پنج روش اصلی در تحقیقات بازار

پنج روش اصلی تحقیقات بازار

پنج روش اصلی تحقیقات بازار

در حالی که روشهای زیادی برای انجام تحقیقات بازار وجود دارد ، اکثر مشاغل از یک یا چند روش اصلی استفاده می کنند: نظرسنجی ها ، گروه های متمرکز ، مصاحبه های شخصی ، مشاهده و آزمایش های میدانی. نوع داده موردنیاز و چقدر پول که مایل هستید هزینه کنید ، تعیین می کند که کدام تکنیک را برای تجارت خود انتخاب کنید.

 1. بررسی ها.

با استفاده از پرسشنامه های مختصر و سر راست ، می توانید یک گروه نمونه را که نشان دهنده بازار هدف شما است ، تجزیه و تحلیل کنید. هرچه نمونه بزرگتر باشد ، نتایج شما قابل اطمینان تر خواهد بود. نظرسنجی های حضوری مصاحبه های یک به یک است که معمولاً در مکان های پر رفت و آمد مانند مراکز خرید انجام می شود. آنها به شما امکان می دهند نمونه هایی از محصولات ، بسته بندی یا تبلیغات را به مردم ارائه دهید و بازخورد فوری جمع کنید. نظرسنجی های حضوری می توانند بیش از 90 درصد میزان پاسخ دهی را ایجاد کنند ، اما پر هزینه هستند. با در نظر گرفتن زمان و نیروی کار ، برگه یک نظرسنجی حضوری می تواند در هر مصاحبه بالغ بر 120 هزار تومان باشد. نظرسنجی تلفنی نسبت به نظرسنجی های حضوری ارزان تر است اما از طریق پست هزینه بیشتری دارد. با این حال ، به دلیل مقاومت مصرف کننده در برابر تماس ، متقاعد کردن مردم برای شرکت در نظرسنجی های تلفنی به طور فزاینده ای دشوار شده است. نظرسنجی تلفنی بطور کلی میزان پاسخ دهی 50 تا 60 درصد را نشان می دهد. نظرسنجی از طریق نامه روشی نسبتاً ارزان برای دستیابی به مخاطبان گسترده است. آنها بسیار ارزان تر از نظرسنجی های حضوری و تلفنی هستند ، اما فقط نرخ پاسخ از 3 تا 15 درصد تولید می کنند. علیرغم بازده پایین ، بررسی های پستی یک انتخاب مقرون به صرفه برای مشاغل کوچک است. نظرسنجی های آنلاین معمولاً نرخ پاسخ غیرقابل پیش بینی و داده های غیرقابل اطمینان را ایجاد می کنند ، زیرا شما هیچ کنترلی بر روی مجموعه پاسخ دهندگان ندارید. اما نظرسنجی آنلاین روشی ساده و ارزان برای جمع آوری شواهد حکایتی و جمع آوری نظرات و ترجیحات مشتری است.

 2. گروه های متمرکز.

در گروه های متمرکز ، یک مجری از یک سری سوالات یا موضوعات رمزنگاری شده برای ایجاد بحث در بین گروهی از افراد استفاده می کند. این جلسات معمولاً در مکانهای خنثی و معمولاً در امکاناتی با تجهیزات فیلمبرداری و یک اتاق مشاهده با آینه های یک طرفه برگزار می شود. یک گروه متمرکز معمولاً یک تا دو ساعت طول می کشد و حداقل سه گروه طول می کشد تا نتایج متعادل حاصل شود.

 3. مصاحبه های شخصی.

مانند گروه های کانونی ، مصاحبه های شخصی شامل سوالات بدون ساختار و باز است. آنها معمولاً حدود یک ساعت طول می کشند و به طور معمول ضبط می شوند. گروه های متمرکز و مصاحبه های شخصی داده های ذهنی بیشتری نسبت به نظرسنجی ها ارائه می دهند. نتایج از نظر آماری قابل اعتماد نیستند ، به این معنی که آنها معمولاً بخش بزرگی از جمعیت را نشان نمی دهند. با این وجود ، گروه های متمرکز و مصاحبه ها نگرش های ارزشمندی را در مورد نگرش مشتری ایجاد می کنند و روش های بسیار خوبی برای کشف موضوعات مربوط به محصولات جدید یا توسعه خدمات هستند.

 4- مشاهده.

پاسخ های فردی به نظرسنجی ها و گروه های متمرکز گاه با رفتار واقعی افراد مغایرت دارد. وقتی با استفاده از فیلمبرداری از آنها در فروشگاه ها ، محل کار یا خانه ، مصرف کنندگان را مشاهده می کنید ، می توانید نحوه خرید یا استفاده از یک محصول را مشاهده کنید. این یک تصویر دقیق تر از عادات استفاده مشتریان و الگوهای خرید به شما می دهد.

 5- آزمایش های میدانی.

قرار دادن یک محصول جدید در فروشگاه های منتخب برای تست پاسخ مشتری در شرایط فروش واقعی می تواند به شما در اصلاح محصولات ، تنظیم قیمت یا بهبود بسته بندی کمک کند. صاحبان مشاغل کوچک باید سعی کنند با صاحبان فروشگاه های محلی و وب سایت هایی که می توانند به آنها در آزمایش محصولاتشان کمک کنند ، رابطه برقرار کنند.

پنج روش اصلی تحقیقات بازار

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *