای خود را در ارجاعی که به او می شود به وجود می آورد. صرف نظر از مشاغل خود ، اطمینان حاصل کنید که یک شبکه ارجاعی ایجاد کرده اید که همان چشم انداز و تعهد به کیفیتی را که شما می دهید ایجاد کند.

به عنوان یک یادداشت نهایی در شبکه های ارجاع ، به یاد داشته باشید که همیشه رقبای شما دشمن شما نیستتند.

5- پیگیری ها

از تکنیک های بازاریابی باید به پیگیری اشاره کرد. تبلیغات می تواند به شما در دستیابی به شغل کمک کند ، اما کاری که بعد از یک کار انجام می دهید اغلب می تواند یک ابزار بازاریابی بسیار قوی تر باشد. پرسشنامه های پیگیری یکی از بهترین منابع بازخورد برای نحوه انجام اقدامات تبلیغاتی شما است.

  • چرا مشتری کسب و کار شما را انتخاب کرد؟
  • از کجا درباره شما شنید؟
  • کدام شرکتهای دیگر را در نظر گرفته است؟
  • مشتری بیشتر از چه چیزی راضی بود؟
  • چه کمتر رضایت بخش بود؟

همچنین اگر شغل شما شامل مراجعه به مشتری است ، حتماً یک بروشور را به صندوق پستی های اطراف بچسبانید ، زیرا افراد با نیازها و علاقه های مشابه تمایل به زندگی در همان منطقه دارند.

  1. تماسهای سرد

ناخوشایند؟ بله مهم؟ بله

تماس تلفنی ، چه از طریق تلفن و چه از درب به درب ، بلعیدن آتش برای بسیاری از مشاغل کوچک است. تماس تلفنی شما را وادار به فروش خود همانند کسب و کار خود می کند. اگر مردم نتوانند شما را بخرند (شخصی که با آنها صحبت می کند) ، پس هیچ چیزی از شما خریداری نمی کنند. از طریق تلفن ، شما از مزایای لبخند یا گفتگوی چهره به چهره بهره مند نمی شوید  . با این حال ، تماس تلفنی باعث می شود که روی پاهای خود فکر کنید و در مواجهه با مشتریان بالقوه ، خلاقیت و سازگاری را در خود تمرین کنید.

  1. اینترنت

امروزی ترین تکنیک های بازاریابی از طریق اینترنت است. ناعادلانه است که وانمود کنیم اینترنت یک ابزار نامناسب برای بازاریابی است. روشهای قبلی بازاریابی در 50 سال گذشته تغییر نکرده است. اینترنت در همین بازه زمانی مشابه به سرعت متولد و تکامل یافته است.

تقریباً غیرقابل تصور است که یک شرکت (حتی یک کافه محلی) حداقل یک وب سایت با جزئیات حیاتی مانند مکان و ساعت نداشته باشد. نداشتن سایت به معنای عدم دسترسی به تعداد فزاینده افرادی است که سراغ Google می روندو  وقتی بخواهند تصمیم خرید را بگیرند ، به آنها دسترسی پیدا نکنیم. به این یک حضور در رسانه های اجتماعی (صفحه فیس بوک ، اینستاگرام یا حساب توییتر) همراه با نیاز به SEO خوب اضافه کنید . با این حال ، فناوری نشر به جایی رسیده است که وردپرس – تنها یک نمونه از سیستم مدیریت محتوای رایگان – می تواند تمام این نیازها را برآورده کند.

حرف آخر

بیشتر از آنچه پیش بینی می کنید ، متوجه خواهید شد که نرخ تبدیل در بازاریابی بسیار پایین است. حتی موفقیت آمیزترین اقدامات در بازه 10-20٪ می باشد. این کمک می کند تا هرگونه توهم در مورد موفقیت فوری شکسته شود ، اوهمچنین فرصتی برای پیشرفت است.

آیا می خواهید شرکتی محصول شما را خریداری کند؟ یک ارائه به آنها ارائه دهید که نشان می دهد چگونه از آنها سود خواهد برد. آیا می خواهید کسی از خدمات شما استفاده کند؟تخمینی یا نمونه ای از کارهایی که برای آنها انجام می دهید به آنها بدهید. با اعتماد به نفس ، خلاق و غیرمنتظره باشید و در نهایت مردم جواب خواهند داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *