طرح کسب و کار

طرح کسب و کار

برنامه ریزی مؤثر در تجارت می تواند کلید موفقیت شما باشد. یک برنامه تجاری می تواند به شما در تأمین امنیت مالی ، اولویت بندی تلاش ها و ارزیابی فرصت ها کمک کند.

در ابتدا ممکن است کار زیادی به نظر برسد؛ با این حال ، یک برنامه تجاری که به خوبی آماده شده است می تواند در طولانی مدت باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما شود.

برنامه کاری باید شامل چه مواردی باشد؟

هیچ قانونی در مورد آنچه که برنامه شما باید پوشش دهد یا سطح جزئیات وجود ندارد ، وجود ندارد. به طور کلی ، برنامه ها باید اطلاعات مربوط به موارد زیر را در بر گیرند:

  • نمایه تجارت
  • چشم انداز ، رسالت و اهداف
  • تحقیقات بازار
  • استراتژی عملیاتی
  • محصولات و / یا خدمات
  • برنامه بازاریابی
  • استراتژی مالی
قبل از شروع برنامه کاری خود

ممکن است بخواهید سؤالات کلیدی زیر را در نظر بگیرید تا در تعیین آمادگی شروع به نوشتن برنامه تجاری خود کمک کنید.

  • آیا ایده کسب و کار خود را به طور کامل اصلاح کرده اید ، بنابراین درک خوبی از نحوه عملکرد شغل خود دارید؟
  • آیا شما در مورد مفهوم تجارت خود تحقیق کرده اید تا مشخص کنید که آیا نیاز به آن در بازار وجود دارد؟
  • آیا شما یک مطالعه امکان سنجی را برای تعیین سطح موفقیت مورد انتظار خود انجام داده اید؟
  • آیا پول لازم برای شروع و رشد کسب  و کار را دارید؟
  • آیا شما آماده هستید که زمان قابل توجهی را برای تجارت و فعالیت خود سرمایه گذاری کنید؟
چند بار باید برنامه کاری خود را مرور کنم؟

برنامه ریزی تجارت یک فعالیت در حال انجام است. برنامه ها را به طور مرتب مرور کنید و هر زمان که شرایط شما تغییر می کند به روز کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *