نکاتی برای تبدیل شدن به یک مشاور

نکاتی برای تبدیل شدن به یک مشاور . بیشتر افراد متخصص در زمینه های مختلف اقتصادی طی یک دهه گذشته مشغول کسب و کار مستقل مشاور بوده اند. با گسترش بخش کسب و کار ، جای تعجب نیست که یکی از محبوب ترین گزینه ها تبدیل شدن به یک مشاور کسب و کار است.

افراد تصمیم می گیرند سالها تجربه و مجموعه گسترده ای از مهارت ها و دانش خود را برای شروع کار با شروع مشاوره در بنگاهها به جای ادامه دادن کسب و کار خود به عنوان کارمند ، صرف نظر از موقعیت آنها با کارفرمایان مربوطه ، انجام دهند.

این انتخابی بود که از لحاظ تاریخی برای مدیران ارشد بازنشسته یا بیکار فراهم شده بود. امروز ، بازار کار به سمت آزاد رفته است و برای طیف گسترده ای از متخصصان باز است. زمینه مشاوره برای کارشناسان حوزه های خاص که به عنوان چهره های مقتدر در حوزه خود شناخته می شوند ، باز است.

در این چارچوب ، بسیاری از کارشناسان به دلیل اینکه شرکت ها حاضر به پرداخت هزینه تخصص هستند ، به عنوان مشاوران خود اشتغالی درآمدند. یکی از سریعترین حوزه ها در عرصه مشاوره ، خدمات مشاوره ای در زمینه کسب و کار است و بنابراین بسیاری از متخصصان تصمیم می گیرند که به عنوان مشاور کسب و کار در بیایند.

آیا می خواهید بدانید که چگونه یک مشاور شوید ، چگونه یک کسب و کار مشاوره را شروع کنید ، چگونه یک مشاور کسب و کار شوید و یک بار که در این مسیر حرکت کردید چه کاری انجام دهید تا یک مشاور کسب و کار موفق باشید؟

داشتن یک دانش و تخصص مورد نیاز سازمانها یک چیز است و این یک چیز کاملاً متفاوت است که بتوانیم آن دانش و تخصص را به یک شرکت مشاوره کسب و کار موفق تبدیل کنیم. شروع کسب و کار مشاوره بخش چالش برانگیزی نیست.

یادگیری نحوه مشاوربودن و نحوه مشاوره گرفتن نیز دشوار نیست. بخش دشوار کارآفرینی شما را به یک تلاش موفق تبدیل می کند. بسیاری از شرکت های مشاوره کسب و کار در کشور وجود دارند ، پس چرا باید سازمان یا فردی شما را انتخاب کند؟

آیا شما آمادگی دارید که بدون هیچ مشکلی برای اداره یک کسب و کار ، از جمله اسناد و مدارک ، مدیریت امور مالی و مدیریت پول و استراتژی های بازاریابی ، مسئولیت رسیدگی داشته باشید؟ آیا شما به آنچه که در جستجو ، شناسایی و برنده شدن مشتری در بازار آزاد بسیار رقابتی نیاز دارید ، مجهز هستید؟

فراموش نکنید که می توانید بخشی از این فرایندها را به متخصصان قابل اعتماد نیز واگذار کنید تا بتوانید روی ساخت و ساز خود متمرکز شوید.

وظایف کسب و کار آزاد مشاور

مشاور کسب و کار فریلنس هیچ کارمند دیگری ندارد. کارمند خود ش است و مجموعه ای از وظایف را دارد که همراه با شغل  او است ولی مجموعه  وظایف برای یک مشاور کسب و کار خود اشتغالی گسترده تر است زیرا شما نیاز به فروش دانش و تخصص دارید

کسب و کار به سادگی به دست نمی آید ، به همین دلیل اگر به دنبال مشاور شدن در عرصه کسب و کار هستید ، باید که وظایف شغلی زیر را انجام دهید ، مهم نیست که مشاوره کسب و کار بزرگ یا کوچک را هدف قرار دهید یا مایل هستید که مشاور مدیریت باشید.

  1. قراردادها را پیدا و برنده کنید زیرا شما یک شرکت مشاوره هستید و اگر می خواهید به عنوان یک کسب و کار مشاوره زنده بمانید باید دانش و تخصص خود را بفروشید. مشتری های بالقوه را پیدا کنید ، رزومه های خود را ارسال کنید ، شرایط همکاری را پیشنهاد دهید و قیمت خود را تعیین کنید.
  2. تاریخچه مشتریان خود را به عنوان یک کسب و کار درک کرده و مشخصات صنعت آنها را بیاموزید. از محیط کسب و کار صنعت خود تحقیق کنید تا خود را با دانش خاصی که به شما امکان ارائه مشاوره مناسب را می دهد ، تجهیز کنید.
  3. در مورد بازاری که مشتریان در آن فعالیت می کنند تحقیق کنید و توانمند شوید تا بهترین توصیه های ممکن را برای تصمیم گیری آگاهانه برای تصمیم گیری در جهت برجسته کردن کسب و کار خود در بین جمعیت ارائه دهید.
  4. شیوه های کاری مشتریان خود را تجزیه و تحلیل کنید ، به صورتهای مالی آنها نگاه کنید و رقبا را ارزیابی کنید تا بتوانید مناسب ترین توصیه را برای شرایط خاص کسب و کار خود به مشتریان ارائه دهید.
  5. به عنوان یک مشاور کسب و کار ، شما باید آماده باشید تا مشتریان را برای اجرای تغییرات در شیوه های کاری خود توصیه کنید تا آنها را بیشتر و بارزتر جلوه دهد.
  6. شرکت های بزرگ مشاوره کسب و کار و شرکت های مشاوره کسب و کار کوچک باید بتوانند از سیستم های رایانه ای استفاده کنند تا برنامه های کسب و کار را برای مشتریان خود ایجاد کنند تا از این طریق بتوانند در آینده پیشرفت کنند
  7. تبدیل شدن به یک مشاور ، یک مشاور کسب و کار کوچک ، یا هر نوع مشاور دیگری به مدیریت مالی ، جمع آوری پرداخت و توانایی های بازاریابی نیاز دارد.

مهارت های مشاور کسب و کار آزاد

داشتن یک مشاور کسب و کار خود اشتغالی آنطور که به نظر می رسد آسان نیست. این حرفه ای است که مستلزم دانش خاص و مهمتر از همه مجموعه کاملی از مهارت ها است که به شما امکان می دهد بعنوان یک آژانس مشاوره موفق در عرصه کسب و کار رشد کنید. در اینجا برخی از مهارت های اصلی مورد نیاز شما آورده شده است:

  1. درک عمیق صنعت تخصصی شما از دیدگاه مشاوره؛ مشاور کسب و کار در صنعت شما چه می کند؟
  2. درک و دانش گسترده از بازاریابی ، فروش ، امور مالی و اقتصاد؛
  3. ظرفیت تحقیق در بازار و ارزیابی مدلهای کسب و کار موجود؛
  4. مهارت های جامع ریاضی ، کسب و کار ، تحلیلی و بین فردی.
  5. درک و دانش جامع در مورد مدیریت ، حسابداری ، توسعه کسب و کار ، ارتباطات و قانون.
  6. ویژگی هایی مانند مهارت گوش دادن ، و تفکر استراتژیک؛
  7. توانایی تبلیغ و بازاریابی خود در رسانه های اجتماعی و سایر کانال های بازاریابی؛
  8. نظم و انضباط ، که اخلاق انضباطی را در همه جنبه های کار شما القا خواهد کرد!
  9. گواهینامه های تحصیلی و مدارک تحصیلی؛

چگونه می توانید یک مشاور کسب و کار موفق باشید

بطور کلی یک شرکت مشاوره چیست؟ شرکت های مشاوره چه کاری انجام می دهند؟ کسب و کار مشاوره چیست؟ مشاور کسب و کار چه کاری انجام می دهد؟ اگر می خواهید بدانید چگونه به عنوان یک مشاور کسب و کار آزاد موفق باشید ، اینها فقط برخی از سؤالاتی است که باید به آنها پاسخ بدهید.

در مورد مشاوره کسب و کار خود اشتغالی هیچ راه حلی خاصی برای موفقیت وجود ندارد. موفقیت بستگی به نحوه برخورد با یک پروژه ، توانایی شما در ایجاد فرصت های شغلی برای خود و ظرفیت شما در انجام پروژه های شما دارد.

علاوه بر این توانایی های کلیدی ، رویکردهای مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید که به شما کمک می کند تا شما را به یک مشاور شغلی خوداشتغال تبدیل کنید:

  • از همه فرصتها برای ماندن در خط مقدم صنعت خود و در پیشروی موفق به عنوان یک مشاور کسب و کار آزاد سود ببرید.
  • حفظ یک حس شغلی متفکرانه که به شما امکان می دهد مشتری ها را ایمن حفظ کنید ، که درنهایت یک جریان ثابت کار را تضمین می کند – اولویت برای شروع یک چک لیست کسب و کار مشاوره.
  • پایدار ماندن در روند صنعت و روندهای اقتصادی ، اخبار کسب و کار ، عملکرد بازار و همچنین تغییر در انتظارات مشتری؛
  • ثبت نام در پرتال های شغلی و وب سایت های فریلنسر برای اطمینان از جدیدترین فرصت های شغلی.
  • ارائه خدمات مشاوره استثنایی که به شما امکان می دهد به عنوان یک مشاور کسب و کار و یک مشتری ثابت ، یک پروفایل قوی را پرورش دهید.
  • ثابت قدم ماندن در جدیدترین فن آوری ها و افزایش تجربه به شما امکان می دهد مهارت های خود را مرتباً اصلاح کرده و خدمات خود را بهبود بخشید.

یافتن کار به عنوان یک مشاور کسب و کار آزاد

مهارت و دانش کافی برای تبدیل شدن به یک مشاور کسب و کار کافی نیست. شما باید از مهارت و دانش خود درآمد کسب کنید. بنابراین ، شما باید کار پیدا کنید ، تجربه کسب کنید ، یک شهرت خوب را پرورش دهید ، پایگاه مشتری خود را رشد دهید و از رشد روزافزون کار اطمینان حاصل کنید.

نشان دادن جاویژه(گوشه بازار) خود به عنوان یک مشاور آزاد

قبل از اشتغال به عنوان مشاور کسب و کار آزاد ، باید اطمینان حاصل کنید که جاویژه(گوشه بازار) ای را که مهارت ، دانش ، مهارت و علاقه خود را برای آن در نظر گرفته اید ، شناسایی کنید.  شما همچنین به تجربه و دانش نیاز دارید.

مجوزها به عنوان مشاور مستقل

بسته به جاویژه(گوشه بازار) / تخصص شما ، ممکن است شما نیاز به گواهینامه ، مجوز ، و / یا آموزش رسمی / آموزش داشته باشید. به عنوان مثال ، یک حساب دار نیاز به آموزش رسمی و گواهینامه دارد در حالی که یک باغبان ندارد. حتماً گواهینامه ، مجوز و الزامات آموزشی را بررسی کنید!

تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت

مهم نیست که چقدر در جاویژه(گوشه بازار) خود خوب هستید و مهم نیست چند فرصت در جاویژه(گوشه بازار) شما در زمینه مشاوره هست ، تصور نکنید که مشتریان دم در ورودی منتظر هستند تا توصیه های لازم را به آنهاارائه دهید. در مورد آن واقع بین باشید!

شما در حال تبدیل شدن به یک صاحب کسب و کار هستید و باید شغل خود را تأسیس کنید ، رشد و پرورش دهید و یک شبه اتفاق نخواهد افتاد! این واقعیت نیست که مردم را ناامید می کند؛ انتظارات غیر واقعی آنهاست که آنها را ناامید می کند.  پای خود را در زمین نگه دارید!

اطمینان حاصل کنید که شما مایل به اختصاص وقت و تلاش برای راه اندازی شرکت مشاوره کسب و کار خود هستید. آماده باشید که ساعات زیادی را برای کار سخت فدا کنید ، این ممکن است به معنای تحقیق ، تدوین استراتژی های بازاریابی ، ارتقاء خود ، مدیریت مالی و موارد دیگر باشد.

انتخاب بازار هدف شما

اگر یک کسب و کار به یک مشاور نیاز دارد ، به این معنی نیست که پول برای پرداخت مشاور دارد. شما باید با اطمینان از این که مخاطبان هدف شما پول دارند ، بازار خود را اعتبار دهید و حاضر به پرداخت هزینه خدمات خود باشید. برای ارائه خدمات خود باید بازاری را انتخاب کنید که قابل استفاده باشد.

شما همچنین باید نوع مخاطبی را که هدف قرار می دهید انتخاب کنید: شرکت ها ، افراد یا هر دو. برخی از مشاوران می توانند یا منحصراً با شرکت ها یا افراد کار کنند. مشاوران دیگر می توانند و با هر دو دسته مشتری کار کنند.

تحقیق در بازار هدف شما

شناسایی بازار هدف شما اولین قدم برای مشاوره شدن است اما تحقیق در مورد بازار هدف شما گامی است که شما را برای ارتقاء و بازاریابی خدمات خود به بازار هدف قادر می سازد. وقتی می دانید که به چه چیزهایی نیاز دارند ، می دانید که چگونه می توانید به آنها کمک کنید.

وقتی مشکلاتی را که با آنها روبرو هستید درک می کنید ، می توانید راهکارهایی را برای بهبود کسب و کار آنها تهیه کنید. مجهز به این اطلاعات ، می توانید خود و خدمات خود را ارتقاء دهید. برخی از شرکت ها حتی نمی دانند تا زمانی که به آنها نشان ندهید مشکلی ندارند!

دفتر در خانه

بهترین دفتر برای یک مشاور کسب و کار مبتدی ، دفتر در خانه است زیرا یک دفتردر خانه به شما کمک می کند تا هزینه های مربوط به خدمات ، فضای اداری و رفت و آمد را کاهش دهید. به علاوه ، وقتی در راحتی خانه خود کار می کنید ، وقت و تلاش زیادی را صرفه جویی می کنید. بعداً می توانید به یک دفتر فانتزی بروید ، اما یک دفتر در خانه برای مبتدیان خوب است!

پایان دادن به فکر کردن در مورد تبدیل شدن به یک مشاور کسب و کار

هر روز ، بازار مشاوره آزاد ، فرصت های جدید را باز می کند. کار آزاد ، از جمله مشاوره ، به طور فزاینده ای در صنایع مختلف اقتصاد رواج می یابد زیرا شرکت ها ترجیح می دهند در صورت نیاز به آنها پول خوبی بدهند.

بسیاری از متخصصان خبره برای آزادی انتخاب برنامه ، مشتری و پرداخت خود ، کسب و کار مشاوره را انتخاب می کنند. آنها به هیچ کس دیگری پاسخ نمی دهند و بیش از هر چیز از این جنبه مشاوره لذت می برند!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *