چگونه یک مشاور کسب و کار کوچک باشیم

چگونه یک مشاور کسب و کار کوچک باشیم

چگونه یک مشاور کسب و کار کوچک باشیم – چک لیست 18 مرحله ای

توسط Karyn Greenstreet

چگونه می توانید رویه مشاوره کسب و کار کوچک خود را رشد دهید؟ به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

در اینجا 18 مرحله برای تبدیل شدن به یک مشاور کسب و کار کوچک آورده شده است.  فارغ ازاین که آیا شما خود را مشاور ، مربی ، مشاور- مربی خطاب می کنید ، این مراحل به شما در توسعه مجموعه های مهارت و همچنین رشد شغلی کمک می کند.

من مدتها است که یک مشاور کسب و کار کوچک بوده ام و این مواردی هستند که برای من جواب داده اند. من فکر می کنم برای شما نیز جواب بدهند.

مفهوم مربی – مشاور

یک مشاور کسب و کار های کوچک با مشتریان در زمینه استراتژی ، برنامه ریزی و حل مسئله همکاری می کند و به مشتریان کمک می کند مهارت ها و دانش تجاری خود را توسعه دهند. این مباحث شامل طراحی یک مدل تجاری یا یک برنامه بازاریابی ، تا مشخص کردن روشهای بازاریابی برای استفاده و نحوه استفاده از آنها است. شما اغلب به مشتریان کمک خواهید کرد که چگونگی برنامه ریزی و اجرای پروژه ها را یاد بگیرند. یک مشاور کسب و کار کوچک برای تولید نتایج عملی و تقویت تفکر استراتژیک به مشتری مشاوره می دهد ، و مهارت ها و طوفان های مغزی را به مشتری آموزش می دهد.

یک مربی کسب و کار کوچک با تمرکز بر توسعه شخصی به مشتریان کمک می کند تا موفقیت خود را تضمین کنند: مدیریت زمان ، رفتار خود زنانه (مانند تعلل و حواس پرتی) ، پیدا کردن وضوح ، تصمیم گیری و شروع به کار. وقتی کلاه مربی را می پوشید ، توصیه ای نمی کنید. درعوض ، شما به مشتری کمک می کنید تا جوابها را از درون خود پیدا کند.

بین آنچه که ICF(فدراسیون بین المللی مربیان) آن را “مربی کسب و کار کوچک” خوانده و آن چه بقیه دنیا فکر می کنند “مربی کسب و کار کوچک” است ، تفاوت زیادی وجود دارد. از بازی باعناوین خودداری کنید مگر اینکه بخواهید به طور دقیق تعریف ICF را دنبال کنید. شما می توانید خود را مشاور ، مشاور- مربی یا مربی بنامید و بیشتر مشتری ها درک می کنند که این بدان معنی است که شما کمک می کنید تا مشکلات را حل کرده و کسب و کار خود را توسعه دهند. به نتایجی که مشتری به دنبال آن است توجه کنید. (اگر کمک کند ، من خودم را “مشاور مربی” می نامم تا نشان دهم هنگام کار با مشتری از تکنیک های مربیگری و مشاوره استفاده می کنم.)

برای مؤثر بودن و ارائه ارزش واقعی ، شما هم به مهارت مشاوره و هم به مهارت های مربیگری احتیاج دارید . من بیش از 20 سال است که با صاحبان کسب و کار خرد و کارآفرین انفرادی کار کرده ام و بندرت افرادی را دیده ام که نیازی به مربیگری و مشاوره نداشته باشند.

درست است: آنها تقریباً هرگز با من صمیمی نمی شوند و خواهان مربیگری مستقیم هستند. آنها درخواست مشاوره می کنند. آنها مشاوره عملی و طوفان مغزی می خواهند. اما در جستجوی یافتن راه حل ها و ترسیم استراتژی ، صاحبان کسب و کار کوچک نابود می شوند مگر اینکه هم کارهای توسعه شخصی و هم کارهای توسعه کسب و کار را انجام دهند که منجر به موفقیت شود.

پیوند گمشده را کشف کنید و رمز و راز این موضوع را که چرا صاحبان کسب و کارهای کوچک خدمات مشاوره شما را خریداری نمی کنند ، حل کنید. چگونه یک مشاور کسب و کار کوچک باشیم

چک لیست برای تبدیل شدن به یک مشاور کسب و کار کوچک

در اینجا لیستی از مواردی که هنگام شروع یا رشد روش مشاوره در زمینه کسب و کار کوچک باید در نظر بگیریدآمده است:

  1. با مهارت آموزی به خود شروع کنیداگر دانش کسب و کار را نداشته باشید ، نمی توانید یک مشاور مؤثر باشید. در آموزش مداوم خود بی امان باشید.
  2.  سطح تجربه خود را بررسی کنیداین نادر است که صاحب کسب و کار کوچک کسب و کار خود را به یک مشاور که قبلاً هرگز صاحب یک کسب و کار نبوده باشد ، یا به یک مشاور که از سطح بالایی از تخصص در یک موضوع خاص برخوردار نیست ، واگذار کنند. یک متخصص با عنوان داشتن 10،000 ساعت تجربه در موضوع مورد نظر خود را به عنوان متخصص تعریف می کند. اگر از یک هفته کاری سنتی 40 ساعته به عنوان معیار استفاده می کنید ، این بدان معنی است که شما حداقل 5 سال تجربه تمام وقت با موضوع کسب و کار کوچک دارید تا بتوانید خود را متخصص بنامید.
  3. چرای بزرگ خود را تعیین کنیدقبل از اینکه کمی به طراحی کسب و کار خود و جلب مشتری بپردازید ، متوجه شوید که چرا می خواهید یک مشاور کسب و کار کوچک باشید و چرا می خواهید به این مالکان کمک کنید. چرا این مخاطب خاص؟ انگیزه شما چیست؟ دانستن این امر باعث می شود تا هنگام با سرعتی اجتناب ناپذیر در مسیر شغل خود و خدمت به مشتریان ، قدم بردارید.
  4. مشخص کنید که “موفقیت” به نظر شما شخصاً چگونه استچشم خود را بر روی هدف نگه دارید. تعریف موفقیت در افراد متفاوت است. مدتی وقت بگذارید تا تمام راه هایی را که یک مشاوره موفق در زندگی شخصی و حرفه ای شما نمایان می کند تجسم کنید.
  5. یک برنامه تجاری بنویسیدتمام مراحل مشابهی را که با مشتری می گذرانید طی کنید و روی طراحی مدل کسب و کار خود کار کنید. مواردی که باید در نظر بگیرید: از چه قالب قانونی استفاده خواهید کرد ، خواسته ها و دیدگاههای شما ، پیشنهادات ، مدل های قیمت گذاری و سود شما چیست. منابعی را که برای موفقیت به آنها نیاز دارید ، مانند پول ، زمان ، مهارت / دانش ، تجهیزات و منابع درج کنید. اهداف و نقاط عطف را برای 1 سال ، 3 سال و 5 سال آینده تعیین کنید.
  6. یک برنامه بازاریابی بنویسیدبسیاری از مشاوران کسب و کار کوچک فعال هستند. چگونه مورد توجه خواهید بود و در جمع ایستادگی خواهید کرد؟ چگونه با مخاطبان خود ارتباط برقرار و رابطه و اعتماد ایجاد خواهید کرد؟ آیا فقط از تکنیک های سنتی بازاریابی استفاده خواهید کرد یا از بازاریابی سنتی و اینترنتی استفاده می کنید؟ کدام یک از 100 تکنیک موجود بهترین نتایج را کسب می کند؟ چه میزان در بازاریابی (چه در زمان و چه در هزینه) سرمایه گذاری خواهید کرد؟ اهداف بازاریابی شما چیست؟
  7. مهارت های مربیگری را بیاموزیدشما با انسانهایی کار خواهید کرد که مجموعه نقاط قوت و ضعف خود را دارند. مهارت های گوش دادن عمیق و چگونگی پرسیدن سؤالات معنی دار را برای کسب وضوح و ایجاد تمرکز بیاموزید. بیاموزید که چگونه در قبال مشتریان برای اجرای برنامه های عملی خود و مقابله با شرایط دشوار مشتری پاسخگو باشید. متوجه خواهید شد که به همان اندازه که با لجستیک عملی اداره یک کسب و کار کار می کنید ، با طرز فکر صاحب کسب و کار نیز کار می کنید.
  8. یک نقطه تمرکز یا بازار گوشه را انتخاب کنیدمشخص کنید که تخصص شما نیاز به چه مجوزی (مشاوران مالی و مالیاتی ، مشاوران حقوقی ، مشاوران بیمه) دارد. آیا شما بر روی یک موضوع کوچک مانند استراتژی های بازاریابی از طریق ایمیل متمرکز خواهید شد یا شما یک متخصص خواهید بود که می توانید به مشتریان با طیف گسترده ای از چالش ها و پروژه کمک کنید؟ آیا بر اساس تعداد کارمندان یا درآمد خود با یک کسب و کار خاص کار خواهید کرد؟ آیا شما فقط با مشتریان محلی کار خواهید کرد یا کسب و کار مشاوره شما ملی / بین المللی خواهد بود؟
  9. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید به آنها توصیه کنید یا کار را برای آنها انجام دهیدبرخی از مشاوران بیشتر شبیه مربیان و مشاورانی هستند که با صاحب کسب و کار کوچک برای انجام برنامه ریزی و کار استراتژی همکاری می کنند. سایر مشاوران کسب و کار کوچک برای تقویت کارکنان مشتری (مانند CFO های پاره وقت ، طراحان وب سایت و کپی نویسان) خدمات خاصی را به عنوان پیمانکار فرعی ارائه می دهند.
  10. مشکلاتی را که بیشتر صاحبان کسب و کار کوچک دارند ، بیاموزید و یک استراتژی برای تعریف و حل آن مشکلات تدوین کنید. هنگامی که من در کلاسهای مشاوره خود با مشتریان مشاور و دانشجویان کار می کنم ، 29 مشکل اصلی را که مشتریانم معمولاً با آنها درگیرند ، بیان می کنم. برای کمک به حل این مشکلات یا ایجاد استراتژی های خاص خود از استراتژی ها ، ابزارها و ارزیابی های در دسترس استفاده کنید. در نظر بگیرید ابزار مشاوره خود را جمع کنید.
  11. برای درک کمک به مشتریان خود در جاهایی که بیشترین خسارت را به همراه دارد یا در صورت ایجاد تغییر ، بهترین بازده سرمایه گذاری را دارند ، به صورتی عمیق زمینه های یک مدل تجاری را درک کنید.
  12. کسب و کار خود را به گونه ای سامان دهی کنید که حداکثر بهره وری را داشته باشید. از الگوهای ، اتوماسیون و اسکریپت های فروش استفاده کنید. برای ایجاد این سیستم ها سرعت بخش در راه اندازی کار آنها را در برنامه قرار دهید تا وقت و توجه شما را برای کارهای مهم تر آزاد کند. نکته: سپس این کارآییها را به مشتریان خود آموزش دهید.
  13. از روشهای اداری و بازاریابی کمک بگیریدوظایفی را که نمی خواهید انجام دهید ، اعلام کنید که شما متخصص آن نیستید ، زیرا از مدل درآمدزایی خود فاصله می گیرید.
  14. نفس خود را از جلو راه دور کنیددر حالی که کار شما می تواند و باید برای شما معنادار باشد ، شما مشاور نیستید که به نفس خود خدمت کنید. شما یک مشاور برای خدمت به مشتریان هستید. شما می خواهید به آنها توصیه کنید ، به آنها کمک کنید تا جوانب مثبت و منفی هر یک از اقدامات را تعیین کنند و سپس به آنها اجازه دهید تصمیمات خود را بگیرند. شما نمی توانید آنها را از تصمیم گیری های غیر عاقلانه یا پیگیری نکردن برنامه عملی باز بدارید. به همان اندازه ، اگر مشتری شما یک برد بزرگ داشته باشد ، ممکن است تا حدودی به دلیل توصیه شما باشد ، اما بخش اعظم ستایش ها برای تحقق آن باید به مشتری تعلق گیرد. از قبل تصمیم بگیرید که “تعامل مشتری موفق” برای شما معنی دارد. چگونه یک مشاور کسب و کار کوچک باشیم
  15. در مورد زمینه های پیشرفت شخصی خود صادق باشیدهیچ کس کامل نیست. بعضی اوقات تعلل می کنیم. گاهی حواسمان پرت می شود. بعضی اوقات اجازه می دهیم عصبانیت یا ترس برما غلبه کند. گاهی اوقات ما نمی توانیم به خوبی ارتباط برقرار کنیم. نقاط ضعف خود را کشف کرده و یا یاد بگیرید که چگونه بر آنها غلبه کنید ، یا کارمندانی استخدام کنید تا به کمک آنها نابودشان کنید.
  16. تکنیک های بازاریابی را انتخاب کنید که منجر به کیفیت فزایی گفتگوی فروش شودبازاریابی خود را بی امان دنبال کنید. اگر بازاریابی شما نتایج دلخواه را به همراه ندارد ، آن را دوباره تجدید کنید. روشهای بازاریابی را انتخاب نکنید که منجر به تولید برند نشوند یا به ایجاد برند شما آسیب بزند.
  17. حل مسئله ، تصمیم گیری ، مدیریت پروژه و مهارت های مدیریت زمان را بیاموزیداین چهار مهارت ، ستون فقرات مساعدتی است كه به خود ارائه می دهید و به شما در اجرای موفقیت آمیز كسب و كارتان كمك می كند.
  18. از استادان یاد بگیریدچرا چرخ را دوباره اختراع کنیم؟ با توجه به مشاوران برجسته در صنعت خود می توانید میانبرهای را کشف کنید. در هر گوشه بازار مشاوره کسب و کار کوچک ، همیشه چندین نفر وجود دارند که به صدر حرفه خود رسیده اند. پیشنهادات آنها ، روشهای بازاریابی آنها ، نحوه اداره کسب و کار خود و نحوه کار با مشتریان را مطالعه کنید. تعیین کنید که آیا این روش ها به شما و مشتری های شما نیز خدمت می کنند.

من از سال 1996 به صاحبان کسب و کار کوچک کمک کرده ام تا کسب و کار خود را توسعه دهند و نتایج مورد نظرشان را بگیرند. من تکنیک های خود را به سایر مشاور- مربیان کسب و کار کوچک آموزش می دهم تا از میانبر منحنی یادگیری کمک بگیرند و یک مشاوره کارآمد برای خود ایجاد کنند. چگونه یک مشاور کسب و کار کوچک باشیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *