مشاور شدن – 9 قدم تا تبدیل شما به مشاور

مشاور شدن چگونه ممکن است؟ آیا شبکه ارتباطات خوبی دارید؟ آیا خویش فرما هستید؟ آیا پرتفوی چشمگیری پر از داستانهای موفقیت دارید؟ پس شما آماده مشاورشدن هستید، اما شاید دانستن اینکه از کجا شروع کنید دشوار است.

مشاور کیست؟

مشاور شخصی است که در یک زمینه خاص متخصص است و به افراد و مشاغل در حوزه تخصص خود مشاوره حرفه ای می دهد.در اینجا برخی از رایج ترین انواع مشاوران ذکر شده است:

  • مشاور کسب و کار
  • مشاور فروش
  • مشاور بازاریابی
  • مشاور حسابداری
  • مشاور فناوری
  • مشاور حقوقی
  • مشاور روابط عمومی

آیا شما یک حوزه تخصصی برای مشاوره دارید؟ در اینجا نه مرحله برای مشاورشدن وجود دارد. اگر آنها را دنبال کنید پایه محکمی برای کارهای آینده ، تکرار مشتری و گسترش وسعت و شهرت خود ایجاد خواهید کرد. برای مشاور شدن آماده شوید.

چگونه می توان مشاور شد

    1. حوزه تخصص خود را مشخص کنید.
    2. اهداف را تعیین کنید.
    3. یک وب سایت درست کنید.
    4. گواهینامه های لازم رابگیرید.
    5. یک بازار هدف را انتخاب کنید.
    6. تصمیم بگیرید که در کجا کار خواهید کرد.
    7. شبکه سازی با مردم را انجام دهید.
    8. نرخ خود را تنظیم کنید.
    9. بدانید چه موقع بگویید “نه”.

    1. حوزه تخصص خود را مشخص کنید.

    برای مشاور شدن در مورد نقاط قوت و تخصص خود صادق باشید – و نقاط قوت خارج از تمرکز نه به پنج خود را در نظر بگیرید. شاید شما در بستن معاملات دشوار در صنعت فروش پزشکی خوب باشید – آنقدر خوب که همکاران شما همیشه از شما درخواست کمک می کنند.برای مشخص کردن گوشه بازارتان از خود سه سوال بپرسید:

    1. ” آیا من دیدگاه منحصر به فردی دارم؟ “
    2. “آیا من تجربه لازم برای معتبر بودن در این زمینه را دارم؟ “
    3. ” آیا تقاضا برای این سرویس وجود دارد؟ “

    مشاور شدن شما را مستلزم سازماندهی ، خود انگیخته بودن وتنظیم درست مرزها می کند. قبل از راه اندازی وب سایت خود و پذیرش اولین مشتری، توانایی خود را در تحقق این خواسته ها در نظر بگیرید. شما ممکن است گوشه بازاری عالی را مشخص کنید ، اما اگر نمی توانید خطوط مرگمستقل را تشخیص دهید یا چرخه صدور صورتحساب را مدیریت کنید ، ممکن است برای مشاور شدن آماده نباشید.

    برای پیدا کردن تخصص مشاوره ای خود ، مواردی را که در آن برتری دارید ، در نظر بگیرید . شما همچنین باید در آنچه از آن لذت می برید کار کنید- اگر این کار را تمام وقت انجام می دهید ، باید فعالیتی باشد که به آن اشتیاق دارید.

    2. اهداف را تعیین کنید.

    تعیین اهداف به شما کمک می کند تا بدانید که به چه سمتی باید تلاش کنید. آیا می خواهید این یک پروژه شبانه و آخر هفته ای باشد؟ آیا امیدوارید که آن را به یک تجارت تمام وقت تبدیل کنید؟ آیا می خواهید روزی کارمندانی استخدام کنید؟ به این سؤالات پاسخ دهید و بر همین اساس برنامه ریزی کنید.

    پس از شناسایی اهداف گسترده برای کسب و کار خود ، تمرکز خود را بر روی نیازهای فوری متمرکزتر کنید. برای این کار ، اطمینان حاصل کنید که اهداف شما SMART هستند:

    • خاص: آنچه را که می خواهید انجام دهید به روشنی مشخص کنید.
    • قابل اندازه گیری: اهداف و نقاط عطف را برای ردیابی پیشرفت مشخص کنید.
    • قابل دستیابی: اهداف را واقع بینانه و قابل کنترل نگه دارید.
    • مرتبط: اهداف را متناسب با مدل تجاری خود تنظیم کنید.
    • مبتنی بر زمان: مهلت اهداف خود را مشخص کنید.

    در اینجا مثالی از اهداف SMART برای یک مشاور که مربی تیمهای فروش است برای دستیابی به اهداف آورده شده است:

    • مشخص: من تیم های فروش SMB را در مورد نحوه برقراری تماس بهتر ، ارسال ایمیل های با کیفیت بالاتر و پیگیری به صورت مؤثر راهنمایی می کنم.
    • نتیجه ، فرصتهای واجد شرایط تر برای بازاریابان خواهد بود که منجر به بسته شدن قرارداد کسب و کار و درآمد بیشتر برای سازمان می شود.
    • قابل اندازه گیری: موفقیت با افزایش تعداد و درصد معاملات مشتری و همچنین مراجعه به کسب و کارهای تحت نظر من اندازه گیری می شود.
    • قابل دستیابی: من در حال حاضر سه مشتری دارم و به طور متوسط ​​هرماه یک مراجعه جدید دارم. من می دانم که تقاضا برای خدمات من وجود دارد ، و این کار اکنون برای بار کاری من و بودجه عملیاتی قابل کنترل است.
    • مرتبط: این مدل کسب و کار متناسب با مجموعه مهارتهای من است و به من این امکان را می دهد تا از طریق موفقیت در زمینه فروش مهارت های خود همانطور که توسط خودم ، همکارانم و سرپرستان من مشخص شده است ، از سود خود بهره ببرم.
    • مبتنی بر زمان:
    • 15 نوامبر: وب سایت بصورت زنده ادامه یابد.
    • 1 دسامبر: کار ماه گذشته را مرور کنید و حداقل به یک مراجع مراجعه کنید.
    • 5 دسامبر: صورتحساب مشتری را برای کارهای ماه قبلی خود ارسال کنید.
    • 15 دسامبر: آیا همه برنامه های مربیگری پیش بینی شده در این تاریخ در پیش بینی برنامه های تعطیلات برنامه ریزی شده اند؟

    همانطور که کسب و کار مشاوره شما رشد می کند و مراحل اولیه مشاور شدن را تجربه می کنید ، برنامه های شما نیز چنین خواهد شد. اهداف SMART خود را به صورت ماهانه یا سه ماهه دوباره بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را تنظیم کنید.

    ماریا مارشال ، استادیار دانشگاه پوردو ، مشاغل کوچک و خانوادگی را مطالعه می کند. او توصیه می کند اهدافی واضح را برای کسب و کار خود در نظر بگیرد. مارشال چهار زمینه اصلی تمرکز برای اهداف را تشریح می کند:

    • خدمات: چگونه می توانید رضایت و حفظ مشتری را بهبود ببخشید؟
    • اجتماعی: چگونه می توانید با کمک خیرخواهانه یا داوطلبانه به جامعه خدمت کنید؟
    • سود: چگونه می توان سود را به میزان X درصد افزایش داد؟
    • رشد: چگونه می توانید شرکت خود را گسترش دهید (یعنی کارمندان جدید ، مشتری بیشتر ، فضای اداری بیشتر داشته باشید)؟

    3. ایجاد یک وب سایت.

    در فرآیند مشاور شدن فکر می کنید بدون وب سایت می توانید به مشتری دسترسی پیدا کنید؟ دوباره فکر کنید.  گزارش اخیر انجمن جستجوی محلی نشان می دهد که 63٪ از مصرف کنندگان از وب سایتهایی برای یافتن یا مشارکت درکسب و کارها استفاده می کنند و 30٪ از این مصرف کنندگان مشاغل بدون وب سایت را در نظر نمی گیرند.

    همچنین ، اگر سایتی دارید ، Google در رتبه بندی های محلی به کسب و کار شما اقتدار بیشتری می دهد. ایجاد نمایه Google برای کسب و کار کافی نیست. وب سایتی که با بک لینک ها ، اختیارات دامنه و دیدگاه ها بهینه شده است ، Google را ترغیب به نمایش وب سایت شما در جستجوهای مرتبط می کند.

    فکر نمی کنید ایجاد وب سایت کمکی به شما باشد؟ خدماتی مانند WordPress و Squarespace ایجاد وب سایت را آسان می کند و GoDaddy به شما امکان می دهد نام دامنه را اختصاصی کنید.

    و اگر می خواهید ابزاری کمک کند که بتوانید همه کارها را از ردیابی وتجارت خود رشد دهید، HubSpot را امتحان کنید . وب سایت شما اولین برداشت از تجارت شما است. در اینجا زمانی را سرمایه گذاری کنید و بازده را سالها ببینید.

    4- گواهینامه بگیرید.

    آیا گواهینامه هایی وجود دارد که به شما کمک کند؟ به عنوان مثال ، اگر مشاور حرفه ای فروش پزشکی هستید ، در یکی از برنامه های فروش پزشکی HIDA ، اعتبار خود را افزایش دهید . اگر تخصص شما در تیم های مربیگری برای دستیابی بهتر است ، در نظر بگیرید مجوز فروش Inbound را از HubSpot دریافت کنید.

    در جریان باشید که گواهینامه های نرم افزاری ، مهارتی و موضوعی خاص ، در صنعت شما چه اهمیتی دارد و در گسترش پایه دانش خود سرمایه گذاری کنید. به عنوان یک مشاور ، مهم است که درحیطه های کاری خودرقابت داشته باشید و گواهینامه ها راهی مشخص برای نشان دادن تخصص شما هستند. مشاور شدن با گواهینامه ها راحت تر است.

    5- یک بازار هدف را انتخاب کنید.

    هنگامی که گوشه بازار خود را مشخص کردید ، در مورد مخاطبان مورد نظر خود صریح باشید. به عنوان مثال ، اگر به تیم های فروش نوپا کمک می کنید تا در مرحله مقدماتی در مقیاس رقابتی قرار گیرند ، با پاسخ دادن به این پنج سؤال بر بازار هدف خود متمرکز شوید:

    •  مخاطب مورد نظر من در کجا واقع شده است؟ ” (آیا شما به مشتریان محلی خدمت می کنید؟ آیا شما مشتری های ملی یا منطقه ای را می پذیرید؟ آیا مشتری های بین المللی را مستثنی خواهید کرد؟)
    • ” بزرگترین مشکل آنها چیست؟ ” (چه چیزی آنها را به جستجوی کمک شما سوق داده است؟) موانع کاری روزانه آنها چیست ؟ چالش های مقیاس گذاری آنها چیست؟)
    • ” چه کسانی برای کسب و کار خود رقابت می کنند؟ ” (بزرگترین رقبای شما چه کسانی هستند و خدمات شما چگونه ارزیابی می شوند؟ چه چیزی شما را متمایز می کند؟)
    • ” آیا من خودم می توانم استارتاپ ها را به عنوان مدیر فروش شخصی هدف قرار دهم؟ ” (آیا از طریق ملاقات های محلی یا ارتباط با LinkedIn می توانید به مشاغل یا شبکه به افراد دسترسی پیدا کنید؟)
    • ” چه چیزی باعث ایجاد انگیزه در مخاطب من می شود؟ ” (هدف نهایی مخاطبان شما با انتخاب خدمات شما چیست؟ آنها برای تیم خود و برای خودشان چه آرزویی دارند؟

    مشخص کردن اینکه مشتری شما کیست و چه چیزی برای آنها مهم است ، به شما این امکان را می دهد تا خدمات برتری ارائه دهید و به مشتریانی برسید که بهترین پاسخ هستند.

    6. تصمیم بگیرید که در کجا کار خواهید کرد.

    شما احتمالاً در هنگام مشاوره ، به محل کار مشخصی نیاز نخواهید داشت. اما اگر در حال تبدیل شدن به یک مشاور تمام وقت هستید ، داشتن یک دفتر مفید است. قبل از اجاره محیط های اداری ، چند سوال از خود بپرسید:

    1. ” آیا می توانم فضای اداری را تهیه کنم و اگر چنین است ، چقدر می توانم هزینه کنم؟ “
    2. ” آیا یک محل کار باعث بهبود کسب و کار من خواهد شد یا به رشد آن کمک می کند؟ “
    3. ” چرا به این فضا احتیاج دارم؟ ” (به عنوان مثال ، آیا با مشتری ها ملاقات می کنم؟ آیا می توانم به صورت پاره وقت کمک بگیرم؟)

    هنگامی که تصمیم می گیرید آیا فضای اداری واقعاً به سود شما است ، در نظر بگیرید که چه نوع فضایی برای نیازهای شما مناسب است.

    آنها به شما امکان می دهند با هزینه ماهانه کمتری نسبت به فضاهای اداری سنتی به مکانهای اشتراکی یا کوچک و همچنین اتاقهای اجتماعات و امکانات دسترسی داشته باشید. آنها همچنین راه دیگری برای شبکه سازی و بهره مندی از اطرافیان شما ارائه می دهند. برای مشاور شدن این نکته مهم است.

    7. ارتباط با مردم.

    صحبت از شبکه سازی است … ارجاع ها روشی اساسی برای رشد شغل شما هستند ، اما آنها تنها راه نیستند. بر خلاف یک شرکت بزرگ ، شما احتمالاً یک تیم بازاریابی ندارید که تمام وظیفه اش ارتقاء کسب و کار شما باشد. در عوض ، فروش ارزش مشاوره شما غالباً به دست شما و تنها صورت می گیرد.

    به گروههای LinkedIn و Facebook پیوسته و به مخاطبین خود بپیوندید ، پست های وبلاگ را برجسته کنید که تخصص شما را برجسته می کند ، بنویسید و به اشتراک بگذارید و در جلسات یا کنفرانس های منطقه خود شرکت کنید. در همه جا باشید و با هرکسی که مناسب پیشنهاد شما است صحبت کنید. هیچ کس نمی خواهد برای شما خدمات بفروشد ، بنابراین کارها بعهده خودتان است

    .8. نرخ خود را تنظیم کنید.

    تصمیم گیری درمورد اینکه مبلغی را برای مشتریان بعنوان دستمزد خودتان فاکتور می کنید می تواند سخت ترین قسمت شروع مشاوره باشد. اعلام نرخ به مشتری کمتر از آنچه کار شما ارزش آن را دارد وسوسه انگیز است ولی سودمند نیست.

    تحقیق کنید که مشاوران همکار ​​در منطقه شما چقدر دستمزد می گیرند(سایت هایی مانند Glassdoor.com برای این کار عالی هستند). و تصمیم بگیرید که کدام یک از این انواع متداول قیمت گذاری مشاوره می تواند عادلانه زحمت شما را برای کارهایی که انجام می دهید جبران کند.

    به عنوان مشاور چقدر باید هزینه کنید؟

      1. دستمزد ساعت فعلی خود را دو برابر یا سه برابر کنید
      2. نرخ روزانه تعیین کنید
      3. هزینه را براساس پروژه تعیین کنید
      4. هزینه را براساس عملکرد تنظیم کنید
      5. هزینه ها را با استفاده از داده های کار قبلی مشتری تنظیم کنید
      6. هزینه های مبتنی بر راه حل تعیین کنید

      هنگامی که تصمیم گرفتید چقدر درخواست دستمزد کنید ، نحوه پرداخت قبض و پرداخت مشتری را در نظر بگیرید. سیستم هایی رایگان و مبتنی بر هزینه وجود دارد – مانند Invoicely ، FreshBooks  ، که اجازه می دهد شما به طور خودکار به صدور صورت حساب ، ردیابی و مدیریت فاکتورها و پرداخت ها، و گزارش های اجرا بصورت هفتگی، سه ماهه و یا سالانه بپردازید

      و فراموش نکنید که در فصل مالیات با یک حسابدار مشورت کنید.  یک حسابدار می تواند راهنمایی هایی در مورد چگونگی کاهش این درد سر ارائه دهد.

      9. بدانید چه موقع بگویید ” نه ” .

      در ابتدا می توان به راحتی به هر مشتری و هر درخواستی ” بله ” گفت. اکنون بیش از هر زمان دیگری ، شما می خواهید که کار شما با کیفیت ، سازمان یافته و قابل مدیریت باشد.

      اگر گفتن بله به مشتری جدید به این معناست که از کار مشتری فعلی شما رنج می برید، بگویید ، ” من دوست دارم نیازهای شما را برآورده کنم ، اما با توجه به حجم کاری فعلی من ، فکر نمی کنم بتوانم توجه شایسته ای به شما کنم. آیا می توانم بعدا به شما دسترسی پیدا کنم تا ببینم آیا این هنوز یک نیاز است؟ “

      مشتریان آینده نگر از صداقت شما قدردانی می کنند ، و شما قادر خواهید بود تا کار باکیفیت را حفظ کنید که سلامت عقل شما و رضایت مشتری موجود را تهدید نکند.

      رد کردن مشتریان دشوار است. صادق باشید وقتی که نمی توانید نیاز مشتری را برآورده کنید . آنها از رقابت بهتری بهره مند می شوند و کسب و کار شما بهترین استفاده را از دست نمی دهد.

      نحوه یافتن مشتری های مشاوره

      • مشتری ایده آل خود را شناسایی کنید.
      • دریابید که آنها به چه صورت در فضای آنلاین در حال وبگردی هستند.
      • بیاموزید چه چیزی باعث ایجاد انگیزه در آنها می شود.
      • یک استراتژی راهبردی تهیه کنید.رقابت را بزرگتر کنید.
      • تصمیم بگیرید چه چیزی شما را از هم جدا می کند.
      • در ارائه گزاره ارزش خاص خود صریح باشید.

      بنابراین ، چگونه مشتری هایی را پیدا می کنید که مناسب باشند؟ این دستورالعمل ها را دنبال کنید.

      1. مشتری ایده آل خود را مشخص کنید: آنها در کدام صنعت فعالیت می کنند؟ آنها به دنبال چه نوع خدماتی هستند؟
      2. دریابید که آنها به صورت آنلاین چطورسرچ می کنند : در کدام وب سایت ها و سایت های رسانه های اجتماعی فعال هستند؟
      3. بیاموزید که چه چیزی باعث ایجاد انگیزه در آنها می شود : عمده ترین مشکل مشتریان بالقوه شما چیست؟
      4. تدوین استراتژی دسترسی : ابزار اصلی شما برای برقراری ارتباط (به عنوان مثال ایمیل ، تماس تلفنی ، رسانه های اجتماعی) چیست؟
      5. اندازه گیری رقابت : رقبا چه چیزی را ارائه می دهند و امتیازو ارزش آنها چیست؟
      6. تصمیم بگیرید که چه چیزی شما را از هم جدا می کند : کارهای شما چه ارزش اضافی را اضافه می کند که مشاورهای دیگر انجام نمی دهند؟
      7. در ارتباط با گزاره ارزش منحصر به فرد خود صریح باشید : چگونه می توانید این گزاره ارزش را با مشتریان بالقوه تقسیم کنید؟

      تبدیل شدن به یک مشاور روشی هیجان انگیز برای رشد شغلی شماست. در مورد آمادگی و گوشه بازار خود ، در رویکرد خود سازمان یافته و در تعریف ، دیدار و پرداختن به اهداف خود صادق باشید. این نه قدم امکان مناسبی برای شروع است. موفق باشید!

      0 پاسخ

      دیدگاه خود را ثبت کنید

      تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
      در گفتگو ها شرکت کنید.

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *