چالش های صنعت مشاوره

چالش های صنعت مشاوره

چالش های صنعت مشاوره در دوران فعلی کدامند؟. شرکت های مشاوره کسب و کار یا مشاوره مدیریت و یا مشاوره استرتژی نقش مهمی در کمک به کسب و کارهای در زمینه های مختلف و متنوع با ارائه خدمت به استراتژی کسب و کار ، زنجیره تولید و عرضه ، فروش و بازاریابی و منابع انسانی دارند.

 صنعت مشاوره کسب و کار و مشا وره مدیریت از مشتریان خود به طرق مختلف پشتیبانی می کند ، از کمک به آنها برای تدوین مدل های تجاری ، کاهش هزینه ها ، پیش بینی ریسک و نوآوری محصولات ، تقویت روند کار برای مدیران با استعداد ، تا پایمردی در کار خود و جلب رضایت. به طور فزاینده ، این شامل کمک به مشتریان می شود که هنگام اتخاذ فن آوری های دیجیتال ، یا انطباق با تغییر سریع موقعیت های ژئوپلیتیک در رقابت بمانند. در نتیجه ، در حالی که به نظر می رسد اقتصاد جهانی در حال کند شدن است ، صنعت مشاوره همچنان از رشد قوی برخوردار است.

با این وجود ، علیرغم این رشد ، چالش های فزاینده ای وجود دارد که مشاوران با آن روبرو هستند. مطابق گزارش صنعت که توسط Deltek ‘ Insight to Action – آینده صنعت خدمات حرفه ایانجام شده است ، شیوه های مشاوره در صورت موفقیت آمیز بودن باید استراتژی هایی را برای مقابله با این چالش ها در نظر بگیرند.

مروری بر پنج چالش اساسی که توسط این مطالعه مشخص شده است.

1. تغییر رفتار مشتری

خریداران شرکتی خدمات حرفه ای بیشتری را خواستار شده اند و در مقابل مفاهیمی مانند ساعات صورتحساب ، و نیاز به هزینه های ثابت و شفافیت بیشتر در هزینه ها ، خواستار عقب نشینی مشاورین هستند. در یک محیط با چابکی روزافزون ، با نوآوری سریع دیجیتال ، مشتریان اکنون انتظار ارزش بیشتر ، کیفیت بالاتر کار و تحویل سریعتر راه حل ها و خدمات را دارند.

چالش های صنعت مشاوره

در عین حال ، مشتریان همچنین خواستار شفافیت و پاسخگویی بیشتر در کارهای ارائه شده هستند. این تغییر رفتار خاص ناشی از بحران مالی است – وقتی شرکت ها مجبور شدند هزینه های مشاوره خارجی خود را به شدت کاهش دهند – از آن زمان ، آنها سطح بالایی از نظارت را حفظ کرده اند. مشتری ها ارزش ارائه شده توسط مشاوران را با دقتی بیشتر از گذشته رصد می کنند.

یکی دیگر از عواملی که به این بررسی روزافزون افزوده می شود این است که شرکت های مشاوره دیگر از انحصار دانش تخصصی برخوردار نیستند. دو دهه پیش ، شرکت هایی مانند مک کینزی ، گروه مشاوره بوستون و … دانش منحصر به فرد و بهترین توصیه های عملی را داشتند که باعث می شد پیشنهادات آنها ارزشمند باشد. اکنون بخش اعظم این اطلاعات به راحتی بصورت آنلاین در دسترس کسانی قرار می گیرد که مایل به تحقیق هستند. علاوه بر این ، حضور فارغ التحصیلان در شرکت های مشاوره درجه 1 در حال گسترش است. مک کینزی به تنهایی بیش از 30،000 فارغ التحصیل مشغول به کار در نقش های رهبری در بخش های خصوصی ، دولتی و اجتماعی در سطح جهان دارد ، به این معنی که تخصص آنها در این صنعت پخش شده است.

با تقدیر از این تغییرات ، مشتریان اکنون به احتمال زیاد بین چندین ارائه دهنده مختلف حق انتخاب خود را گسترش می دهند. با استفاده از مشاوره های تخصصی و شرکت های مشاور ، مشتریان می توانند عمیق تر به مسائل کارشناسی مانند تغییر نظارتی یا تصویب کار چابک بپردازند.  . چالش های صنعت مشاوره

مشاوره های موسوم به “هدف محور” نیز در شرایط فعلی مرسوم شدن نظارت عمومی بر روی شیوه های عمل کسب و کارهای بزرگ ، به طور فزاینده ای رایج شده است. در نتیجه ، مشاوران باید کارمندان شرکتی وفاداری نیز باشند ، و مسئولیت پذیری شرکتها را بیشتر نشان دهند ، نه این که فقط منافع خود را در اولویت قرار دهند. به طور خاص ، شرکتهای مشاوره کسب و کار یا مشاوره مدیریت با سابقه تغییر ساختار یا تمرکز بر خدمات مالی ، به دلیل نقش خود در کمک به تعدیل نیروی کار یا جابجایی سود مشتریان برای فرار مالیاتی ، اغلب در کانون توجه قرار دارند.

طبق مطالعه Deltek ، مسئله رفتار غیر اخلاقی در حالی که مصرف کنندگان و سهامداران اکنون در حال تغییر و تحول هستند اکنون به نقطه‌ای بحران رسیده است ،. فعالیت های گسترده ای که به رسمیت شناخته شده وجود دارد که شرکت ها باید بخوبی انجام دهند. ”

این چیزی است که برخی از شرکت های مشاوره کسب و کار یا مشاوره مدیریت و یا مشاوره استرتژی قبلاً انجام داده اند. به عنوان مثال ، مشاور استراتژی Bain & Company ، تا سال 2025 به اهداف جهانی 1 میلیارد دلار ارائه مشاوره متعهد شده است. مک کینزی نیز با تاسیس مک کینزی چنریشن بر حمایت خود از تأثیرات اجتماعی تأکید می کند. McKinsey Generation یک برنامه اشتغال جوانان است که به جوانان کمک می کند شغل پیدا کنند.

2. سودآوری

از آنجا که مشتریان تمایل بیشتری برای خرید مشاوره درمورد خدمات مشاوره ای شرکت های مشاوره کسب و کار یا مشاوره مدیریت و یا مشاوره استرتژی دارند ، به طور واضح نسبت به گذشته تحمل کمتری دارند و خواستار ارزش و انعطاف پذیری بیشتر با قیمت پایین تر هستند. در نظرسنجی Deltek ، 54٪ از مسئولان عملیاتی گفتند که بزرگترین چالش آنها ناشی از “تغییر رفتار مشتری” ، ارائه ارزش بیشتر با همان هزینه های قبلی است.

چالش های صنعت مشاوره

این امر حاشیه شرکتهای مشاوره و مدیران مشاوره را مجبور کرده است مجدداً مدلهای تجاری خود را ارزیابی کنند. پنجاه و یک درصد از افراد مورد بررسی فشار قیمت را به عنوان اصلی ترین چالش توسعه کسب و کار در طی 12 ماه آینده قلمداد می کردند و افزایش سودآوری برای 54 درصد بنگاه های مورد بررسی ، اولویت اصلی بود و پس از آن مدیریت هزینه های پیمانکاری و / یا غیرقابل پیش بینی  قرار داشت(27 ٪)

این فشار حاشیه ای در حالی به وجود می آید که هزینه های سربار ، به ویژه دستمزدها ، در این بحران افزایش استعدادها ، همچنان افزایش می یابد ، که به نوبه خود ، منجر به تغییر شیوه های مشاوره ، به ویژه آنهایی است که با کارآیی یا عدم کنترل عملیات داخلی ایجاد مسئله می کنند.

در یک نظرسنجی دیگر توسط Deltek ، محققان نظرسنجی از مدیران مشاوره پرسیدند چگونه می توانند سودآوری شرکت را بالا ببرند. افزایش نظارت در کنترل هزینه رتبه اول و بعد از آن بهبود سرمایه در گردش از طریق مدیریت بهتر جریان های ورودی و خروجی و محدود کردن تعداد اضافه برداشت های بودجه پروژه بویژه در مورد پروژه های قیمت ثابت را بخود اختصاص دادند . چالش های صنعت مشاوره

3. رقابت جدید در بازار شرکت های مشاوره کسب و کار یا مشاوره مدیریت و یا مشاوره استرتژی

با استفاده از فن آوری های نوآورانه و جدید که امکان می دهد فعالیت کمتری داشته باشند ، بازیکنان جدید وارد بازار مشاوره و شرکت های مشاوره کسب و کار یا مشاوره مدیریت و یا مشاوره استرتژی می شوند و ساختارهای جایگزین با بهره گیری از پیشرفت های دیجیتال در حال استقرار هستند. در نظرسنجی Deltek ، 55٪ اظهار داشتند كه پرداختن به رقابت روزافزون در این بخش اولویت اصلی كسب و كار است ، در حالی كه 33٪ از كاركنان ارشد گفتند تعیین مزیت رقابتی” در میان سه اولویت اصلی آنها برای 5 سال آینده است.

شرکت ها و بنگاه های تخصصی تنها شکل رقابت در حال افزایش نیستند. افزایش مشاوران مستقل نیز به عنوان یک نیروی اصلی رقابتی اثبات شده است. در انگلیس ، اکنون بیش از 2 میلیون فریلنسر وجود دارد و این تعداد همچنان در حال رشد است. بیشترین بخش از این مشاوران مستقل در زمینه خدمات حرفه ای ، مشاوره و مدیریت پروژه فعالیت می کنند. آنها بازار شغل مشاوره را تحت فشار قرار می دهند ، زیرا آنها بدون هزینه های سنگین بنگاه های بزرگتر عمل می کنند و می توانند زیر قیمت مرسوم هزینه دریافت کنند. در انگلیس ، اکنون یک پنجم از میلیارد پوند کار مشاوره مدیریت به جیب مشاوران مستقل می رود .

ظهور سریع مشاوران مستقل توسط درگاه های فریلنسر از قبیل Upwork ، PeoplePerHour ، Talmix و Comatch تسریع می شود. این پرتال ها میلیون ها نفر از متخصصان را برای مثال ، آزادکاران در آسیای جنوبی با مشتریانی در اروپا  را به هم وصل می کنند -. این امر نیاز شرکت های خدمات حرفه ای را به عنوان واسطه ای از بین می برد ، که این امر برای بسیاری از شرکت های مشاوره بخش سودآور کسب و کار حرفه ای آنها بود.

چالش های صنعت مشاوره

از سوی دیگر ، در صدر بازار ، بازیکنان بزرگتر بازهم بزرگتر می شوند. ده بنگاه بزرگ مشاوره در سراسر جهان در حال حاضر سهم 56٪ از این صنعت را دارند ، در حالی که 200 شرکت برتر در حدود 80٪ این سهم رادارند. هر دو درصد از اواخر قرن گذشته رو به افزایش بوده اند که توسط چهار بزرگ شرکت های مشاوره  و تعداد فزاینده معاملات در این صنعت به عنوان ابزاری برای رشد انجام شده است. از سویی ، صنعت خدمات حرفه ای شاهد یک “گروه متوسط فشرده” است ، که در بین شرکت هایی بسیار بزرگ به عنوان متخصص و شرکت های کوچک در رقابت هزینه ای ، فشارهای قابل توجهی را متحمل شوندچالش های صنعت مشاوره

در عین حال ، افزایش اتوماسیون به خریداران شرکت ها امکان می دهد تا بیشتر مشکلات پیچیده خود را در خانه حل کنند. این امر بیشتر بخش خدمات حرفه ای را به چالش می کشد ، زیرا نیاز به برون سپاری را کاهش می دهد. مشتریان می توانند سطح بسیار بیشتری از بینش در مورد نحوه فعالیت حرفه خود را چه به صورت رایگان و چه با قیمت بسیار پایین تر به دست آورند ، و می توانند به طور فزاینده این کار را انجام دهند. اتوماسیون همچنین بیشتر وظایف سطح پایین را که بصورت دستی توسط  بنگاههای خدمات حرفه ای انجام می شود ، به عهده می گیرد – روندی که احتمالاً تا رسیدن به اکوسیستم جدید مشاوره ادامه خواهد یافت.

با ظهور هوش مصنوعی ، اتوماسیون کار مشاوره می تواند واقعیت بیشتری پیدا کند. کارهایی که توسط تیمهای تحلیلگر کوچک انجام می شود ، امروز می توانند توسط یک دستگاه در محدوده دقایق انجام شوند. به عنوان مثال Celonis ، یک شرکت نرم افزاری آلمانی که متخصص استخراج فرآیند است ، بخش مشاوره را برای مدیریت فرآیند مختل کرده است. نرم افزار این شرکت شناسایی ناکارآمدی زنجیره های تأمین یا فرآیندهای تولید را اتوماسیون می کند ، شغلی که به طور سنتی توسط مشاوران مدیریت انجام می شود.

4. پیچیدگی پروژه

بنگاههای مشاوره و شرکت های مشاوره کسب و کار یا مشاوره مدیریت و یا مشاوره استرتژی با شرایط كلان و محیط كلان پیچیده روبرو هستند كه در آن باید به ارائه بهترین توصیه ها بپردازند. ماهیت جهانی صنعت به این مشکل می افزاید ، زیرا شرکت ها پروژه های بیشتری را در خارج از کشور تحویل می دهند ، در بسیاری از موارد همچنین با کارفرمایان فرعی ، شرکت های همکار و / یا مستقل کار می کنند. تحویل یک پروژه به خودی خود مسئله ای نیست – چالش این است که در عین حال که همچنان به برآورده کردن نیازهای مشتری ، بصورت سریعتر ، کارآمدتر مشغواند به بودجه های سخت گیرانه تر باید بسنده کنند.

همچنین پیچیدگی در حال افزایش است زیرا مشتری ها درک بهتری از پروژه های خود پیدا کرده و خواستار کنترل بیشتری هستند. به عنوان مثال ، تکامل فناوری تلفن همراه باعث ایجاد تغییر زلزله واری در این بخش شده است و سهامداران را قادر می سازد به سرعت و فوراً به اطلاعات پروژه دسترسی پیدا کنند. این مدیران پروژه را با چالش حفظ پروژه های خود در یک محیط داده پویاتر نشان می دهد.

پیچیدگی پروژه نیز با هزینه همراه است وبرنامه ریزی برای مدیران پروژه را دشوارتر می کند ، به این معنی که نوسانات منبع تغذیه آنها بالا رفته است. همچنین می تواند خط مشی اصلی را با تغییرات غیرمترقبه ای که اغلب در اواخر یک پروژه ممکن است در معرض خطر قرار دهد ،. هفتاد و یک درصد از پاسخ دهندگان به Deltek اعتراف كردند كه مبلغ درخواستی آنها ، یا به این دلیل كه مشتری امتناع می كند یا به دلیل تصمیم گیری استراتژیك امکان آن نیست پرداخت نمی شود.

چالش های صنعت مشاوره

با نگاه به آینده ، بیش از نیمی از مشاوران مورد بررسی (52٪) فکر می کنند افزایش پیچیدگی پروژه ها چالشی شماره یک برای مدیریت پروژه در طی پنج سال آینده خواهد بود. بالاتر از این ، 63 درصد از مدیران گفتند که پیچیدگی پروژه چالش شماره اول عملیات پیش بینی شده در پنج سال آینده است. برای مقابله با پیچیدگی ، مشتریان به درک درستی از پروژه های خود از نظر هزینه های مورد انتظار ، برنامه ها ، ریسک ، منابع مورد نیاز و درآمد نیاز دارند. این به تیمها امکان می دهد منابع خود را به طور مناسب متمرکز کرده و کارایی را به حداکثر برسانند . چالش های صنعت مشاوره

5- امنیت سایبری

شرکت های مشاوره کسب و کار یا مشاوره مدیریت و یا مشاوره استرتژی حجم عظیمی از اطلاعات محرمانه مشتری را در اختیار دارند. این شامل اطلاعات استراتژیک (برای کسب و کارهای استراتژیک ، یا ادغام و جمع آوری) تا تجاری (اطلاعات مربوط به فروش و بازاریابی برای کسب و کارهای قیمت گذاری) و داده های شخصی (داده های کارمندان به عنوان بخشی از احتمال سازماندهی مجدد و کاهش هزینه) است. چنین اطلاعاتی با ارزش بالا اگر در دست افراد اشتباه قرار گیرند می توانند بسیار مضر باشند. این امر باعث می شود كه شركتهای خدمات حرفه ای اهداف آشكار برای هكرها باشند ، بنابراین مشکلات سایبری تهدیدی جدی برای مشاوره محسوب می شود.

در اروپا ، تنظیم مقررات عمومی حمایت از داده ها (GDPR) – که از سال گذشته به مرحله اجرا در آمده است – اهمیت بیشتری برای به دست آوردن حق امنیت سایبر ایجاد می کند. علاوه بر تحمیل زیان های جدی مالی ، تبلیغات منفی به شهرت کسب و کارها آسیب می رساند و می تواند بر توانایی آنها برای برنده شدن در کار در آینده تأثیر بگذارد. مشاوران بی شماری در حال حاضر عواقب ناشی از عدم رعایت GDPR را متحمل شده اند. نتیجه صدها هزار پوند جریمه و از دست رفتن قراردادهای فعلی و آینده است.

روی مواد اصلی تمرکز کنید

فرگوس گیلمور ، معاون فروش و مدیرعامل انگلیس و اروپای مرکزی در Deltek ، اظهار داشت: “نتایج بررسی ما بیانگر برخی نگرانی ها درباره آینده صنعت مشاوره است. بسیاری احساس می کنند که شرکت هایشان برای مقابله با چالش های فعلی و خطرات آینده ، مجهز نیستند و ابراز تمایل به تقویت مدل های اصلی کسب و کار و همچنین سیستم ها و فرآیندهای داخلی دارند.

وی افزود: “در این شرایط ، شرکت های مشاوره کسب و کار یا مشاوره مدیریت و یا مشاوره استرتژی باید روی سه ماده اصلی تمرکز کنند تا دید روشنی از خطرات و فرصت های پیش رو داشته باشند: خطوط ارتباطی ، پروژه ها و مردم. این بدان معناست که بدانند چه نوع پروژه هایی را برای کسب و کار وارد می کنند و چه زمانی؛ هزینه تحویل آن پروژه ها چقدر هزینه خواهد داشت؛ و اینکه آیا آنها مهارتهای مناسبی برای این کار دارند. نقش فناوری در مشاوره برای دستیابی به این اطلاعات بسیار مهم است و مهمتر از همه ، توان استفاده از آن برای اطلاع رسانی در تصمیم گیری است. ”

چالش های صنعت مشاوره

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *