راهنمای تعیین قیمت خدمات به عنوان مشاور یا مربی

راهنمای تعیین قیمت خدمات به عنوان مشاور یا مربی

راهنمای تعیین قیمت خدمات به عنوان مشاور یا مربی برای تازه کاران الزامی است. اما بسیاری از مدیران آرزو دارند پس از بازنشستگی شروع به کار مربیگری یا مشاوره عملی کنند . اما به زودی موضوع ملموسی ظاهر می شود: بابت خدمات چقدر باید دریافت کرد؟

خیلی زیاد باشد، مشتری دیگری نخواهید داشت. خیلی کم باشد، زحمات شما به هدر می رود – و در این روند خشمگین می شوید. چگونه می توانید تعادل را برقرار کنید که به شما امکان دهد در جایی که به مردم کمک می کنید یک کسب و کار پر رونق هم بسازید و نسبتاً جبران زحماتتان بشود؟

به تجربه در روشهای مربیگری و مشاوره موفق ، ما کشف کرده ایم که پنج استراتژی مهم قیمت گذاری وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. با بکارگیری استراتژی مناسب در زمان مناسب ، می توانید یک کسب و کار قوی و پرسود بسازید.

صدور صورت حساب ساعتی

ساده ترین روش ارسال صورتحساب ساعتی برای مشتریان شما است. در ابتدا ، ممکن است شما تصوری نداشته باشید که یک پروژه یا تعامل چه مدت طول خواهد کشید ، بنابراین به جای اینکه دستمزد خود را به خطر بیندازید (فکر می کنید 20 ساعت طول بکشد ، اما در واقع 200 ساعت طول می کشد) ، ممکن است این رویکرد منطقی باشد. از جنبه مثبت ، این شیوه، روشی واضح و ساده است: آنها مثلا 100000 واحد در ساعت را قبول کرده اند (بیایید اینگونه بگوییم) ، و شما 10 ساعت کار کرده اید ، بنابراین بدیهی است که هزینه 1000000 واحد می شود. این همان چیزی است که بسیاری از افراد با آن آشنا هستند ، زیرا وکلا و حسابداران این روش را استفاده می کنند.

اما این روش اشکالاتی قابل توجه هم دارد ، از جمله محدود شدن سقف این شکل از صورتحساب (مشتریان اغلب از خود می پرسند ، “چرا این کار به جای یک ساعت دو ساعت طول کشید؟”). علاوه بر این ، دستمزد شما به تعداد ساعات کار شما محدود می شود ، و تردید مشتری در پرداخت هزینه های ساعتی بالا از افزایش آن جلوگیری می کند. ما پیشنهاد می کنیم از این شکل قیمت گذاری به سرعت عبور کنید.

توافق نامه مدت دار

یک توافق بهتر ، پس از ایجاد اعتماد مشتری ، قرارداد ماهانه است. در این شرایط ، مشتریان برای دسترسی به خدمات خود ، هر ماه مبلغ مشخصی را به شما می پردازند. یک مزیت روشن این روش، پیش بینی قیمت گذاری است: شما می دانید که هر ماه مبلغ X را دریافت می کنید ، مهم نیست که چه اتفاقی بیافتد. نکته منفی این روش این است که باید مراقب باشید ، مشتری شما ممکن است احساس کند که شما را در اختیار دارد و وقت شما در انحصار اوست.

هرچه تجربه بیشتری کسب کنید و برند خود را بسازید ، این روشی بهتر برای ارائه خدمات شما خواهد بود.

خدمات مبتنی بر محصول

امکان دیگر تولید مجموعه ای از محصولات استاندارد است(از آنجا که شما در حال فروش خدمات حرفه ای هستید ، ارزش “خدمات تولید شده” است). اگر پیشنهادات زیادی دارید ، اغلب می توانید با ایجاد یک برگه نرخ استاندارد ، کار را برای شما و مشتریانتان ساده تر کنید. به عنوان مثال می توان اغلب با دریافت هزینه مشخص، جلسات استراتژیک نیم روزه را با مشتریان خود برگزار کرد. این امر برای مشتری آسانتر است زیرا قیمت گذاری شفاف است ، و از آنجا که قالب اصلی یکسان است ، هیچ نگرانی در مورد “افزایش دامنه” یا متغیرهای دیگر که می تواند بر زمان و تلاش مربی اثر کند ، وجود ندارد. راهنمای تعیین قیمت خدمات به عنوان مشاور یا مربی

قیمت گذاری مبتنی بر ارزش

رویکرد دیگر ، که توسط مشاوران رایج شده است ، استفاده از ” هزینه های مبتنی بر ارزش ” است. در این روش قبل از پیشنهاد قیمت ، یک گفتگو مفصل برای درک و توافق در مورد ارزش تعامل صورت می گیرد. به عنوان مثال ، می توانید با سؤالاتی از قبیل ، “اگر این مشکلی نبود سود شرکت را تعیین کنید؟” یا “اگر می توانستید XYZ را بهتر انجام دهید چه تأثیر می گذاشت؟” مسئله را روشن کنید.  این سوالات می تواند واقعاً بخش ارزشمندی از فرآیند مربیگری باشد ، زیرا وقتی مشتری ها در مورد ارزش تعامل فکر کنند ، در مورد اهدافشان بسیار واضح تر عمل می کنند.

این امر منطقی است که اگر مشتری مدیرعامل یک شرکت بزرگ است، باید دستمزد بیشتری را نسبت به زمانی که وی مدیرعاملی یک شرکت غیرانتفاعی کوچک را بر عهده دارد ، بپردازد. دلیل این امر این است که ، مشتری شما اگر رهبری بهتری شود ، می تواند 100 ها میلیون ارزش جدید ایجاد کند ، در حالی که حتی یک پیشرفت چشمگیر برای مدیرعامل غیر انتفاعی محلی فقط می تواندصد میلیون ارزش تولید کنید. هنگامی که خریدار متوجه ارزش کامل کار شما شود ، دستمزد شما – درصد کمی از کل سود – در مقایسه بی اهمیت به نظر می رسد.

پرداخت در ازای نتیجه

این مدل پرداخت برای همه مناسب نیست ، زیرا اگر مشکل مشتری شما بهبود نیابد و حل نشود ، شما چیزی دریافت نمی کنید. اما اگر موفق شوید ، مبلغ پرداختی می تواند قابل توجه باشد. اما اگر 1) روند کاملی نداشته باشید و 2) مشتری های خود را به خوبی انتخاب نکنید ، این مدل خطرناک است. اگر در مراحل مربیگری یا مشاوره ای که دارید کار می کنید ، یک مشتری مایل و توانا دارید و روشی برای اندازه گیری پیشرفت مشتری وجود دارد ، شانس موفقیت شما زیاد است.

مربیان و مشاوران موفق كسانی هستند كه کار آنها به اندازه ای طول می كشد تا تأثیر بر زندگی مشتریان خود بگذارد. و شما فقط می توانید در صورت دریافت دستمزد مناسب این کار را انجام دهید

. شما با آشنایی با راهکارهای قیمت گذاری فوق ، خود را به ابزارهای لازم برای ساختن یک روش موفق و پول ساز مجهز می کنید. راهنمای تعیین قیمت خدمات به عنوان مشاور یا مربی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *