همیشه بهترین مشاور باشید

همیشه بهترین مشاور باشید

همیشه بهترین مشاور باشید: 6 مورد که شما را عالی می کند

 

شاید شما متوجه شده باشید که صنعت مشاوره مملو از مجریان عالی از مدارس برتر با نمرات بالا و تجربه کاری غنی استبنابراین واقعا، شرط موفقیت در چنین صنعت رقابتی چه چیزی است؟

بنا بر تجربیات من ، تعدادی از خصوصیات برجسته بسیار مهمتر از یک رزومه طلایی هستندبنا به این که آیا شما به تازگی کار مشاوره را شروع کرده اید یا آن را به عنوان یک مسیر شغلی  در نظر گرفته اید ، باید به این فکر کنید که چگونه می توانید خصوصیات زیر را توسعه دهید تا به شما کمک کند از یک مشاور خوب به یک مشاور عالی تبدیل شوید.

1. عمل به ادعا

این در واقع بدان معنی است که شما دقیقاً همان کاری را که گفتید، انجام دهید ، هنگامی که گفتید می خواهید این کار را انجام دهید ، انجام دهیدبه نظر می رسد ساده است ، اما این کیفیت شماره یک مورد نیاز برای ایجاد اعتماد و اعتبار در بین تیم و مشتریان است.

به عنوان مثال ، در ابتدای کار ، تیم شما برای پشتیبانی در زمینه های پرتحرک تر مشاوره ، مانند ایجاد عرضه های پاورپوینت ، یادداشت برداری و سازماندهی پروژه ها ، به شما تکیه می کند  و برای شما مهم است که بتوانید این وظایف را بدون خطا یا نظارت زیاد از طرف مدیر انجام دهیداطمینان حاصل کنید که وعده های خود را در عمل حفظ کرده اید ، در کیفیت سرآمد باشید و بر مهارت های اصلی در اکسل و پاورپوینت تسلط داشته باشیدهرچه اعتماد به نفس بیشتری در اوایل خود ایجاد کنید ، فرصت های بیشتری در آینده به شما داده می شود

همیشه بهترین مشاور باشید

2. توجه به جزئیات

این یک مهارت بسیار مهم در مشاوره است زیرا یکی از راه هایی که مشتری به ما اعتماد می کند ، تحویل بدون خطا است که نشان می دهد ما کامل هستیم و توصیه های ما کاملاً خوب استاطمینان از عدم وجود دستور اشکال درزبان ، املا یا اشتباهات مربوط به محاسبه در کار شما امری اساسی و ضروری است و در نهایت به کل تیم شما منعکس می شود.

اگر توجه خاصی به جزئیات دارید ، مشکلی نیست  اما اگر مثل من ، بیشتر یک متفکر کلان نگر هستید ، چند ترفند وجود دارد که به پرورش این مهارت مهم کمک می کند.اول ،  وقتی نوبت محاسبات است ، دقت کار خود را نشان دهید می دانم که به نظر می رسد مانند معلم دبیرستان شما صحبت می کنم ، اما این همیشه به شما اطمینان می دهد که به همه چیز فکر کرده اید و به شما امکان می دهد مراحل کار خود را برای رسیدن به پاسخ به مدیر خود نشان دهید (و قبل از رسیدن به مشتری خطاها را پیدا کنید) .

مرحله دوم – و موردی که من را به  OCD تبدیل کرده است – ایجاد لیست مواردی است که باید قبل از ارسال هر چیزی ، چک کنیدبه عنوان مثال ، من یک لیست بازنگری برای پاورپوینت دارم که مواردی از قبیل اضافه کردن شماره صفحه به هر اسلاید ، محاسبه مجدد همه اعداد و اطمینان از استفاده از یک فونت سازگار در کل را در بر می گیرد.همیشه بهترین مشاور باشید

3. بودن برای رفتن به چیزی

در طی چند سال اول مشاوره ، احتمالاً بین صنایع ، مناطق و مشتری ها شناور خواهید بودبرغم تجربیات گسترده ، برای شروع یک مهارت این ایده خوبی است که به شما امکان می دهد خود را از همکاران خود چون ستاره متمایز کنید.

مدلسازی با محصولات مایکروسافت (اکسل ، ورد ، پاورپوینت) به طور حتم مورد نیاز است ، مشاورانی که بهترین عملکرد را انجام می دهند همیشه دارای مهارتهایی هستند که واقعاً در آن سرآمد هستند – چیزی که مورد تقاضا باشد و به نظر نمی رسد کسی دیگر از آن برخوردار باشدفارغ از این که آیا این مدل سازی پیشرفته مالی ، مهارت های ارتباطی ، یا دانش عمیقی در یک صنعت است ، زمان لازم را برای اینکه بتوانید برای تبدیل شدن به شخصی که می خواهید ، را در نظر بگیرید.

4- مهارت چگونگی فکر کردن قبل از انجام کار

همانطور که قبلاً ذکر شد ، تقریباً همه مشاوران شخصیتی از نوع A هستند که آرزومند برای دوام زندگی هستنداما آنچه واقعاً یک مشاور خوب را از یک مشاور عالی متمایز می کند ، توانایی تمرکز نه تنها روی کارهایی است که در دست دارید بلکه باید به فکر انتقاد در مورد کار باشید.

به عنوان مثال ، مشتری ممکن است از شما بخواهد پس انداز ممکن هزینه را در یک زنجیره تأمین پیدا کنید ، اما ابتدا سعی کنید درک کنید که چرا این امر برای تجارت مهم استآیا سود در حال کاهش است؟ آیا رقابت باعث کاهش قیمت محصولات می شود و مشتری شما را مجبور به رقابت می کند؟ دانستن چگونگی فکر کردن به این روش به شما کمک می کند  تا بینش و راه حل های بهتری را برای مشتری خود ایجاد کنید . قبل از جهش سعی کنید کمی بیشتر به فکر انجام وظیفه خود باشید، اعدادی را که جمع می کنید(فقط مقلد Excel نباشید)تفسیر کنید و درخواست های مدیر خود را به چالش بکشید (البته در صورت مناسبت).

همیشه بهترین مشاور باشید

5- داشتن منابع اطلاعاتی 

در مشاوره ، از شما خواسته می شود تا مشکلاتی را که ممکن است کاملاً برای شما جدید باشد- یا حتی کاملاً برای صنعت جدید باشد حل کنیدو هنگامی که با این مشکلات دشوار یا الزامات چالش برانگیز روبرو هستید ، توانمندی شما به شما کمک می کند تا موفق شویددر حالی که این مسئله کاملاً بیرونی نیست ، باید توانایی حل سریع و خلاقانه مشکلات را ایجاد کنید.

به عنوان یک قاعده کلی ، هنگامی که به کمک نیاز دارید ، ابتدا باید به تیم و مدیر خود نزدیک شوید ، به دنبال همکاران و متخصصان داخلی و سپس سایر منابع خارجی باشید احتمالاً شخصی وجود دارد که قبلاً آنچه را که می خواهید انجام دهید انجام داده است و می تواند در یافتن جواب به شما کمک کند – یا حداقل به شما کمک کند در مورد راه های جدید برای حل مسئله فکر کنیدمطمئن شوید که خیلی سریع تسلیم نخواهید شد ، در تلاشهای تحقیقی خود خلاق باشید و به تیم خود نشان دهید که حاضر هستید هر کاری که لازم است انجام دهید.

6- از پرسیدن (سؤال) نترسید

پرسیدن سؤال در اصل نشان می دهدکه یک مشاور چگونه کار می کند ، به حدی که مواقعی من خودم را مثل شرلوک هولمز احساس می کنمسؤالات به شما اطمینان می دهند تا آنچه را که از شما خواسته می شود انجام دهید و مشکلاتی که مشتری شما با آن روبرو است  را درک کنید ، همچنین می توانند به شما در نشان دادن درک شما کمک کنندهرگز از پرسیدن توضیح نترسید – بهتر از انجام کار اشتباهی استحتی اگر سوالی برای پرسیدن ندارید ، با بازگرداندن آنچه به شما گفته شده است ، درک خود را روشن کنید این می تواند اعتماد به نفس را به مدیر یا مشتری شما القا کند.

البته حتماً به روشی مفید و غیر آزاردهنده سؤال کنیداگر چند مورد دارید ، به جای اینکه بارها و بارها به مدیر یا مشتری خود نزدیک شوید ، آنها را در یک درخواست ساختاری ارسال کنید

موفقیت در دنیای مشاوره بسیار طول می کشد ، اما روی این مهارت های کلیدی تمرکز کنید.   

همیشه بهترین مشاور باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *