نحوه مشارکت دادن مشتری در پروژه های مشاوره کسب و کار

نحوه مشارکت دادن مشتری در پروژه های مشاوره کسب و کار

نحوه مشارکت دادن مشتری در پروژه های مشاوره کسب و کار برای یک مشاور بسیار مهم است. یک سؤال متداول که وجود دارد این است که “چگونه می توانم مشتری هایم را برای شرکت در پروژه مشاوره هنگامی که به نظر می رسد حتی راضی به حضور در جلسات ما نیستند ، مشارکت دهم؟”

در آن شرایط ، با این معضل روبرو هستید: “آیا فقط حودم باید کار را برای مشتری انجام دهم ، یا باید گیر و گورهای پروژه را تا پایان مهلت ، حفظ کنم”.

تحقیقات نشان می دهد اگر مشتری فهم ، تعهد و مشارکت جدی در تغییرات نداشته باشد ، تغییر طولانی مدتی در سازمان رخ نخواهد داد. بنابراین اگر کارهای مشتری را انجام می دهید ، به احتمال زیاد پروژه شما موفق نخواهد بود.

در این پست ، ما ایده هایی را در مورد نحوه پاسخگویی شما با شرایطی که به نظر می رسد مشتری شما می خواهد شما را به سادگی از سر باز کند و شما را درگیر مشکلات خود کند و در برود را برای شما طرح خواهیم کرد.

نحوه مشارکت دادن مشتری در پروژه های مشاوره کسب و کار

با مشتری خود صادق باشید.

توجه کنید که اگر مشتری شما در پروژه شرکت نمی کند ، مانند انجام کارهایی که گفته انجام می دهد ، ولی انجام نمی دهد. مشاهده خود را برای مشتری بیان کنید. درباره آنها قضاوت نکنید. ساکت باشید و بگذارید آنها پاسخ دهند.

مشتری خود را از اهمیت مشارکت وی آگاه کنید.

در بحبوحه چالش های روزانه رهبری یک سازمان ، ممکن است مشتری شما چشم انداز اهمیت کلی پروژه را از دست داده باشد. ممکن است اولویت برتردیگری جایگزین پروژه شود. با مشتری خود صحبت کنید تا در مورد اهمیت پروژه حال حاضر به نتیجه برسید.

اولویت های دیگر مشتری خود را بشناسید.

در طول یک پروژه مواقعی وجود خواهد داشت که مشتری شما ناگهان نیاز به حضور در امور دیگر داشته باشد. شما باید آن زمان ها را بشناسید و با مشتری خود برنامه های خود را مطابق با آنها تنظیم کنید.

برنامه های پروژه را در فعالیت های فعلی مشتری خود ادغام کنید.

فرصت هایی را برای درج وظایف پروژه در فعالیتهایی که مشتری شما قبلاً انجام داده است ، شناسایی کنید. به عنوان مثال ، از جلسات فعلی کارکنان و گزارش های وضعیت برای ارتباط با پروژه استفاده کنید. از فعالیت های ارزیابی فعلی به عنوان بخشی از ارزیابی پروژه استفاده کنید.

نحوه مشارکت دادن مشتری در پروژه های مشاوره کسب و کار

درک کنید که عدم مشارکت مشتری شما ممکن است نوعی مقاومت در مقابل پروژه باشد.

اگر مشتری شما در مورد پروژه ناراحتی داشته باشد ، اما آن را به شما اعلام نمی کند ، ممکن است منجر به مقاومت شود. اغلب ، ناراحتی آنها ، به عنوان مثال ، در عدم مشارکت آنها نشان داده می شود. برای شما مهم است که به طور موثر مقاومت را بشناسید و بپذیرید. در غیر این صورت ، پروژه شما حرکت لازم برای تغییر موفقیت آمیز را از دست می دهد. در پاسخ خود به مقاومت صادق باشید.

به مشتری خود یادآوری كنید كه هر انتخابی در مورد پروژه بر کل سازمان تأثیر می گذارد.

    بسیاری از اوقات ، مشتریان آنقدر مشغول عکس العمل ها به مطالبات روزانه هستند که اهمیت پروژه خود را فراموش می کنند. برای آنها گاهی اوقات درمان درد پروژه به پایان رسیده است، انگار این دردسر برای تحمل کردن است. برای شما مهم است که به مشتری خود فرق بین کار سخت تر و هوشمندانه تر را یادآوری کنید – کار روی این پروژه هوشمندانه تر است. با اجتناب از پروژه ، مشتری شما سرمایه گذاری در سلامت کلی سازمان خود نمی کند. اگر آنها انتظار دارند که “درخت را کاملا قطع کنند ، باید زمانی را برای تیز کردن تبر وقت بگذارند.” از آنها بپرسید که می خواهند در مورد اوضاع چه کنند ، سپس ساکت باشید و اجازه دهید آنها پاسخ دهند. گوش کنید و صادق باشید.

    به رسمیت بخشیدن موفقیت های پروژه ادامه دهید.

      پروژه ها رویدادهای “همه یا هیچ چیز” نیستند که موفقیت یا شکست کامل داشته باشند. اگر مشتری شما بعلت ترجیح اولویت های دیگر از پروژه شما فاصله بگیرد ، ممکن است پروژه با تغییر در برنامه ها تنظیم شود. با مشتری خود کار کنید تا در مورد آنچه انجام شده است و آنچه باید در پروژه انجام شود چشم انداز مناسبی را نگه دارد.

      نحوه مشارکت دادن مشتری در پروژه های مشاوره کسب و کار

      با یک زیر مجموعه از اعضای اصلی سازمان کار کنید.

        اگر همه اعضای کلیدی سازمان مشتری شما نمی توانند در یک فعالیت خاص پروژه شرکت کنند ، برای انجام آن فعالیت خاص ، گروه کوچکتری از اعضایشان را تشکیل دهید. این گروه کوچک نتایج خود را ، از جمله توصیه های خاص و واضح ، ارائه می دهد و پس از اتمام به گروه بزرگتر باز می گرداند.

        از تکنیک های مربیگری شخصی و حرفه ای برای انجام امور استفاده کنید.

        مربیگری می تواند وسیله ای قدرتمند برای کمک به مشتری شما در شناسایی موانع پروژه و دلایل واقعی وجود این موانع باشد و به او نشان دهد که چه کاری می شود برای رفع موانع انجام شود. مربیگری شامل پرسیدن سؤالات متفکرانه و توانمند ، از جمله “موفقیت در این شرایط چه خواهد بود؟” یا “با منابع محدود خود چه کاری می توانید انجام دهید تا پروژه دوباره به مسیر خود برگردد؟” است.

        به راه حل های معقول متوسل شوید.

        در شرایطی که فعالیتهای پروژه به خصوص به دلیل کمبود منابع متوقف به نظر می رسد ، شما و مشتری می توانید همیشه یک یا بیشتر از این سه استراتژی را امتحان کنید:

        • الف) منابع بیشتری را بدست آورید.
        • ب) مهلت های طولانی برای انجام کارها بگیرید.
        • (ج) تمدید کنید.

        انتظارات را کاهش دهید “راه حل عاقلانه” را به مشتری خود ارائه دهید و به آنها کمک کنید تا تصمیم بگیرند کدام گزینه ها را برای پیاده سازی استفاده کنند.

        نحوه مشارکت دادن مشتری در پروژه های مشاوره کسب و کار

        تصمیم بگیرید که باید به مرحله قرارداد برگردید.

        ممکن است فعالیتهای موجود در پروژه تاکنون با هم ترکیب شده اند تا یک مسئله یا اولویت دیگر یا جدید برای حل آن ایجاد شود. به عنوان مثال ، فعالیت های پروژه تاکنون ممکن است به مدیر اجرایی (مدیرعامل) کمک کند تا بفهمد که رویکرد وی برای کار با هیئت مدیره ناکارآمد است. در نتیجه ، مدیرعامل ممکن است بخواهد توسعه هیئت مدیره در اسرع وقت اتفاق بیفتد. فازکاندیداتوری و موافقت در توافق نامه پروژه را مرورکنید ، این فرصتی برای به روزرسانی قرارداد پروژه است. این ممکن است برای شما و مشتریتان مفید باشد که تکرار برخی یا همه فعالیت ها در آن مرحله را در نظر بگیرید.

        پروژه را متوقف کنید.

        گاهی اوقات این می تواند یک استراتژی بسیار قدرتمند باشد زیرا مشتری سریعاً با مشکل اصلی روبرو می شود که در وهله اول دلیل انتخاب مشاوره پروژه بوده است.

        0 پاسخ

        دیدگاه خود را ثبت کنید

        تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
        در گفتگو ها شرکت کنید.

        دیدگاهتان را بنویسید

        نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *