فرهنگ ارتباط

فرهنگ ارتباط -مزیت رقابتی با هویت مشترک ، همدلی و درک در محل کار

کتاب فرهنگ ارتباط ، چاپ دوم نوشته مایکل لی استالارد است.   نویسنده کتاب ، به عنوان یک کارشناس استخدام ، با پرداختن به تاثیر ویروس کرونا در افراد شاغلی که از تنهایی و قطع ارتباط با همکاران رنج می‌برند، کتاب ارزشمند خود را که قبلاً چاپ کرده بود بروزرسانی کرده است‏وی  تعلق سازمانی و ارتباط را برای بهبود سلامت و بهره وری کارمندان در اولویت می داند.

او و همکارانش  به گروهی از دانشمندان، متخصصان و مفسران اجتماعی پیوسته‌اند که نسبت به عواقب وخیم انزوای فزاینده هشدار می دهند.

ترکیبی جذاب از علم  ، آمار محل کار و داده های پزشکی در این کتاب باعث می شود که ارتباط اجتماعی و فرهنگ ارتباط یک نیاز اساسی برای انسان در محل کار محسوب شود.

عناوین 

  • کارکنان از یک اپیدمی انزوا رنج می‌برند که کووید ۱۹ آن را تشدید می‌کند
  • ارتباطات در بین افراد باعث بهبود سلامتی ، خوشبختی و انعطاف پذیری آنها می شود .
  • مدیران و رهبران   باید با ایجاد بینش و ارزش و صدا در ایجاد فرهنگ ارتباط ، ابتکار عمل داشته باشند.
  • مفهوم رهبری خدمتگزار یا به هم پیوسته در سازمان‌های با ارتباطات کافی حکمرانی می کند.
  • در اثر بیماری کووید ۱۹ ده ها میلیون کارمند دیگر مجبور به دورکاری شدند. بیشتر آنها انتظار دارند که به طور نامحدود به کار در خانه ادامه دهند.  
  • سازمان هایی که دارای فرهنگ ارتباطی هستند امور خود را بهتر رهبری می‌کنند و در زمان‌های چالش‌برانگیز نتایج بهتری دارند
  • برای تبدیل شدن  به رهبری که به دیگران کمک می کند تا با هم ارتباط برقرار کنند کنند ابتدا باید از خود مراقبت کنید.

خلاصه

این روزها مردم از اپیدمی انزوا رنج می برند که بیماری کووید ۱۹ آن را تشدید کرده است. بیماری همه گیر ویروس کرونا چالش های حفظ ارتباط با محل کارو احساس تعلق به آن را افزایش می‌دهد.

استرس و انزوای کارکنان، اکنون بیش از دو سوم کارگران و کارمندان در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داده است.

ایالات متحده آمریکا و کشورهای دیگر در سراسر جهان اپیدمی تنهایی را تجربه می کنند . رهبران بایستی به منظور  حفظ سلامت سازمان های خود و کارکنان آنها ، گامهای آگاهانه ای برای ایجاد فرهنگ ارتباط بردارند.

ارتباطات در بین افراد باعث بهبود سلامتی ، خوشبختی و انعطاف پذیر شدن آنها می شود .

افراد دارای ارتباط اجتماعی  به طور موثرتری بیماری و استرس را از خود دور می کنند ، کمتر نگران می‌شوند هوشیارتر هستند و کمتر دچار مشکلات قلبی می شوند در محل کار ، ارتباط صوتی منجر به تعامل و بهره‌وری بالا تر می شود. سازمان‌هایی که فرهنگ ارتباط ایجاد می کنند از بهره وری و سودآوری قابل توجه بیشتری  نسبت به سازمان هایی که دارای فرهنگ کنترل کننده بوده و بر سلسله مراتب تاکید دارند ، برخوردار هستند.

وقتی صحبت از جنبه های رابطه ای می شود  بهترین فرهنگ ، فرهنگی است که از درجه بالاتری از ارتباطات انسانی برخوردار باشد. این همان فرهنگ ارتباط است.

کارمندان هفت نیاز خاص و تغییر ناپذیر در محل کار خود دارند که عبارتند از :

  • ۱ احترام . باید با آنهاخوب رفتار شود تا انگونه که از آنها توقع می‌رود با دیگران رفتار کند.
  • ۲ شناخت . آنها به ستایش منظم و تایید مخصوص کار خوب خود احتیاج دارند.
  • ۳  تعلق داشتن. آنها باید به حساب بیایند ، صدایشان شنیده شود و با افرادی کار کنند که مطمئن باشند از آنها مراقبت خواهند کرد
  • ۴  خودمختاری. آنها باید خودشان نحوه کار را تعیین کنند و باید به آنها اجازه داده شود تا کارهای معمولی خود را بدون مدیریت کارهای کوچک انجام دهند.  
  • ۵ رشد فردی . آنها به کاری نیاز دارند که با نقاط قوت و علایق آنها مطابقت داشته باشد تا بتوانند به سرعت سطح چالشی را پیدا کنند که منجر به به ارتقا آنها شود.
  • 6 معنی. آنها باید کار خود را به هدف بالاتری متصل کنند.
  • ۷ پیشرفت آنها باید نتایج ثابت و رشد را تجربه کنند.

رهبران باید با ایجاد  بینش ، ارزش و صدا در ایجاد فرهنگ ارتباط ابتکار عمل داشته باشند.

چشم انداز افراد را در یک تیم با هدف ،  رسالت و ارزش‌های مشترک متحد می کند. ارزشهای اصلی یک شرکت در ایجاد ارتباط بین افراد است ، از جمله انتظاراتی که رهبران و همکاران واقعاً از دیگر دارند مراقبت از یکدیگر ، احترام و قدردانی است. به عنوان مثال ، پس از حادثه تروریستی بمبئی در سال ۲۰۰۸ گروه تاتا که مالک یکی از هتلهای بود که تروریست ها به آن حمله کردند ، به تمام مصائب بعدی همه کارمندان آسیب‌دیده و خانواده‌های آنها رسیدگی کرد. موسس و مدیر عامل شرکت راتن تاتا در همه مراسم خاکسپاری کارمندان شرکت می‌کرد یک صندوق تعاونی در شرکت ایجاد کرد تا به کسانی که همسر خود را از دست داده‌اند حقوق مادام العمر پرداخت کند. این شرکت باتوجه به ارزش هایی که سخاوت و دلسوزی را مورد تاکید قرار می‌دهد به عنوان یکی از بهترین شرکت های جهان رتبه بندی می شود و در بین موفق ترین و سودآورترین شرکت‌ها نیز قرار دارد.

بهبود ارتباط اجتماعی یک نیاز اولیه انسان است که به نظر می رسد عملکرد سیستم قلبی-عروقی ، غدد درون ریز و سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد.

رهبران  می‌توانند با گوش دادن به نظرات و عقاید کارکنان ،صدا را با بینش و ارزش ترکیب کنند و در هنگام تصمیم گیری آنها را لحاظ نمایند. در یک فرهنگ ارتباطی با حمایت رهبران-سرپرستان و همکاران -کارمندان مسئولیت ایجاد نقاط قوت شخصیت در همکاران را به عهده می گیرند.

رهبران بیش از شغل خود در خدمت اهداف و ماموریت های سازمان هستند و از کار کارمندانی که مسئول تحقق اهداف شرکت هستند پشتیبانی می کند. رهبرانی که تیم های خود را درگیر ، حفظ و مراقبت می کنند پایه و اساس محکمی برای ماندگاری موفقیت ایجاد مینمایند.

دریادار ورنون کلارک  ، یکی از این رهبران است که با تاکید بر کارکنان و حفظ ارتباطات آنها، نیروی دریایی در حال سقوط ایالات متحده را احیا کرد. کلارک به عنوان رئیس عملیات نیرو برماموریت‌های نیروی دریایی خود افتخار می کردو بر یادگیری و توسعه مداوم برای همه ملوانان و افسران پافشاری می کرد. او فارغ از درجه ، برای همه ارزش قائل بود. کلارک با سرمایه‌گذاری بر روی پرسنل خود با پرداخت بهتر با آموزش بیشتر و تشویق آنها با سخنان متعارف و خردمندانه ، نیروی دریایی مقاومی ساخت. در طی ۵ سال بین سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۵ او آمادگی نبرد نیرو را به طرز چشمگیری بهبود بخشید و مجدداً ۵۰ درصد آن را افزایش داد.

شرکت وان فورد  از مجموعه شرکت‌های فورد موتور ،به مدیرعاملی  آلن مولالی از طریق همین مفهوم یک شرکت بیمار را را به رهبر صنعت تبدیل کرد. مولالی و  فورد با ایجاد رابطه با ذینفعان اصلی و پاداش دادن به رهبرانی که به جای خود به همدیگر کمک می کردند استاندارد جدیدی را برای شرکتهای خودروسازی آمریکا تعیین کردند.

سازمان های دیگری  با رهبرانی دلسوز مانند گروه دختران پیشاهنگ به سرپرستی ویکتور بو شیینی و تیم بسکتبال مردان دانشگاه دوک به سرپرستی مایک با همین شیوه در سراسر کشور درخشش معجزه‌آسا نشان دادند. مفهوم رهبری خدمتگزار وبه هم پیوسته در سازمان ها معتقد به ارتباطات حکمرانی می کند. رهبران این چنینی شاهکارهایی در زمینه توانمندسازی کارمندان از خود نشان می دهند. رهبران ارتباطی نام همه افراد و کارمندان را به یاد دارند. نمونه آن بوشینی  است که در سمینار دانشجویان سال اول دانشگاه نام تک تک شاگردان را را به یاد سپرده بود و به خوبی با آنها ارتباط برقرار می کرد.

ارتباط همان چیزی است  که در یک محیط پر از سگهای ولگرد تیم سورتمه سواری ایجاد می کند و از نیروی آنها کمک می گیرد.

در استارباکس  مدیر ارشد آن یعنی هاوارد بهار بیش از بیست سال با بنیان گذار مجموعه یعنی هاوارد شولتز کارکرد تا بتوانند کارمندان را در کنار هم و دورهم با نگاه به یک چشم انداز جمع کنند و سپس به استخراج ایده های آنها پرداخته وگوش دادن به آنها را اولویت اول خود نمود. بهار خود را رهبری خدمتگزار نشان داد که با تاکید بر ایجاد ارتباطات در مجموعه شرکت و بین کارکنان و مشتریان و همچنین بین رهبران و کارمندان به سازمان کمک کرد.

علوم  ، روانشناسی و اقتصاد شواهدی را ارائه می دهند که ارتباط بین سلامتی و بهره وری پیوند ایجاد می کند. مطالعه طولانی مدت هاوارد گرانت که از سال ۱۹۳۸ آغاز شد پیوند های واضحی رابین پیوند اجتماعی و روابط قوی ، موفقیت شغلی سلامتی و طول عمر در بین ۲۳۸ نفری که دهه ها آنها را تحت نظر داشت ، نشان می‌دهد.

در سال ۱۹۷۹  محققانی که روی ساکنان روزتو ، یک شهر کوچک در پنسیلوانیا، کار می کردند متوجه شدند که شهروندان از سلامتی بهتر و زندگی طولانی تری نسبت به بقیه آمریکایی‌ها برخوردار هستند. سلامتی بهتر مردم این شهر به دلیلی غیر معمول طبق استانداردهای ایالات متحده بود و آن دلیل میزان ارتباطات و درجه بالای مشارکت آنها در جامعه بود. این یافته ها منجر به ابداع اصطلاح اثر روزتو شد

علیرغم وجود شواهد گسترده‌ای در ارتباط با رابطه علت و معلولی بین ارتباطات و سلامتی خوشبختی ، موفقیت و طول عمر ، مردم بیش از هر زمان دیگری خصوصاً در ایالات متحده دچار انزوا می شوند. در سراسر امریکا ارتباطات اجتماعی از سال ۱۹۹۰ به طرز چشمگیری بدتر شده است.

افزایش انزواناشی از تعداد فزاینده خانواده‌های مجرد ، والدین مجرد، افراد دو شغله ، دستگاه های تلفن همراه ، مسافرتهای طولانی ، فناوری جذابتر و ساعات کار طولانی تر است. در اثر شیوع کووید ۱۹ میلیون‌ها کارمند دیگر از راه دور به کار کردن. مجبور شدند بیشتر آنها انتظار دارند که به طور نامحدودی به کار در خانه ادامه دهند. تاثیر انزوا  ، قطع ارتباط و تنهایی منجر به آمار نگران کننده ای در آمریکا شده است که تاثیراتی مانند سوء مصرف مواد مخدر ،طلاق ،اعتیاد مضر، خودکشی و یا سایر اشکال مرگ زودرس را نشان می دهد د. تاثیر روانی قرنطینه ها و جداسازی ها در اثر ویروس کرونا باعث افزایش این مسائل می شود.

کارمندان منزوی ، استرس بیشتری را  نشان داده که منجر به انبوهی از مشکلات بهداشتی مانند مصرف مواد و حملات فیزیکی شده است.سازمان‌های معتقد به ارتباطات وکار اجتماعی دارای کارمندان سالم و مبتکر تر هستند که بهره وری بیشتری نشان می دهد.  ارتباطات در محل کار بیش از هر عامل دیگری با مشارکت کارکنان ارتباط دارد خودکنترلی و سلامتی نشان‌دهنده میزان ارتباط فرد با دیگران است.

کارمندان ارتباط دار تلاش بیشتری می‌کنند ، در سطح بالاتری عمل می کنند ، دقیق‌تر با ماموریت شرکت سازگار می‌شوند ، تصمیمات بهتری می‌گیرند ، در درجه بالاتری نوآوری می‌کنند و چابک و مقاوم ترند.

سازمان هایی که دارای فرهنگ  ارتباط هستند صنعت خود را بهتر رهبری میکند و در زمانهای چالشبرانگیز نتایج بهتری دارند.

ارتباطات از مهم‌ترین شاخص‌های موفقیت سازمان در طولانی مدت است. با این وجود تعداد معدودی از رهبران با کارمندان ارتباط برقرار می‌کنند و با این کار به سلامت کارمندان و موفقیت شرکت خود آسیب می رسانند  فقط حدود ۳۳ درصد از آمریکایی های شاغل ، ارتباط در کار را تجربه می‌کنند. برای دو سوم دیگر ، میزان کارایی کاهش یافته و بهره وری آسیب می بیند.

مدیران و رهبران باید به کار متخصص بیماری های عفونی یعنی آنتونی فاوسی و فرماندار نیویورک اندرو کومو توجه کنند که ابتکار عمل را برای ارتباط با مردم به دست گرفته و خود و کارمندانشان را مسئول رسمی رسیدگی به بحران همه گیری ویروس کرونا از طریق اتحاد و ایجاد هدف مشترک نمودند. هم به صورت انفرادی و هم به صورت تیمی  ، بیش از ۵ سال عضویت سالانه چالش برانگیز اما قابل دستیابی را تعیین کنید که با ماموریت سازمان شما همسو باشد

برای شناسایی میزان ارتباط خود با نیروی کارارتباط بگیرید. بیش از ۵ هدف سالانه را که با ارزشها و ماموریت شما همسو باشد انتخاب کنید. داستان های بسازید که بر اساس تجسم ارزشهای سازمانتان توسط کارمندان ایجاد شده و موفقیت آنها را پاداش دهید. برنامه های استخدامی ، آموزشی و مشوقانه خود را برای  انتخاب و پاداش دادن به رفتارهای ارتباطی تنظیم کنید در صورت امکان نقاط قوت و علایق کارمندان را با وظایفی که انجام می‌دهند مطابقت دهید و فرصت های ارتباطی را برای افراد ایجاد کنید.

پیشرفت خود را با استفاده از نظرسنجی های مربوط به مشارکت و ارتباط پیگیری کنید. وقت خود را با اعضای تیم خود سپری کنید. آنها را بشناسید و با آنها ارتباط برقرار کنید . به طور منظم و به طور رسمی و غیررسمی با آنها دیدار کنید و به حرف‌هایشان با دقت گوش دهید و توجه خود را با شخصی که با شما هست متمرکز کنید و از حواس پرتی پرهیز نمایید. در مورد موضوعات کاری بحث کنید .

داستان های شخصی و شغلی خود را به اشتراک بگذارید. به آنها کمک کنید تا شغل خود رابرنامه ریزی کنند ، در اهداف خود پیشرفت کنند و با دیگران ارتباط بهتری داشته باشند. موارد ریز را مدیریت نکنید . با دادن فضا به اعضای تیم خود و پشتیبانی از آنها به آنها خدمات ارائه دهید. در صورت امکان تیم خود را گردهم آورید تا درباره اهداف و ماموریت آنها بحث کنند پیشرفت آنها را بسنجید و موفقیت‌های آنها را جشن بگیرید.

برای تبدیل شدن به رهبری که به دیگران کمک می کند تا ارتباط برقرار کنند  ، ابتدا از خود مراقبت کنیم.

روابط خود را با خانواده و دوستان خود عمیق ببخشید آسیب پذیری ها و نگرانی ها را به اشتراک بگذارید ، ورزش کنید ، به اندازه کافی بخوابید ، خوب بخورید و وقت خود را در فضای باز بگذرانید ، یک سرگرمی خلاق پیدا کنید یک عادت خوب را جایگزین یک عادت بد کنید.

۶۲ درصد از کارمندان آمریکایی در طول بیماری همه گیر در خانه کار میکنند و از هر پنج نفر سه نفر اظهار داشتند که پس از رفع محدودیت ها ترجیح می دهند تا آنجا که ممکن است از راه دور به کار خود ادامه دهند. شواهد زیادی مبنی بر ترجیح کارمندان به دورکاری پس از پایان پاندمی کوئید ۱۹ دیده می شود. بنابراین باید کارکنان خارج از محل فیزیکی شرکت را به طور معناداری به یکدیگر وبه خود و شرکت متصل کنید.

رهبران در هر سطحی میتوانند فرهنگ خرد بینی خود را تغییر دهند تا تیم مرتبطتر ایجاد کنند. در نظرسنجی ها ها باید بیش از هر چیز نیاز خود به ارتباط را در اولویت قرار دهید. فرهنگ ارتباط را گسترش دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *