دوره آموزشی راه اندازی کسب و کار – درس ششم - مدیریت جریان نقدی

مدیریت جریان نقدی -دوره آموزشی راه اندازی کسب و کار – درس ششم –

 مدیریت جریان نقدی . سودآوری در طولانی مدت مهم است. در کوتاه مدت ، جریان نقدی باید با دقت مدیریت شود تا از سقوط یا کاهش جریان نقدی جلوگیری شود و بالقوه مجبور به تسویه حساب شود. چه فرایندهایی را می توانید برای مدیریت وضعیت بکار ببرید ، چه ابزارهایی در اختیار شما قرار دارد؟ یاد بگیرید که پیش بینی کنید چه زمان ممکن است تجارت نقدی متوقف شود و چگونه از آن پیش گیری کنید و گفتگو با مدیر بانک خود را در قالب تعقیب پرداخت پی بگیرید ، یا تزریق پول نقد را افزایش دهید.

ناتوانی در حفظ جریان نقدی یک شیوه سقوط متداول برای شرکتهایی است که پس از آن دیگر نمی توانند موارد ضروری مانند حقوق ، اجاره یا مواد اولیه خود را تأمین کنند. از کار افتادن پول نقد دلیل بیشتر انحلال اجباری شرکتها است. اگرچه سودآوری در درازمدت برای یک شرکت مهم است ، اما در کوتاه مدت ، جریان نقدینگی باید بسیار با دقت مدیریت شود. مهم است اطمینان حاصل کنید که پرداخت منظم با فرآیندهای درست تنظیم شده را داشته باشید. اگر فاکتورهای خود را بموقع به مخاطب ارسال نکنید ، در زمان مناسب و در صورت لزوم پرداخت را تعقیب نکنید ، احتمالاً به موقع پرداخت نمی شود. به یاد داشته باشید که برای پرداخت زمان داشته باشید واجازه دهید بموقع بدهی ها در بانک نیز پاک شود. یکی از بزرگترین مشکلات شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) این است که بسیاری از شرکت های بزرگ زمان دریافت استاندارد خود را افزایش می دهند که بعضی اوقات تا 90 روز نیز می رسد. شرکتهای کوچکتر ممکن است چاره ای جز انتظار برای پرداخت نداشته باشند. مدیریت جریان نقدی

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که پرداخت های شما در سیستمهای مشتریان باشد و به بخش حسابداری مودبانه تأکید کنید که فاکتور شما به موقع پرداخت شود. برای به دست آوردن کارها بسیار مراقب کاهش قیمت باشید. با کار کردن در حاشیه های پایین ، شما باید خیلی سخت تر کار کنید یا حتی قیمت تان را بشکنید ، و بالا بردن قیمت آن دشوار خواهد بود. سعی کنید خیلی وابسته به اضافه برداشت نباشید. آن را به عنوان بخشی از بودجه گردش پول خود نبینید ، بلکه آنرا چیزی ببینید که شما را عقب خواهد انداخت. اگر احتمال می دهید حد اضافه برداشت خود را نقض کنید ، بهترین شرط این است که از قبل با مدیر بانک خود مشورت کنید و به آنها بگویید که چه مشکلی وجود دارد ، چه موقع برطرف خواهد شد و چه پول دیگری را انتظار دارید که در این حساب داشته باشید. بانک ها بیشتر ترجیح می دهند با تیم مدیریتی که کنترل امور مالی خود را در دست دارد ، نسبت به افرادی که هیچ کنترلی در امور مالی خود ندارند کار کنند ، حتی اگر یک مشکل موقتی وجود داشته باشد ،. نسخه خلاصه ای از عملکرد خود را به وام دهنده خود بفرستید. سپس اگر نیاز به تسهیلات وام دارید ، قبلاً نشان داده اید که کنترل می کنید. گردش مالی خود را به عنوان مهمترین وجه شغل خود ، احتمالاً به اندازه فعالیت فروش ، مهم بدانید.

بدانید که

  • اداره شرکت در 6 ماه آینده چقدر هزینه دارد.
  • بدانید که پول از کجا و چه وقت می آید
  • مراقب هزینه های پنهان باشید. طبق برنامه خود همه چیز را بسازید – از جمله هزینه های حرفه ای ، بیمه و نیاز به اضافه برداشت خود ، شرایط احتمالی بیماری
  • یادتان باشد هر گاه به مشتری اعتباری تخصیص بدهید از جریان نقدی هزینه کرده اید.

پیش بینی جریان های نقدی را منظم انجام دهید. زمان این امر بسته به شغل شما متفاوت خواهد بود اما اگر وضعیت مالی متزلزل باشد ، احتمالاً کنترل هفتگی ایده خوبی است. بخش دشوار پیش بینی پرداخت های دقیق برای هفته جاری و فروش های آینده است. هزینه ها را با دقت برنامه ریزی کرده و از آنچه باید به طور مرتب پرداخت شود ، و همچنین پرداخت های یک طرفه آگاه باشید. هر هفته یا ماه این کار را مرور کنید و به موقعیت واقعی خود در برابر موقعیت بودجه بندی شده نگاه کنید. اگر هدف قرار نگرفته اید ، پس بدانید که چرا، و در مورد آن کاری انجام دهید. آیا پرداخت ها دیر شده است؟ آیا نیاز به تماس و تعقیب پرداخت دارید؟ آیا سهام را با قیمت مناسب خریداری می کنید؟ آیا حاشیه سود خود را برای فروش ساخته اید؟ اگر سوابق حسابداری شما به خوبی حفظ شود ، این کار به یک کار نسبتاً ساده تبدیل می شود. آنها مبنایی برای محاسبات به شما می دهند ، ترکیبی از فروشی که باور دارید خواهید داشت و هزینه هایی که می دانید اتفاق می افتد. با انجام این کار شما می توانید به روشنی ببینید که تجارت ممکن است با پول نقد تمام شود و حتی نقش مانع را پیدا کنددر قالب تعقیب پرداخت ، صحبت با مدیر بانک خود ، یا افزایش تزریق پول نقد اقدامات پیشگیرانه انجام دهید.

تعدادی نکته:

  • پیش بینی های مالی خود را ساده کرده و به روز نگه دارید.
  • قبل از شروع فعالیت خود ، سعی کنید قراردادهایی منعقد کنید.
  • برای قیمت ها و شرایط پرداخت با تامین کنندگان، سخت مذاکره کنید.
  • در اولین جلسات فروش قبل از مذاکره در مورد قیمت فروش خودتان در صورت امکان درباره شرایط اعتباری مذاکره کنید.
  • در مورد هر کسی که به شما بدهکار است ، جستجوهای اعتباری انجام دهید.
  • به مشتریان اعتبار ندهید ، سعی کنید درصدی از پرداخت را جلوتر دریافت کنید
  • برای مشتریان جدید قبل از تقاضای مهلت 30 روز از آنها بخواهید فاکتور را در 14 روز بپردازند.
  • برای تشویق مشتریان به پرداخت سریع ، به آنها تخفیف برای تسویه زودهنگام پیشنهاد دهید و مجازات های پرداخت تاخیر را در نظر بگیرید. این مجازات ها را در الگوی فاکتور خود مشخص کرده و در صورت لزوم آنها را اجرا کنید.
  • در مورد مالیات ، از مشاوره تخصصی بهره ببرید.
  • مطمئن شوید که سیستم های شرکت و مدیریت موجودی شما کارآمد هستند.
  • مدیریت مالی خود را به یک عادت تبدیل کنید.
  • برای مدیریت بدهکاران یک رویکرد پیشگیرانه اتخاذ کنید و مدیریت اعتبار را در صدر لیست خود نگه دارید.

امروزه ، صرفاً صدور صورتحساب مشتری برای یک محصول یا خدمات ، دیگر تضمینی برای پرداخت نیست. پیگیری پرداخت وقت گیر است – زمانیکه در غیر این صورت می تواند در ایجاد روابط مهم تجاری با مشتری مورد استفاده قرار گیرد. نکته ای وجود دارد که هزینه پیگیری مشتریان از سود نگهداری آنها بیشتر است. یک مدیر اعتبار خوب می تواند منابع تلف شده سرمایه گذاری شده روی چنین مشتریانی را کاهش داده و درنهایت از اتلاف آنها جلوگیری کند. در زمان شمارش پول نقد ، شرکتهایی که سیستم ها و رویه های مدیریت اعتباری را در فرآیندهای تجاری خود ادغام کرده اند ، هنگام پرداخت و در زمان پرداخت ، خود را در ردیف اول قرار می دهند. کنترل اعتبار خوب ، ثبات آفرین است و در یک سیستم سرمایه گزاری به عنوان آخرین راه حل شناخته می شود. اکثر شرکت های کوچک منابع بسیار کمی را به آن اختصاص می دهند و غالباً این مدیر-مالک است که پیگیری پرداخت را انجام می دهند. این می تواند روابط با تأمین کنندگان را دشوار کند ، بنابراین سعی کنید از یک کنترلر اعتباری برای این کار استفاده کنید. یک کنترل کننده اعتباری سیستمی از تماس مداوم و منظم با مشتری را پیاده سازی می کند و بر ایجاد فعالانه روابط با بخش های مالی مشتریان متمرکز خواهد شد ، مشتریان را ترغیب می کند تا با آنها در مورد وضعیت جریان نقدی خود ارتباط برقرار کنند و آنها را از هرگونه مشکلی آگاه سازند. حداقل اگر در مورد آنها بدانید می توانید با آنها برخورد کنید! جز وقتی که با وزارت امور خارجه سر و کار داشته باشید ، پیگیری بدهی را در نظر بگیرید. در صورت عدم موفقیت حامی تجاری شما و ورشکستگی او با این شیوه شما حمایت می شوید. مدیریت جریان نقدی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *