کتاب معیار عمر

کتاب معیار عمر – خلاصه کتاب Lifescale – چگونه زندگی خلاقانه ، مولد و شاد تری داشته باشیم – نوشته Brian Solis

زمان و توجه شما هرگز خیلی با ارزش نبوده است. شرکت های تکنولوژیک برای جلب توجه شما رقابت می کنند و آنرا به عنوان کالا مبادله می کنند. آنها شما را برای افزایش زمان باقی ماندن بر روی سیستم عاملهای خود فریب می دهند و از اکتشافات علوم عصبی برای دستکاری در رفتار آنلاین شما سوء استفاده می کنند. شما تسلیم انبوه حواس پرتی ها ، از دست دادن تمرکز و خلاقیت می شوید. برایان سولیس “انسان شناس دیجیتال” متوجه سقوط خلاقیت خود شد و در پاسخ روش Lifescale را توسعه داد. او چارچوبی را برای بازیابی تمرکز ، بازگرداندن جرقه های خلاقیت شما و ایجاد حس عمیقی از هدف و بهزیستی فراهم می کند. کتاب معیار عمر

خلاصه

حواس پرتی های دیجیتال تمرکز و توجه شما را بهم می زنند.

افرادی که از اعتیاد به دستگاههای دیجیتالی رنج می برند ، معمولاً از طریق زندگی مجازی از زندگی واقعی خارج می شوند تا در خوابی واقعی ، شبیه انسان زنده بمانند. آنها توانایی تمرکز ، تحقق اهداف و تحقق مسئولیت ها را از دست می دهند. اثرات مضر ارتباط بیش از حد با دنیای دیجیتال شامل كاهش توجه ، از دست دادن همدلی و انرژی كمتر برای فعالیتهای خلاقانه یا تفكر انتقادی است. بهره وری کاهش می یابد زیرا کارگران بطور میانگین دو ساعت در روز را با تلفن های هوشمند خود می گذرانند. زمانی که برای برنامه ها ، شبکه ها ، رسانه های اجتماعی و متون صرف می کنید ، شما را خوشبخت تر نمی کند. این احساس بهزیستی شما را از بین می برد ، استرس و اضطراب را افزایش می دهد و احساس تنهایی و شک به خود ایجاد می کند.

“یک مسیر مستقیم برای خوشبختی وجود دارد و آن از طریق خلاقیت است. فواید آن رابطه باورنکردنی است. “

خوشبختی با خلاقیت ارتباط مستقیم دارد. حواس پرتی دیجیتال جریان خلاق را مهار می کند. اگر می خواهید شادی را مجدداً به دست بیاورید و از طریق یادگیری مقاومت در برابر کشش مغناطیسی ، حواس پرتی را از بین ببرید ، “Lifescaling” را در نظر بگیرید. شما ارزش های خود را تعریف می کنید ، و مشخص می کنید چه چیزی باعث خوشبختی و تحقق شما می شود. شما روالهای جدیدی را بنا می کنید و عادتهای خلاقانه ای را برای داشتن یک شرکت کننده محور و حاضر در زندگی خود اتخاذ می کنید. کتاب معیار عمر

در “اقتصاد توجه” ، شركتهای تكنولوژیک بی رحمانه رفتار مردم را برای به دست آوردن توجه به خود ، دستکاری می کنند.

بسترهای نرم افزاری مانند فیس بوک ، توییتر و اسنپ چت باعث جلب توجه شما می شوند. اینها کالاهایی سودآورند. توسعه دهندگان از “تکنیک های دستکاری” برای تأثیرگذاری بر رفتار کاربر استفاده می کنند و شما را برای گذراندن زمان با بازی ها ، شبکه های اجتماعی و برنامه ها تشویق می کنند. این تکنیک ها بطور فزاینده ای پیچیده تر می شوند زیرا شرکت ها علوم عصبی را برای بهره برداری از نقاط ضعف شناختی انسان به کار می گیرند. اثرات بیماری قابل اندازه گیری است. به عنوان مثال ، میزان خودکشی نوجوانان در حال افزایش است. استفاده مکرر از رسانه های اجتماعی توسط اعضای این گروه سنی خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد.

ما به هیچ وجه توانایی تمرکز خود را از دست نداده ایم. ما فقط باید آن را پس بگیریم. “

حواس پرتی ، فرار را تشویق می کند ، به خصوص اگر از کار یا روابط خود ناراضی باشید. حواس پرتی های دیجیتال ، دوری از استقبال از مسئولیت ، مشکلات یا کارهای دشوار را ارائه می دهد. اما اکنون می توانید مالکیت ذهن خود را پس بگیرید. کتاب معیار عمر

“کار سریع” – چند وظیفه ای در بین فعالیت ها – اثرات مضر بسیاری دارد.

مغز انسان نمی تواند چند وظیفه داشته باشد. آنچه شما انجام می دهید “تغییر کار” بین یک فعالیت و فعالیت دیگر است و این باعث کاهش انرژی عصبی می شود. کیفیت خروجی شما افت می کند ، اشتباهات شما افزایش می یابد ، و درک خود را از دست می دهید و سطح استرس بیشتری را تجربه می کنید. چند وظیفه ای بر حافظه تأثیر منفی می گذارد و خلاقیت را مهار می کند.

در اولین گام از سفر Lifescale ، تکنیک ها را در کارهای روزمره خود بگنجانید تا انرژی و توجه خود را مجدداً تغییر دهید. بفهمید که برای اجتناب از احساسات منفی – مانند نگرانی ، شک به خود یا کسالت – دفع وقت می کنید – که غالباً ناشی از یک وظیفه است. برای استفاده مجدد از وظیفه به عنوان وسیله ای برای ایجاد احساسات برجسته ، مزایای تکمیل چیزی را که کنار گذاشته اید تجسم کنید. مرتب کردن روزمرگی های خود رادر دستور کار قرار دهید. اول از همه مهمترین پروژه های خود را حل کنید و بعداً در روز کارهای کمتری را خواستار شوید.

از چند وظیفه ای بودن خودداری کنید. در عوض در مسیری “تک کاره” با خاموش کردن اعلان ها ، بستن برنامه ها و ویندوزها و خاموش کردن تلفن هوشمند خود ، حواس پرتی را کاهش دهید. برای یک دوره بی وقفه مثلا 25 دقیقه کار کنید و استراحت های کوتاه و پنج دقیقه ای را برای بازیابی انرژی مجدد انجام دهید. در هنگام استراحت از بررسی ایمیل یا گشت و گذار در اینترنت خودداری کنید. به آرامی زمان دوره های کاری خود را افزایش دهید. کتاب معیار عمر

خلاقیت استعدادی خاص نیست که فقط به تعداد کمی خوش شانس اهدا شود.

هر کس از قابلیت های خلاقانه ای برخوردار است. جامعه و سیستم های آموزش با بیان ارزش کمتر برای هنرها نسبت به موضوعاتی که ظاهرا شما را برای موفقیت آماده می کنند ، بیان خلاق را سرکوب می کنند. هر کس از قدرت خلاقانه ای برای یافتن راه حل ها و کشف امکانات جدید برخوردار است. ابراز خلاقیت برای خوشحالی ضروری است. ذهن را درگیر می کند ، تفکر انتقادی را ارتقا می بخشد و نوآوری را تقویت می کند. هنگامی که در فعالیت های خلاق غوطه ور هستید ، در برابر حواس پرتی ها مقاومت می کنید و اضطراب کمتری احساس می کنید. شما اعتماد به نفس و آگاهی را به دست می آورید ، ریسک می کنید و شکست را به عنوان بخشی از فرایند قبول می کنید.

“بسیاری از افراد بسیار با استعداد ، درخشان و خلاق فکر می کنند که اینطور نیستند زیرا برای چیزی که در مدرسه در آن خوب بودند ، ارزشی قائل نبودند یا در واقع آن را بی ارزش می دانستند.”

کنجکاوی خود را افراطی افزایش دهید ، سؤال کنید و فرصتها را بررسی کنید. ساختن لیست ایده ها را شروع کنید و هر روز سه ایده جدید اضافه کنید.

افراد غالباً لذت تفسیری را که به دنبال سعادت است ، سوء تفسیر می کنند.

مردم معتقدند که چیزها ، افراد دیگر یا فعالیتها باعث خوشبختی آنها می شوند و خوشبختی زودگذر است. آنها غذای خوشمزه بعدی ، تعطیلات هیجان انگیز ، عاشقانه جدید یا ارتقاء کار را دنبال می کنند. ممکن است شما از منابع خارجی تقاضای توجه و اعتبار کنید و ارزش خود را با “لایک” از افراد غریبه در رسانه های اجتماعی بسنجید. این کمی خوشبختی را به ارمغان می آورد ، ولی نه بیشتر. برای تجربه خوشبختی و سلامتی پایدار ، به دنبال تعقیب چیزهایی باشید که معنی و هدف را برای شما فراهم می آورد. درک کنید که چه باعث می شود از ارزشهای خود شاد شوید.

ارزش ها سیستم اعتقادات اساسی است که تشکیل دهنده بافت شخصیت شماست و زندگی شما را راهبری می کند. این تمرینات به شما در شناسایی ارزش های اصلی خود کمک می کند:

  1. وقتی احساس خوشبختی کردید ، زمان آنها را لیست کنید.
  2. به اوقات زندگی خود توجه داشته باشید وقتیکه احساس بدترین حالت را کردید.
  3. مقادیرشامل بهترین و بدترین زمان های خود را استخراج کرده و آنها را در قالب “ماتریس” قرار دهید.
  4. هر ارزشی را که برای شما مهم است ، ثبت کنید ، مانند کار سخت ، سخاوت ، سرگرمی ، اعتماد به نفس ، وفاداری یا تحمل.
  5. مقادیر اصلی خود را با استفاده از تم ها گروه بندی کنید. به عنوان مثال ، ارزش هایی مانند “یادگیری ، رشد و توسعه” تحت یک موضوع قرار می گیرند.
  6. از هر گروه یک موضوع را انتخاب کنید.زیرمجموعه‌هایی را ایجاد کنید تا هر ارزشی را که دارا هستید درج کنید.
  7. اقداماتی را که می توانید برای تحقق و زندگی کردن توسط پنج تا 10 ارزش برتر خود انجام دهید در نظر بگیرید.
  8. متعهد شوید که با ارسال لیستی که هر روز آن را مشاهده خواهید کرد ، با این مقادیر زندگی کنید.

تمرین ذهن آگاهی شما را قادر می سازد تا بر زمان حال متمرکز شوید. شما بیشتر از محیط خود آگاه و نسبت به احساسات خود هوشیار هستید.

طبق گفته دکتر سریکومار رائو در “گورو خوشبختی” ، اکثر مردم در جهان “من محور” زندگی می کنند. آنها دائماً در مورد خود می اندیشند و در دام “خودشیفتگی تصادفی” قرار می گیرند. خودآگاهی را توسعه دهید ، که با فکر کردن در مورد خود متفاوت است. به جای اینكه سؤال كنید كه چرا اتفاقات رخ می دهد ، بپرسید ، “چه؟” مثلاً “چه چیزی را مهم ترین می دانم؟” و “هدف زندگی من در این لحظه چیست؟” تمرین ذهن آگاهی شما را از “چرا” به “چه” منتقل می كند. تجربه زندگی غنی و تحقق بخشیدن آن.

حواس پرتی دیجیتال توجه شما را منحرف می کند و مانع از این می شود که هر لحظه را کاملاً تجربه کنید. “پچ پچ ذهنی” ، جریان مداوم افکار ، قضاوت ها و نگرانی هایی که از مغز شما عبور می کند ، حواس پرت کن های دیگر است. یک عمل ذهن آگاهی به شما امکان می دهد تا بر زمان حال متمرکز ، به محیط زیست خود آگاه و نسبت به احساسات خود هوشیار شوید. ذهن آگاهی موجب خلاقیت می شود. هنگامی که حواس پرتی شما را رها کرد، می توانید روی خلاقیت تمرکز کنید.

“حضور در لحظه فقط شعار نیست؛ فوق العاده قدرتمند است، نه فقط برای شما بلکه برای کسانی که با آنها وقت می گذرانید و زندگی را با آنها به اشتراک می گذارید. “

روی نفس خود تمرکز کنید. نفس عمیق بکشید ، سپس پنج ثانیه نفس خود را نگه دارید و بازدم کنید. نفس عمیق بکشید و قبل از بازدم آن را برای یک ثانیه نگه دارید. با تکرار این تمرین تنفس ، متوجه شوید که چگونه ذهن شما را آرام می کند. ذهن آگاهی را از طریق هنر پذیرش ارتقا دهید. بگذارید از مواردی که شما نمی توانید کنترل کنید دور شوید. آنچه را که در حال حاضر انجام می دهید ، مانند خوردن غذا یا نوشیدن یک فنجان چای ، قدربدانید. یک تمرین مراقبه ، آرامش بخش است. این به شما کمک می کند تا رها شوید و ذهن خود را باز کنید. کتاب معیار عمر

هدف، شما را فراتر از حد متوسط ​​و به سمت بزرگی سوق می دهد.

هدف انرژی و تمرکز را فراهم می کند و انگیزه شما را برای ساختن بهترین شخصیت خود کمک می کند. وضوح هدف، مقابله با هرج و مرج ذهنی ناشی از بی هدفی معنوی است. این تفکر به خود را جبران می کند.

“زندگی باهوش تر ، همدلانه ، دوست داشتنی و در لحظه ، پایه و اساس موفقیت به عنوان یک فرآیند در زندگی است و نه به عنوان یک فلات موفقیت.”

شرکت در چهار نوع از تجربیات زندگی می تواند یک مفهوم روشن از هدف را بنمایاند:

  1. “بهزیستی جسمی و روانی” – در فعالیت هایی که باعث ارتقاء سلامت می شود شرکت کنید.
  2. “تعلق و شناخت” – اعتبار متقابل را از افرادی که برای شما مهم هستند ، بگیرید و دریافت کنید. 
  3. “فعالیت های شخصی با ارزش”  – هر روز وقت خود را برای انجام کارهایی که دوست دارید صرف کنید.
  4. “نزدیکی و ارتباط معنوی”  – به دنبال احساس ارتباط با چیزی بزرگتر از خود و احساس بودن در بخشی از تجربه جمعی بشری باشید.

بیانیه ای شخصی را بنویسید. این نوشته مختصر ، یک یا دو جمله ای اشتیاق و ارزشهای زندگی شما را نشان می دهد و مسیری را که می توانید برای رسیدن به آنها طی کنید. به عنوان مثال ، در بیانیه هدف اپرا وینفری آمده است: “معلم بودن. و اینکه به من القا می شود دانش آموزانم بیش از آنچه فکر می کردند می توانند باشند ، دیده شوند. “

کتاب معیار عمر

تفکر مثبت ابزاری قدرتمند برای دستیابی به اهداف و آرزوهای شما است.

درگیر کردن رفتار هدفمند در زندگی روزمره ، یک روند مداوم است. پرورش یک نگرش مثبت باعث ایجاد انگیزه در کار می شود. مغز انسان تعصب ذاتی و منفی دارد. اما می توانید ذهن خود را مجدداً تمرین دهیذ تا تغییر کند. این بدان معنا نیست که شما ساده لوح هستید یا بی فکر خوشحال هستید. این خواسته ای برای کنترل واکنش شما به ورودی ، افکار و احساسات است. روشهای ساده برای ایجاد الگوهای تفکر مثبت جدید شامل تمرین قدردانی و سپاسگزاری ، پیدا کردن الهام از نقل قول ها و تأییدها ، و مثبت نگاری در تمرین ذهن آگاهی شماست. برای جلب واکنش های مثبت ، پیام های مثبت را به جهان بفرستید.

“شما نمی توانید خلق و خوی خود را کنترل کنید ، و همیشه نمی توانید افکار پراکنده در سرتان را کنترل کنید ، اما می توانید نحوه برخورد با آنها را انتخاب کنید.”

تفکر مثبت را از طریق “بینش” به عمل تبدیل کنید. تصاویر ذهنی از آنچه می خواهید به دست آورید ایجاد کنید. به بینش خود اجازه دهید انگیزه و الهام بخشی شما برای انجام در بالاترین سطح خود باشد. توضیحی از هدف خود بنویسید. نتیجه مورد نظر را شرح دهید. واقع بین باشید و یک هدف قابل دستیابی را انتخاب کنید. تابلو بینش ایجاد کنید – مجموعه ای از تصاویر ، کلمات و عکس ها که نمایش تصویری از آنچه می خواهید به دست آورید را تشکیل می دهند. تابلویی را که می توانید روزانه مشاهده کنید ، به طور برجسته نمایش داده شود. یک برنامه عملی ایجاد کنید که مراحل مشخصی را برای دستیابی به هدف خود برانگیزد. از افرادی که به آنها احترام قائل هستید و به آنها اعتماد دارید ، کمک بگیرید. حمایت ، بازخورد و توصیه های عملی آنها می تواند شما را در مسیر درست نگه دارد.

افزایش توانایی تمرکز، انرژی تولیدی شما را با شیرجه های عمیق ، به تلاشهای خلاقانه تبدیل می کند.

انرژی مولد خود را مهار کنید و درون خلاقیت شیرجه بزنید. پروفسور کال نیوپورت از دانشگاه جورج تاون کار عمیق را “توانایی تمرکز بدون حواس پرتی بر روی یک وظیفه شناختی داوطلبانه” تعریف می کند. برای کارهای متمرکز از بلوک های زمان استفاده کنید و بین دوره های کار عمیق و کم عمق متناوبا سوئیچ کنید. و هر زمان که برنامه شما اجازه می دهد ، حتی اگر فقط برای مدت کوتاهی امکان پذیر باشد ، عمیقاً وارد کار شوید.

“ایجاد توانایی برای تمرکز خلاقانه، مانند نگه داشتن نفس است. هرچه این عمل را بیشتر انجام دهید ، توانایی خود را برای طولانی تر و عمیق تر شدن نفس بیشتر می کنید. “

از زمان غوطه وری در کار خود بی رحمانه محافظت کنید و به برنامه خود بچسبید. بیاموزید بهترین کار خود را در کجا انجام می دهید. برای به حداقل رساندن وقفه ها از قبل برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال ، قهوه و نوشیدنی هایی را در دست بگیرید ، برجسته سازها و قلم ها را در انبان خود نگه دارید و یک لیست پخش الهام بخش تهیه کنید. برای به اشتراک گذاشتن یک فضای کاری خلاق تحقیق کنید تا از الهام ، بازخورد و پشتیبانی دیگران برخوردار شوید. با گذشت زمان ، دوره های خلاقانه ای را در حین کار عمیق تجربه خواهید کرد. هنگامی که خود را در یک کار غوطه ور می کنید ، خواهید دید که زمان پرواز می رسد ، رودخانه های خلاقایت شما جاری می شوند ، حواس پرتی های بیرونی رو به زوال می روند و شما از حس حقیقت و بهزیستی شخصی انباشته می شوید. کتاب معیار عمر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *