مشاور روانشناسی کسب و کار

مشاور روانشناسی کسب و کار چگونه می تواند به شما در رشد شرکت کمک کند.

اگر در مورد گذراندن وقت خود برای خدمت به مشتریان ، برنده شدن در معاملات جدید و بازاریابی برای رشد طولانی مدت خود مشغول فکر هستید ، باید یک مشاور روانشناسی کسب و کار را استخدام کنید که می تواند در رشد شرکت شما و ایجاد یک کسب و کار واقعاً به شما کمک کند.

شرایط اقتصادی کنونی باعث شده است تا مشاغل سعی کنند روشهای جدیدی برای به دست آوردن مزیت رقابتی در صنایع مربوطه ، محکم تر کردن فعالیت های خود و افزایش جریان درآمد خود در حالی که هزینه های کم دارند ، پیدا کنند. در تلاش شرکتها برای حفظ رقابت ، مدیریت درگیر فعالیتهای بی شماری است ، خصوصاً در مشاغل کوچک که مدیران دارای چندین مسئولیت هستند.

بنابراین ، استخدام مشاور روانشناسی کسب و کار در چنین مشاغلی می تواند به رونق و رشد کمک کند. مشاوران کسب و کار در طیف وسیعی از حوزه ها از جمله روانشناسی ، حسابداری ، قانون تجارت ، مدیریت ، فروش و بازاریابی تخصص دارند .

کارمندان دارایی های اساسی برای هر سازمان هستند و عملکرد آنها تأثیر قابل توجهی در رشد و موفقیت دارد. برای تقویت عملکرد کارمندان خود ، باید سطح رضایت بالایی را تضمین کنید.

امروزه ، اکثر شرکت ها بر افزایش سهم در بازار، ارتقاء رضایت از نام تجاری و رضایت مشتری خود تمرکز می کنند ولی در پایان تأثیر مهمی که کارمندان در دستیابی به چنین اهدافی دارند ، فراموش می شود.

خدمات مشاور روانشناسی کسب و کار می تواند بر سازمانها در هر اندازه و در صنایع مختلف تاثیر گذاشته و شامل درک فضای کسب و کار ، شرکت ها و کارمندان آنها باشد.

روانشناسی بر افراد و روابط آنها با مشاغلشان تمرکز دارد. برخی از زمینه هایی که روانشناسی را پوشش می دهد شامل تجزیه و تحلیل شغل ، ایمنی کارکنان ، آموزش و اندازه گیری عملکرد شغلی است . عنصر دیگر روانشناسی شغلی به این مسئله متمرکز است که چگونه یک سازمان می تواند بر رفتار کارمندان تأثیر بگذارد.

مزایای استفاده از مشاور روانشناسی کسب و کار

کارشناسان روانشناسی کسب و کار می توانند چندین نقش در یک سازمان داشته باشند. موارد زیر برخی از مزایای استخدام یک متخصص روانشناسی کسب و کار است:

1- بهبود عملیات استخدامی

یكی از نقش های اساسی روانشناس شغلی ، بهبود روند كنترل ، استخدام و حفظ كاركنان است. به عنوان مثال ، کارشناسان می توانند به شما در طراحی یک روند غربالگری برای بهبود مناسب بودن نامزدها قبل از شروع مصاحبه کمک کنند.

همچنین ، آنها می توانند با کمک به آنها برای یادگیری در مورد مسئولیت های خود ، مشارکت در فرهنگ یک شرکت و بهبود بهره وری ، به توسعه استراتژی های جدید برای تسهیل ادغام کارمندان در یک کسب و کار کمک کنند.

اگر یک متخصص مشاور روانشناسی کسب و کار جزئی از تیم استخدام سازمان باشد ، آنها به مهارت و تجربه نامزدها توجه می کنند و ارزیابی می کنند که آیا می توانند در فرهنگ یک شرکت جای بگیرند یا خیر.

به عنوان مثال ، روانشناسان می توانند سؤالاتی در مصاحبه مطرح كنند كه در مورد نگرش كاندیداها نسبت به حل مشكلات خلاق ، كار تیمی ، بهبود تجربه مشتری در سازمان و پیروی از معیارهای اخلاقی کنکاش كند .

2- کارآمد کردن اداره منابع انسانی

مدیران منابع انسانی لزوماً نباید متخصص روانشناسی باشند. کارشناسان روانشناسی کسب و کار می توانند بینشهایی را ارائه دهند که می تواند اداره بخش منابع انسانی را ساده تر کند. یک روانشناس شغلی می تواند در هنگام تعامل همکاران خود با کارمندانی که مشغول کار در شرایط استرس زا هستند ، مشکلات را حل کنند.

مشاور روانشناسی کسب و کار همچنین می تواند به کارگران در شناسایی فرصتهای جدید توسعه حرفه ای برای بهبود مهارتهای خود و تولید بهتر کمک کند.

مشاور روانشناسی کسب و کار می تواند به شناسایی توانایی های کارکنان و بهبود پتانسیل های آنها از طریق تست و تمرین در حین انتخاب و مشاوره شغلی کمک کند. پول یکی از منابع اصلی ایجاد انگیزه برای کارگران است.

یک کارگر با انگیزه بیشتر تولید می کند. هنگامی که یک متخصص روانشناسی کسب و کار استخدام می کنید ، آنها برای تقویت روحیه کارگران بسته ها و سیستم پاداش طراحی می کنند.

این کارشناسان همچنین بینشهایی در مورد اقدامات بهداشتی و ایمنی ارائه می دهند که می تواند برای اطمینان از کارآمد بودن کارمندان در هر زمان انجام شود. روانشناسان مشاغل می توانند سیستم های ارزیابی را برای کارمندان مشاغل توسعه داده و بینش هایی را برای مدیریت استرس در بین کارگران ارائه دهند تا آنها بهره وری خود را بهبود بخشند.

تغییرات برای همه مشاغل امری اجتناب ناپذیر است و سازمان ها باید پذیرای تغییرات باشند زیرا تغییرات برای رشد ضروری هستند. به عنوان مثال ، ممکن است نیاز به تغییر نگرش و رفتار برای بهبود سطح خدمات به مشتری در یک سازمان باشد.

یکی از اقداماتی که یک روانشناس کسب و کار می تواند برای کمک به کارگران برای سازگاری با تغییرات با سهولت انجام دهد ، معرفی دستگاه ها و سیستم های رایانه ای است.

3-  کمک به خلق سیاست های بهتر

افراد موفق در کسب و کارهای موفق، از بینش متخصصان خارج از حرفه خود ، تاثیر می گیرند. روانشناسان مشاغل از مهارت های خود برای ایجاد طوفان مغزی ، انجام تحقیقات گسترده و ارائه بینش آگاهانه به رهبران کسب و کار استفاده می کنند. یک روانشناس کسب و کار تأثیر بالقوه کلیه تصمیمات تجاری را بر روحیه کارگران ، بهره وری و رضایت کارمندان پیش بینی می کند.

روانشناسان همچنین می توانند با کارمندان بصورت فردی صحبت کنند و واکنش آنها را نسبت به برخی تصمیمات تجاری و فعالیتهای مداوم در سازمان ارزیابی کنند. روانشناسان مشاغل می توانند به توسعه سیستم های مدیریت ایده آل برای یک سازمان ، استراتژی های موثر منابع انسانی و طراحی مشاغل متناسب با مهارت های کارکنان کمک کنند.

در بعضی موارد ، تیم مدیریت ممکن است تصمیمی اتخاذ کند که با مقاومت کارمندان روبرو شود. در چنین مواردی ، توصیه می شود یک متخصص روانشناسی کسب و کار استخدام کنند. کارشناسان عواملی مانند احترام ، عزت و توانمندسازی کارگران را برای تهیه راه حل در نظر می گیرند.

4- بهینه سازی محل کار و فرآیندها

مشاور روانشناسی کسب و کار در بهبود بهره وری کلی و گردش کار در یک تجارت ضروری است. بیشتر مسئولیت های کارشناسان روانشناسی برای رسیدن به هدف است. به عنوان مثال ، یک روانشناس شغلی می تواند وظیفه آزمایش برنامه های کف اداری ، تدوین استراتژی های ارتباطی مؤثر و تعامل بین بخش های مختلف در یک کار را به عهده داشته باشد.

متخصصان روانشناسی کسب و کار مهارتهای لازم برای حمایت از رهبران مشاغل را دارند. متخصصان روانشناسی مسئول چندین کار هستند که برای دستیابی به اهداف بلند مدت یک کسب و کار و بهبود کارآیی ضروری هستند.

کارشناسان چندین تکنیک را برای رسیدگی به مسائل بهره وری در یک سازمان به کار می گیرند. یکی از ساده ترین راه های بهبود بهره وری ، ارائه تنوع در وظایف یک کارمند است.

به گفته کارشناسان ، ارائه تنوع به کاهش فرسودگی و در نتیجه بهره وری کمک می کند. به عنوان مثال ، کارکنان بخش تولید یک شرکت می توانند به بخشهای دیگر زنجیره تولید منتقل شوند.

علاوه بر این ، کارشناسان روانشناسی می توانند تعامل اجتماعی با سایر کارمندان و رهبران کسب و کار را تسهیل کنند ، زیرا این امر تأثیر مثبتی بر بهره وری دارد .

5- ارتقاء تیم سازی

روانشناسان مشاغل می توانند تکنیکهای موثری را برای تسهیل در ایجاد تیم پیاده کنند. هنگامی که کارمندان درگیر تمرین های تیم سازی هستند ، آنها تمایل دارند خود را جزئی از گروهی بدانند که در جهت دستیابی به اهداف رشد سازمان فعالیت می کنند. به عنوان مثال ، کارمندان می توانند در فعالیت های خیرخواهانه شرکت کنند.

همچنین ، رهبران مشاغل می توانند به جای کارکنان بصورت انفرادی ، برای بخش ها پاداش در نظر بگیرند، تا عامل تشویق بخش های مختلف کسب و کار به منظور دستیابی به اهداف خود و توانمند سازی آنها برای ارائه راه حل هایی برای چالش های مختلف تجاری گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *