دوره رایگان عملکرد فروش – درس فروش و بازاریابی - تفاوت این دو چیست؟

دوره رایگان عملکرد فروش – درس دوم- فروش و بازاریابی – تفاوت این دو چیست؟

نقش شما چیست و چگونه با دیگران در سازمان شما مطابقت دارد؟ مهم است که هر دو بخش بازاریابی و فروش با هم همکاری کنند تا به مصرف کننده پیام پیوسته را بدهند و اطمینان حاصل کنند که شرکت می تواند وعده های خود را تحویل دهد. ابتدا بررسی می کنیم تفاوت بین فروش و بازاریابی چیست؟

بازاریابی اولین گام گسترده برای اثربخشی فروش است و در حال ایجاد محیطی است که در آن فروش بتواند فعالیت کند. هر دو عملکرد ضروری و وابسته به هم هستند. بازاریابی چشم انداز ایجاد می کند یا منجر به پیگیری فروش می شود. اما تیم فروش شما به یک تکنیک و استراتژی فروش خوب نیاز دارد و گرنه نرخ پایانی آنها ممکن است شما را پایین بکشد.

بازاریابی هر کاری است که شما برای دستیابی و ترغیب چشم اندازها انجام می دهید تا مخاطب را از محصول و مارک آگاه سازید. روند فروش هر کاری است که شما برای بستن فروش و دستیابی به توافق یا قرارداد منعقد شده انجام می دهید. بازاریابی فعالیتهایی را که برای دستیابی و ترغیب چشم اندازهای خود مبنی بر اینکه می توانند به شما اعتماد کنند ، تعریف می کند ، و اعلام می کند ، شما شرکتی برای آنها هستید. این پیامی است که چشم انداز فروش را آماده می کند.

این فعالیت ها شامل تبلیغات ، روابط عمومی ، توسعه برند و بازاریابی ، بازاریابی ویروسی و ارسال نامه پستی مستقیم است. روند فروش معمولاً یک تعامل بین فردی است. این کار اغلب توسط یک جلسه یک به یک ، تماسهای سرد و شبکه ای انجام می شود. پیش از اینترنت ، این چیزی بود که شما را با مشتری رودررو و نه از راه دور درگیر می کرد.

امروزه البته فروش های زیادی مستقیم و بصورت آنلاین است و این امر برای ایجاد شرایط صحیح به بازاریابی و آگاهی از برند وابسته است. بستن فروش آنلاین یک عامل بسیار مهم در ساخت وب سایت تراکنش است. مشتریان باید به یک بخش خدمات مشتری دسترسی داشته باشند ، به همه اعتراض ها باید پاسخ داده شود و بسیاری از سایت ها دارای بخش سؤالات متداول و مشاوران آنلاین برای غلبه بر اعتراضات مشترک هستند. مطالعات نشان می دهد بسیاری از مخاطبین نیاز دارند تا مشتری یا مشتری احتمالی خود را به بازار نزدیک کنند.

از آنجا که همه ما به طور فزاینده ای درگیر پیام های بازاریابی و فروش هستیم ، برای دستیابی به فروش ، تعداد و کیفیت مخاطبین باید افزایش یابد. با استفاده از فروش و بازاریابی چند مخاطبه، طول می کشد تا چشم انداز را از یک سطح به سطح دیگر منتقل کرد. تعداد مخاطبین تابعی از متغیرهای بسیاری است ، اما هرچه قیمت بیشتر باشد و بازار و محصول پیچیده تر باشد ، به طور کلی تعداد مخاطبین بیشتری برای بستن فروش لازم است.

کمپین های بازاریابی روند تماس با مشتری را آغاز می کنند. مشتریان به ندرت کالایی را در اولین معرفی خریداری می کنند ، مگر اینکه مصرفی و کم هزینه باشد. اگر بازاریابی به طور موثری انجام شود ، چشم انداز از سرب سرد تغییر می یابد تا به یک سرب گرم تبدیل شود. هنگامی که چشم انداز به سطح “گرم” رسید ، بستن فروش برای حرفه ایها و یا وب سایت ها بسیار ساده تر است. به همین دلیل مهم است که شما باید روندی داشته باشید که هم ترکیبی از فروش و هم بازاریابی باشد. آنها باید یک پیام یکسان به مشتری آینده دهند و نباید با یکدیگر متناقض باشند.

در حقیقت بازاریابی را نمی توان به صورت جدا از هر بخش از تجارت انجام داد. برای بازاریابی برنامه های خود ، بخش بازاریابی باید همکاری نزدیکی با عملیات ، تحقیق و توسعه ، امور مالی و منابع انسانی داشته باشد. برای برنامه ریزی برنامه های تولید ، از پیش بینی های فروش آماده شده توسط بخش بازاریابی استفاده می شود. پیش بینی های فروش بخشی جدایی ناپذیر از بودجه آماده شده توسط امور مالی است و برنامه های مربوط به استقرار نیروی کار برای بخش منابع انسانی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

یک واحد تحقیق و توسعه برای درک نیازهای مشتریان و آزمایش نتایج در بخش تحقیق و توسعه ، باید با بخش بازاریابی همکاری نزدیک داشته باشد. تعداد کمی سناریو پرریسک در یک بخش بازاریابی وجود دارد که به تنهایی فعالیت می کند ، برنامه هایی را ابداع می کند و به مشتریان آینده نگر پیشنهاد می کند که توسط بقیه شرکت تحویل داده نمی شود! این اتفاق می افتد !! بنابراین برای بهبود عملکرد فروش ، ابتدا مطمئن شوید که فروش و بازاریابی در ارتباط نزدیک هستند!

تمرین: برنامه بازاریابی شما برای این ماه یا سال یا سال آینده چیست؟ چگونه آنها پیام خود را با نیروی فروش ارتباط می دهند؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *