رهبران از راه دور – نوشته کوین آیکنباری و وین تورمل

رهبران راه دور کتابی است نوشته کوین آیکنباری و وین تورمل و دلیل نوشته شدن آن این است که موسسه مدیریت پروژه گزارش می دهد هم اکنون 90٪ تیم های پروژه شامل یک یا چند کارگری هستند که دور از سرپرستان و هم تیمی های خود در مناطق مختلف فعالیت می کنند. تقریباً 80٪ مدیران اکنون بر کارگر یا کارگرانی در نقاط دور افتاده نظارت می کنند. بسیاری از رهبران به دلیل دور بودن اعضای تیم با انزوا روبرو هستند. این “رهبران از راه دور” باید از ابزارهای متنوعی استفاده کنند که بطور خاص برای پرداختن به مسائل و نگرانی های رهبری از راه دور طراحی شده باشد. کتابچه راهنمای جامع و تحقیقاتی مبتنی بر تحقیق کوین ایکن بربری و وین تورمل بینش ارزشمندی را برای کسانی که کارگران دورافتاده را هدایت می کنند ، ارائه می دهد ، از جمله 19 قانون برای رهبران از راه دور. 

خلاصه

اصل اساسی رهبری از راه دور این است که رهبری همیشه مهمتر از مکان است.

به نظر دانشمندان موشکی ناسا ، رهبری پیچیده و چند لایه است. وقتی از آنها سؤال می شود که چه چیزی پیچیده تر است – رهبری یا علوم موشکی – بسیاری از متفکران و مجرب ترین کارکنان ناسا رهبری را با قاطعیت پیچیده تر عنوان کردند.

علم موشک دقت را می طلبد: ریاضی دقیقی که شامل اعداد دقیقی است ، و بطور دقیق در فرمول های ظریف تصور شده ریخته می شود. در همه چیز باید به درستی عمل کنید ، محاسبات صحیح را انجام دهید و می توانید نسبت به دقت پاسخ های خود بسیار مطمئن باشید. در مقابل ، رهبری چنین نیست و شامل انسانهای پیچیده ، غیرقابل تعیین و متغیر است. 

“اگر در سیاتل هستید و بخشی از تیم شما در سیدنی یا سنگاپور است ، مدیریت با سرکشی ممکن نیست.”

وقتی شما و تیم شما در یک مکان قرار دارید ، افراد به اندازه کافی دردسر ساز هستند و وقتی رئیس در یک مکان قرار داشته باشد و کارمندان در جایی دیگر کار کنند، کارمندان پیچیده تر می شوند . رهبری خواستار اقداماتی است که منجر به شناسایی و تحقق اهداف و دستیابی به نتایج شود. رهبر حتی با کارمندان دوردست خواستار “دید ، تأثیر ، جهت و توسعه” است. به عنوان اولین نکته رهبری از دور ، رهبری را مهمتر از موقعیت قرار دهید. 

“به راحتی می توان از چالش های نحوه کار امروز در محل کار ، به ویژه تأثیر ارتباط از راه دور و ارتباط با فناوری استفاده کرد ، پس فقط به آنچه که همیشه رهبران را مؤثر ساخته است ، تمرکز کنید.”

برای دستیابی به رهبری قابل توجه از راه دور ، 19 قانون را دنبال کنید.

این پنج اصل اولی است که می تواند به شما در بهبود و لذت بردن از نقش خود به عنوان یک رهبر از راه دور کمک کند:

1- “رهبری اول ، مکان دوم” را سرلوحه کار خود قرار دهید  – اگرچه در گذشته بسیار نادر بوده است ، اما رهبری از راه دور یک واقعیت اثبات شده در دنیای کسب و کار امروز است. با توسعه اینترنت و ایمیل و ظهور کارگران از راه دور ، رهبری از راه دور به طور فزاینده ای رایج شده است. یک نظرسنجی در سال 2017 از 225 مدیر که نظارت بر کارگران محلی از راه دور را نشان می دهد ، بیانگر این است که برخی از مدیران نسبت به آنچه کارگران از راه دور آنها در طول روزهای کاری خود انجام می دهند نگران هستند. صرفنظر از آن ، آنها باید بدون توجه به مکانهای دورافتاده کارگران ، توجه خود را به افرادی که رهبری می کنند نیز متمرکز کنند.

2- “هدایت از راه دور” به معنای رهبری متفاوت است –  ممکن است شما در ارتباط چهره به چهره عالی باشید. شما خوب صحبت می کنید ، خوب گوش می کنید ، همیشه توجه خود را مستقیماً روی طرف مقابل متمرکز می کنید و زبان بدن را به خوبی می خوانید. با این حال ، هنگامی که در یک مکان نیستید و افرادی که شما آنها را هدایت می کنید در جای دیگری هستند، این مهارت ها کاربرد چندانی ندارند. به عنوان یک رهبر از راه دور ، یاد بگیرید که با توجه به تفاوت های ظریف و وضوح در ایمیل ها و پیام های فوری و هنگام استفاده از جدیدترین سیستم عامل های همکاری و ملاقات آنلاین و سایر ابزارهای پیشرفته ارتباط برقرار کنید.

3- توجه به “پویایی بین فردی” – داشتن کارگرانی در مکانهای متفاوت از رهبرانشان ، رابطه آنها را تغییر می دهد حتی اگر هر دو شرکت کننده سعی در جلوگیری از تنش داشته باشند. تعامل بدون اینکه هرگز به صورت چهره به چهره ملاقات کنید ، می تواند باعث ایجاد ارتباطات روشن شود. هر دو طرف کمبود نشانه های صورت و ظرافت های تن صدا را احساس می کنند. بخش های مختلف رهبری که در یک منطقه گسترده پخش می شوند ممکن است به معنای این باشد که شما به عنوان یک رهبر مسئولیت پیچیده ای را بدون اختیار کافی بر عهده دارید. با این وجود ، اصول اساسی رهبری و نیاز به ایجاد روابط محکم کاری تغییر نمی کند. رهبران مؤثر می دانند که چگونه می توانند روابط مثبتی را که در ارتباطات مجازی مستتر هستند ، را تغذیه و حفظ کنند.

4- “از فناوری به عنوان ابزار استفاده کنید”  – استرس برای رهبران از راه دور رایج است. “مدل رهبری از راه دور” پادزهر ارائه می دهد. این کار چندین چرخ دنده به هم پیوسته را شامل می شود: “ابزار رهبری و مدیریت” شامل ایجاد روابط ، دنبال کردن آموزش مداوم خود و پاسخگو بودن است. دنده “ابزار و تجهیزات فن آوری” شامل درک و بهره برداری از فن آوری مورد استفاده و اطمینان از آسایش شماست البته این باعث نمی شود بیش از حد از آنها استفاده کنید. و “دنده مهارت و ضربه” شامل تمایل به اتخاذ و پذیرش فناوری جدید است.

5- از “مدل س اُ O در رهبری” پیروی کنید – این مدل شامل 1) outcomes”نتایج” است که به موجب آن افراد را به سمت اهداف خاص هدایت می کنید. 2) others”دیگران” ، به موجب آن افراد دیگر به ابزار اصلی شما تبدیل می شوند. و 3) ourselves”خود” ، به موجب آن هیچ عملی ، خوب یا بد ، بدون شما صورت نمی گیرد. رهبران خردمند نتایج و افراد دیگر را در اولویت قرار می دهند.

در مسافت های طولانی ، تمرکز روی نتایج به معنای مقابله با انزوا کارگران و نبود “نشانه های زیست محیطی” است ، مانند آنچه هنگام بازدید از محل کار به دست می آورید.

“ما همه عمر را صرف یادگیری شخصی دربرقرار ی ارتباط کرده ایم – و اکنون مهمترین کار خود را به روش هایی انجام می دهیم که ممکن است با آنها کمتر موثر و راحت باشیم.”

شما به عنوان یک رهبر ، باید با امور مالی ، برنامه ها ، فرایندها و فروش کار کنید ، اما هیچ یک از اینها به اندازه افراد شما اهمیت ندارند. تمرکز بر روی افراد دیگر باعث ایجاد اعتماد و اطمینان می شود ، روابط را بیشتر می کند ، تأثیر شما را افزایش می دهد و سطح درگیری در کار آنها را بالاتر می برد.

برای “رهبران از راه دور” ، اصول رهبری تغییر نمی کنند ، اما تکنیک های رهبری متفاوت خواهند بود.

پنج قانون بعدی که باید در هنگام کار با کارمندان از راه دور به خاطر داشته باشید عبارتند از:

1- رهبران از راه دور باید به اهداف بسیاری برسند  – اهداف سازمانی و اهداف تیم خود را به وضوح به کارگران دور از خود انتقال دهید. هرگز فرض نکنید که کارگران دور شما ، تمام اهداف مربوط به تیم را کاملاً درک می کنند ، زیرا کارمندان از راه دور معمولاً تمرکز زیادی روی اهداف خود ندارند. زمینه لازم را برای آنها فراهم کنید تا یک دیدگاه مفید در مورد نحوه قرار گرفتن اهداف فردی خود در اهداف تیم ایجاد کنند. اطمینان حاصل کنید که اهداف سازمانی شما مشخص است. انتظارات خود را غالبا بیان کنید و کارمندان را مسئول پاسخگویی به آنها قرار دهید.

2- “در دستیابی به اهداف متمرکز شوید ، نه فقط تعیین هدف آنها”  – بسیاری از کتب کسب و کار نحوه تعیین اهداف را آموزش می دهند. کمتر کسی روش رسیدن به آنها را آموزش می دهد. دستیابی به اهداف قابل اندازه گیری آسانتر است. مشخص کنید که هر هدف چند مؤلفه دارد ، کارگران چقدر زمان برای رسیدن به هر هدف دارند و چه معیارهایی را برای استفاده نیاز دارند. تعیین هدف را با برنامه ریزی برای رسیدن به هدف پیوند دهید.

3- “تیم خود را به طور مؤثر مربیگری کنید” ، هر کجا که هستند  – برای اینکه مربی عملی باشید ، همیشه فرض کنید که کارگران از راه دور شما حتی اگر اشتباه می کنند ، نیت خیرخواهانه دارند. تعامل های طولانی شما با کارگران باید مکالمات واقعی دو طرفه باشد. اگر تمام صحبت ها را شما انجام دهید ، مربی نمی شوید. با دقت گوش کنید و مرتباً کارگران از راه دور خود را مربیگری کنید و مرتباً به آنها بازخورد دهید. هر وقت ارتباط برقرار می کنید “آگاه و عامد” باشید.

 4- “با شیوه هایی که برای دیگران بهتر کار می کند” ارتباط برقرار کنید – کارگران از راه دور، غالباً به طرز قابل توجهی با یکدیگر متفاوت هستند . ممکن است یک کارگر از راه دور بخواهد رئیس بطور منظم او را چک کند. دیگری ممکن است چک های معمول را به عنوان گیر مدیریت معرفی کند. تعامل و ارتباط خود را با کارگران از راه دور مطابق سبک کار ، ترجیحات ، نیازها و شخصیت هر فرد تنظیم کنید. تعامل ، سبک ارتباطی یا مدیریت یک اندازه به همه را تحمیل نکنید.

5- سعی کنید دیدگاه کارگران خود را درک کنید  – فقط به کاری که کارگران از راه دور انجام می دهند توجه نکنید. آنچه در ذهنشان است را در نظر بگیرید. به آنها اطمینان دهید ، بنابراین آنها در “سیاست بازی” احساس فشار نمی کنند. هیچ کارمندی نباید مجبور شود دست به کار شود تا قدرت را تغییر دهد ، اما همه آنها باید روابطی را که ممکن است روی آنها تأثیر بگذارد درک کنند. آنها باید “تعامل ، نقش و قدرت” را در بین کارکنان سازمان های خود بفهمند. بیاموزید که چگونه داده ها و روابط به هم وصل می شوند. سیاست های اداری را در بین کارگران دور افتاده خود به حداقل برسانید و به آنها کمک کنید تا به خوبی همکاری کنند. اطمینان حاصل کنید که آنها بخشی از چشم انداز و برنامه های سازمان را احساس می کنند.

جهت گیری روانشناختی کارگران از راه دور را از طریق ابزارهایی مانند DISC ، مایرز- بریگز ، Insights یا Strengths-Finderنقاط قوت یاب ارزیابی کنید. هنگام کار با کارمندان از راه دور بازی های حدس زدن را انجام ندهید بدانید که چگونه آنها کارانجام می دهند و کدام تکنیک ارتباطی بهترین کار را خواهد کرد. به سادگی از کارگران خود بپرسید که چگونه می خواهند شما با آنها همکاری کنید و چگونه می توانید به آنها در موفقیت کمک کنید. 

“هنگام کار از راه دور ، کلمه نوشته شده اهمیت بسیار بیشتری دارد. متن ها ، گزارش ها ، ایمیل ها و IM به این صورت هستند که شما می توانید از افراد هنگامی که خوابید ، اطلاعات کسب کنید.

رهبران معمولاً نمی دانند کارگران از راه دور هر روز یا هر هفته چه کاری انجام می دهند ، همانطور که در مورد کارگران محلی نیز صادق است. کارگران از راه دور اغلب تولیدکننده هستند.

رهبران از راه دور و کارگران از راه دور باید به طور معمول به دنبال بازخورد عینی باشند.

پنج قانون بعدی برای کار با کارمندان از راه دور:

    1- “ایجاد اعتماد در مسافت دور به طور تصادفی اتفاق نمی افتد”  – اعتماد مبتنی بر شواهد است. بسیاری از رهبران درباره کارگران از راه دور سؤال می کنند ، “اگر من نتوانم آنها را ببینم ، چگونه می دانم که آنها کار می کنند؟” برای برقراری اعتماد ، ایجاد و پرورش یک هدف مشترک ، انگیزه ها و شایستگی های بین محل کار خود و کارگران از راه دوربکوشید. برای جلب اعتماد ، در جلسات استراتژیک باشید. ارتباط برقرار کنید. تضادها را به حداقل برسانید. اطمینان حاصل کنید که کارگران از راه دور می دانند که شما از کارمندان داخل شرکت در مقابل آنها طرفداری نمی کنید.

    2- ابزارهای ارتباطی مؤثر را شناسایی کنید  – از آنجا که رهبران از راه دور به ارتباطات فناوری پیشرفته برای تعامل با کارگران از راه دور وابسته اند ، به دنبال بهترین ابزار برای هر هدف ارتباطی باشید. با اینکه شرکت خود را اداره می کنید ، احتمالاً شخص دیگری ابزارهای پیشرفته را برای شما انتخاب می کند. وظیفه شما این است که بدانید چه ابزاری در دسترس است ، چگونگی استفاده از آنها را بدانید و یاد بگیرید کدام یک از آنها به بهترین وجه برای اهداف شما مناسب هستند. از مزایا و معایب ابزار خود آگاه باشید تا بتوانید به طور موثر آنها را استفاده کنید.

    3- بالاترین ظرفیت را از هر ابزار کسب کنید  – در مورد آخرین فن آوری های پیشرفته به روز باشید. فناوری همیشه تغییر می کند ، بنابراین ردیابی آن تغییرات را در اولویت قرار دهید. چنین فناوری شامل جدیدترین خدمات پیشرفته چت صوتی و تصویری است. وب کم؛ ابزار جلسه وب؛ ابزارهای پیام کوتاه و پیام رسانی فوری؛ و ابزارهای ذخیره فایل مانند SharePoint ، Google Docs و Basecamp را بشنایید.

    4-  “به دنبال بازخورد”  – هر رهبر نیاز به بازخورد بی طرفانه و عینی دارد. افرادی را پیدا کنید که بتوانید با آنها صادق باشید. سؤالاتی بپرسید که پاسخهای متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد. سعی نکنید تمام بازخوردهای خود را در یک مکالمه به دست آورید. با گذشت زمان از چندین تعامل در قالب های مختلف استفاده کنید. مشاوران خارج از سازمان می توانند 360 ارزیابی کیفیت را هماهنگ کنند – و همچنین تجزیه و تحلیل تخصصی از داده های نظرسنجی که جمع آوری می کنید را فراهم آورند.

    5- “اعتقادات و گفتگوهای خود را بررسی کنید”  – در روم باستان ،  اوریگا کسی بود که مستقیماً در پشت امپراتور می ایستاد. اوریگا در گوش امپراتور زمزمه می کرد: ” memento homo ” (“بخاطر بسپار ، تو فقط یک انسان هستی”) ، یک پیام فروتنانه برای نگه داشتن امپراتور در مواجهه با فحاشی و بی ادبی رعایا. اوریگا اگر می گفت ، “شما احمق هستید ، فایده ای ندارد، هیچ کس شما را دوست ندارد “به جای چیز مثبتی مانند” آیا مطمئن هستید که می خواهید این کار را انجام دهید؟ قضایا شکل دیگری به خود می گرفت. ” صحبت خود را مثبت نگه دارید ، زیرا گفتگوی منفی شما را خراب می کند. همین امر در مورد باورهای شما نیز صادق است. اگر به خودتان بگویید ، “من این کار را نمی توانم انجام دهم” ، خیلی کاری نمی کنید.

    تیم های از راه دور غالباً به روش های مشخص تر ،چک لیست ها و قالب هایی را نیاز دارند. این می تواند به اعضای تیم دور دست شما کمک کند تا اهداف مشترک خود را تجسم کنند.

    “به عنوان یک رهبر از راه دور ، اطمینان حاصل کنید که اعضای تیم از راه دور شما نیز برای نقش ها و اهداف مانند سایر اعضای تیم زمینه دارند.”

    اطمینان حاصل کنید که کارگران از راه دور می دانند که به آنها و عملکرد آنها توجه زیادی می کنید. مرتباً پیشرفت هایی که انجام می دهند را بطور منظم تشخیص و تحسین کنند. 

    رفتار انسان بدون در نظر گرفتن محل با کارگران باید یکسان باشد.

    چهار قانون دیگر برای رهبری از راه دور عبارتند از:

    1- ” بپذیرید که شما نمی توانید همه کارها را بکنید” –  مسئولیت های شما در قبال سازمان ، اعضای تیم ، مشتریان ، و خود و عزیزان شما است. اما شما نمی توانید همه کارها را به تنهایی انجام دهید. زندگی حرفه ای خود را با زندگی شخصی خود متعادل کنید. اگر به خوبی از خود مراقبت نکنید ، نمی توانید به خوبی از مسئولیتهای تجاری خود مراقبت کنید. مثل اینکه حضورتان ضروری است ، فکر و عمل نکنید. وظایف ، اهداف و جدول زمانی را سازماندهی کنید تا تیم های راه دور شما در غیاب شما ادامه دهند. از خود بپرسید ، “اگر فردا با یک اتوبوستصادف کردم ، تیم من چگونه کار خواهد کرد؟” بر این اساس برنامه ریزی کنید.

    2- “اولویت های خود را متعادل کنید”  – درباره گذراندن وقت محدود و ارزشمند خود ، هوشمندانه انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که “مدیریت زمان واقعاً مدیریت انتخاب است”. گزینه های مهم شما شامل خواسته های حرفه ای و شخصی شماست. زمان ورزش بدنی را کنار بگذارید. برای همسر یا شریک زندگی خود؛ و برای دوستان ، خودسازی ، خواندن ، معنویت و مشارکت در جامعه هم وقت بگذارید. 

    3- رهبران آینده برای راه دور را آماده کنید  – همانطور که برنامه رهبری از راه دور خود را مفهوم سازی می کنید ، از برنامه های سازمان خود برای وضعیت آینده خود در بخش خود آگاه باشید. رهبران از راه دور آینده شما چه خصوصیات و ویژگی هایی باید داشته باشند؟ چگونه شما و شرکتتان از رهبران آموزش از راه دور پشتیبانی خواهید کرد؟ بر این اساس فعالیتهای توسعه حرفه ای خود را بسازید. 

    4- “وقتی همه موارد دیگر شکست بخورند ، قانون 1 را بخاطر بسپار”  – هرگز قانون اساسی مسافت را فراموش نکنید: “اول به رهبری ، دوم به مکان فکر کنید.

    “اصول مربیگری – داشتن اهداف مشخص ، ایجاد رابطه ، ایجاد تشویق و اصلاح – تغییر نمی کند چه در یک اتاق باشید و چه در یک اقیانوس از هم جدا باشید ، اما به نوعی به نظر سخت تر می رسد.”

    این 19 قانون ممکن است شما را آموزش دیده ، الهام بخش و سرگرم کرده باشد ، اما هدف اصلی آنها این است که شما را به سمت عمل سوق دهند.   

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *