چالش های مشاوره کسب و کار

چالش های مشاوره کسب و کار

چالش های مشاوره کسب و کار مواردی جدی هستند که اگر به آنها بی توجه باشیم ممکن است لطمات جبران ناپذیری به خود و کسب و کار خود وارد کنیم. هر فرد دخیل درصنعت مشاوره می داند که بنگاه های امروزی با چالشهای بسیاری روبرو هستند ، که برخی قدیمی بوده و برخی کاملاً جدید هستند.نیروهایی که تغییر ایجاد می کنند بسیار و متنوع هستند. فناوری شتاب ناک ، ظهور مدل های جدید کسب و کار و فشارهایی که بر اثر رقابت شدید جهانی اعمال می شود ، بازار را دگرگون می کنند. در کان سلطان، تصمیم گرفتیم ضمن نیل به درک متمرکزی از موضوعات مهم در این حیطه مدل های مهار یا گریز از این چالش های مشاوره کسب و کار را یافته ویا اگر این مدلها تعرف نشده اند آنها را تعریف و ایجاد کنیم .  بنابراین ضمن تحقیق از شرکت هایی که در این حوزه دخیل بودند به موارد زیر به عنوان چالش های عمده مشاوره کسب و کار رسیدیم.

1- افزایش رقابت

نگرانی اصلی تقریباً 40 درصد شرکت ها در زمینه چاش های مشاوره کسب و کار ، افزایش رقابت بود. پاسخ دهندگان ازطیف شرکتهای مشاوره مدیریت وشرکت های مشاوره کسب و کار به همین ترتیب واکنش نشان دادند: آنها نگران رقابت زیاد از طرف شرکتهای جدید و رقبای بزرگتر هستند ، با این تفاوت که تهدیدهایی دیگر نیز در حال ظهورهستند.اینکه این تهدیدها در هر دو دسته (شرکتهای مشاوره و کلیه شرکتهای خدمات حرفه ای) وجود دارند ، نمی تواند تصادفی باشد. این یافته چه می گوید؟ بسیاری از بنگاه های اقتصادی که دارای اشل بزرگ نیستند و دارای خلاقیت های نوآورانه در کار نیستند ، نگران توانایی خود در رقابت هستند. از این گذشته ، بسیاری از ادغام ها در صنعت مشاوره اتفاق می افتد وبهمراه فناوری های جدید تهدیدکننده روشهای بخور و نمیرکلاسیک را تهدید می کنند. جای تعجب نیست که شرکتهایی که جزء هیچ یک از این روندها نیستند ، نسبت به آینده احساس نگرانی می کنند!

افزایش رقابت

2- تغییر در نحوه خرید خدمات

یکی از بزرگترین چالش های مشاوره کسب و کار تغییر در نحوه خرید خدمات است. تقریبا 38 درصد از مدیران شرکت های مشاوره در مورد تغییر رفتار خریداران خدمات نگران هستند. در حالی که داده های ما جزئیات خاصی را در بر نمی گیرد ، گمان می کنیم که این نگرانی ناشی از افزایش استفاده از جستجوی آنلاین ، رسانه های اجتماعی و سایر کانال های غیر سنتی برای یافتن شرکت های مشاوره است.حتی نحوه مراجعه به افراد تغییر کرده است. امروزه بسیاری از مراجعه ها توسط افرادی انجام می شود که هرگز با شرکت شما کارنکرده اند ، اما آنها از منابع دیگر شما را می شناسند . بطور فزاینده ای ، شرکت ها تلاش می کنند اعتبار خود – به کمک برنامه های پیچیده بازاریابی محتوا و مشارکت مستقیم در رسانه های اجتماعی را بصورت آنلاین بسازند . بدون تردید ، برخی از بنگاه ها برای سازگاری با این تغییرات احساس ضعف می کنند. اما آنها اگر بخواهند در این بازار متغیر رقابت کنند باید این شیوه ها را بیاموزند و خود را با آن تطبیق دهند.

تغییر در نحوه خرید خدمات

3- غیرقابل پیش بینی بودن بازار

مهم نیست که شما در حال صحبت در باره کسب و کاریا سیاست هستید، به هر حال در دوران آشفته ای هستیم . بازار مشاوره به سرعت در حال تحول است ، كسانی كه برای توسعه مشاغل جدید (با شبکه سازی یا مراجعه به اشخاص) به یك میدان نبرد گسترده با کمک اینترنت متکی هستند ، به تماس بین فردی نیز متکی هستند. به طور فزاینده ،شرکت ها در حال نبرد هستند و خریداران برندگان را انتخاب می کنند.اما دیوانگی بازار بیشتر از تغییرات توسعه کسب و کار است. کل چشم انداز نیز به سرعت در حال تحول است -تغییر مالکیت و ادغام با سرعت غریبی رخ می دهد و شرکت های جدید با مدل های مختلف و با فرکانس های بی وقفه ظاهر می شوند. این بازار برای ماندن متلاطم است و موفق ترین بنگاه ها یاد می گیرند که با عدم اطمینان سازگار شوند.

غیرقابل پیش بینی بودن  بازار

4- فشار کاهش قیمت بر روی خدمات

یکی دیگر از نگرانی های رایج در صنعت افزایش فشار به سمت کاهش قیمت ها است. تقریباً 36 درصد از پاسخ دهندگان مشاوره ذکر کردند ، این تهدید نتیجه چندین موضوع دیگراز جمله افزایش رقابت ، جهانی سازی ، کالایی سازی( در ادبیات تجاری ، کالایی سازی به عنوان فرایندی تعریف می شود که کالاهایی که دارای ارزش اقتصادی هستند و از نظر ویژگی ها (منحصر به فرد بودن یا نام تجاری) قابل تفکیک هستند ، در نهایت به کالاهای ساده ای در نظر بازار یا مصرف کنندگان تبدیل می شوند.) و اتوماسیون است که هر روز بیش از دیروز مشاهده می شود ، .با ظهور گزینه های ارزان تر و فن آوری های کارآمدتر ، حتی خدمات مشاوره ای تخصصی نیز در معرض کاهش قیمت هستند. اما این روند یک فرصت است. به عنوان مثال ، بنگاه هایی که قدرت اتوماسیون بازاریابی و هوش مصنوعی را بکار می گیرند – و با این کارآیی های فناورانه با بینش متخصص خود اوج می گیرند- در موقعیتی قرار می گیرند که خود را متمایز کنند. این امر به ویژه با توجه به اینکه تقریبا نیمی از مشاوران مدیریت در تلاش هستند تا از فناوری به طور مؤثر استفاده کنند تاثیر خود را بیش از پیش خواهد گذاشت.

 فشار کاهش قیمت بر روی خدمات

5- نیاز به مهارت های جدید

با تذکر 35٪ پاسخ دهندگان ، نیاز به مهارت های جدید یک چالش رایج برای بنگاههای مشاوره مدیریت است. از آنجا که فن آوری ها و تکنیک های جدیدی در بازار بوجود می آیند ، بنگاه ها می توانند فشار ناامنی را در ادامه روند تغییرات مداوم احساس کنند. اگر این کار را نکنند ، رقیب سهم آنها را از بازار مشاوره خواهد ربود.دو راه اصلی وجود دارد که بنگاهها می توانند مهارتهای جدیدی کسب کنند: 1) با آموزش متخصصان خود. و 2) استخدام استعدادهای جدید که از قبل این مهارتها را دارند. بیشتر بنگاهها از هر دو روش استفاده می کنند ، اما هرکدام با چالش هایی همراه هستند. به عنوان مثال ، آموزش کارمندان موجود ، شرکت ها را از سودآوری دور می کند. و استخدام استعدادهای جدید در یک محیط بسیار رقابتی می تواند بسیار گران و پرهزینه باشد. اگر یک شرکت برند معروفی نداشته باشد و شهرت قانع کننده ای نداشته باشد در رقابت عقب می افتد و مشتری فکر می کند بهترین استعدادها اغلب در جای دیگری هستند. بنگاه های زیرک و دانا می دانند که اگر می خواهند برای بهترین جایگاه در کسب و کار مشاوره رقابت کنند ، ابتدا باید برای بهترین افراد بجنگند

 نیاز به مهارت های جدید

نتیجه

گاهی اوقات آشفتگی های ناشی از تحولات مدرنیزاسیون، تغییر عظیمی ایجاد می کند و این دقیقاً واقعیتی است که امروز بنگاه های مشاوره مدیریت و مشاوره کسب و کار با آن روبرو هستند. برای انطباق با فشارهای رو به افزایش بازار ، برای پیشروی و حفظ خود در اوج، باید روشهای بازاریابی جدیدی را اتخاذ کنند. اما دراوج آشفتگی ها و مشکلات جدید فرصت های جدیدی – برای ساختن برند های انعطاف پذیر و قوی نیز ایجاد شده است .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *