10 قدم برای تبدیل شدن به یک مشاور خود اشتغالی

آیا تاکنون فکر کرده اید که چگونه مشاور شوید؟ مشاور چه کاری انجام می دهد؟ خوب ، جواب ساده است – یک مشاور مشورت می کند.  این جواب ، اگرچه به معنای اصلی آن درست است ، اما بسیار مبهم است. اگر می خواهید یک مشاور خود اشتغالی باشید ، باید در مورد شغل و روش راه اندازی آن ایده بهتری داشته باشید. بیایید سعی کنیم نقش یک مشاور را تعریف کنیم.

وظیفه یک مشاور ارائه مشاوره به فرد یا سازمان در مورد امور در یک جاویژه(گوشه بازار) خاص است. هنوز هم مبهم به نظر می رسد؛ درست؟ قبل از اینکه وارد برنامه ای شوید ، باید کمی عمیق تر شوید تا کسب و کار خود را به عنوان مشاور مستقر کنید.

در زیر یک راهنمای گام به گام برای کمک به شما در شروع کار به عنوان مشاور خود اشتغالی آورده شده است.

چگونه یک مشاور باشید: 10 قدم برای خود اشتغالی

مرحله 1: طرحی را که دانش و تجربه در آن دارید ، مشخص کنید

ممکن است علاقه به رایانه داشته باشید. با این حال ، این بدان معنا نیست که می توانید یک مشاور کامپیوتر مستقل شوید (اگرچه می تواند در این زمینه کمک کار باشد.) دانش و تجربه همراه با علاقه راهی برای شروع است.

اگر دانش در مورد رایانه ها (سخت افزار یا نرم افزار) دارید ، برای مدت زمان قابل توجهی با اینها کار کرده اید و جدیدترین اطلاعات مفصل را در مورد آنها دارید ، می توانید برای شروع یک کار مشاوره رایانه برنامه ریزی کنید.

مرحله 2: مجوزها را بدست آورید

برخی از مشاغل مشاوره نیازی به آموزش و گواهینامه رسمی ندارند (مثلاً مشاوره در زمینه باغبانی). اما اگر قصد دارید به عنوان مشاور حسابداری کار کنید ، باید از موسسات حسابداری شناخته شده گواهینامه های حرفه ای بگیرید.

همچنین ، برای شروع مشاغل مشاوره شرایط لازم برای صدور مجوز را در نظر بگیرید. رهنمودهای قانونی ممکن است شما را مجبور کند مجوز خاصی را برای کار به عنوان مشاور مستقل در برخی از تخصص ها دریافت کنید.

مرحله 3: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را مشخص کنید

اگر در یک جاویژه(گوشه بازار) که چشم انداز خوبی از قبیل مشاوره کسب و کار ، مشاوره رایانه ، مشاوره شغلی و مواردی از این دست باشد ، ممتاز می شوید ، ممکن است در طی یک هفته از شروع مشاوره خود ، تصویری رنگارنگ از مشتریانی را که منتظر مشاوره شما هستند ، بکشید.

جادو نیست اگر چنین انتظارات غیر واقعی دارید ، مطمئنا ناامید خواهید شد. هر کسب و کاری برای رشد و توسعه و شناخته شدن و تأسیس زمان لازم دارد. اگر برای شروع و ایجاد یک کسب و کار فرصت و وقت کافی ندارید ، ممکن است به سمت شکست پیش بروید.

مرحله 4: بازار هدف خود را انتخاب کنید

اگر کسی برای ایده ها و توصیه های شما هزینه ای نپردازد ، کسب و کار شما با شکست روبرو خواهد شد. همچنین اگر گیرندگان ایده های شما پولی برای پرداخت به شما نداشته باشند با همین نتیجه روبرو می شوید. اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید که به افراد یا شرکتها مشاوره دهید.

هر جاویژه(گوشه بازار) در مشاغل مشاوره این گزینه ها را ارائه می دهد. به عنوان مثال ، اگر شما به عنوان مشاور شغلی کار می کنید ، ممکن است به افراد در برنامه ریزی شغل خود کمک کنید. شما همچنین ممکن است با یک شرکت بزرگ همکاری کنید تا به کارکنان کمک کند تا در زمینه های انتخابی خود برتری داشته باشند.

مرحله 5: در بازار هدف خود تحقیق کنید

افراد و سازمانها به دلایل زیادی به مشاوران نیاز دارند. یک مشاور مالیاتی می تواند به یک میلیونر کمک کند تا مالیات خود را برنامه ریزی کند. یک مشاور رایانه می تواند به کارمندان یک شرکت بزرگ در یادگیری اصول نرم افزار کمک کند. یک مشاور منابع انسانی می تواند به یک کسب و کار بزرگ کمک کند تا یک سیاست را تغییر دهد.

پس از تعیین بازار هدف که شما را برای تخصص تان استخدام می کند ، باید روش های مختلفی را پیدا کنید که به آنها کمک کنید. این به شما کمک می کند تا مشاوره خود را بازاریابی کنید. شما باید به مشتریان خود بگویید که چرا آنها به شما احتیاج دارند.

مرحله 6: یک دفتر در خانه را در نظر بگیرید

اگر قوانین به شما اجازه این کار را بدهند ، می تواند به روشهای زیادی به نفع شما باشد. شما برای خرید یا اجاره فضای اداری برای شروع کار خود به عنوان یک مشاور خود اشتغالی هزینه نمی کنید. نیازی به پرداخت هزینه خدمات شهری به طور جداگانه نیست. نیازی نیست هزینه رفت و آمد منظم را بپردازید.

در کنار پول ، وقتی در خانه کار می کنید ، در وقت و انرژی نیز صرفه جویی می کنید. شما می توانید پس از ایجاد کسب و کار و همکاران شاغل خود ، محل های جدیدی به دست آورید. اما بعدا.

مرحله 7: شبکه خود را بسازید

اگر کسی شما را نشناسد و شما کسی را در زمینه خود نشناسید ، ممکن است به زودی خود را در بحبوحه فاجعه بیابید. مهم است که به محض اینکه تصمیم به مشاور بودن گرفتید ، ساخت شبکه خود را شروع کنید. یک پایگاه تماس قوی تضمین می کند که منابعی برای یافتن کار داشته باشید.

یک شبکه حرفه ای ، همراه با یک شبکه اجتماعی ، می تواند به شما در بازاریابی و تبلیغ کسب و کارتان کمک کند. منابع همچنین روشهای مهمی برای یافتن کار در جاویژه(گوشه بازار) ها هستند. برای ساخت شبکه خود به پایگاه تماس اولیه خود تکیه کنید.

مرحله 8: دستمزد خود  و راه پرداخت برای مشتریان را مشخص کنید

به عنوان یک مبتدی ، ممکن است شما به عنوان مشاور دستمزد های بالایی دریافت نکنید. با معروف شدن به عنوان مشاور ، دستمزد های شما افزایش می یابد. هنگام تعیین دستمزد خود ، اعتبار و تجربه خود و همچنین شرایط بازار ، گروه هدف و رقبا را به خاطر داشته باشید.

همچنین ، تصمیم بگیرید که چگونه مشتری پرداخت کند. صدور صورتحساب ساعتی ممکن است روشی مناسب به نظر برسد. مشکل این است که بسیاری از مشتری ها فکر می کنند که برای زمان خود دستمزد زیادی دریافت می کنید. بهتر است هنگام شروع کار مشاوره خود از روش صدور صورتحساب مبتنی بر پروژه استفاده کنید.

مرحله 9: ترتیب تبلیغات و بازاریابی

شما در حال فروش خانه نیستید که به هر حال خیلی راحت تر از فروش توصیه های شما است. بسیاری از مراجعان ممکن است حتی از این امر آگاه نباشند که به ایده ها و توصیه های شما احتیاج دارند. چگونه چیزی را که بسیار دشوار است بازاریابی و تبلیغ می کنید؟ باور کنید یا نه ، انتخاب های زیادی دارید – رسانه های چاپی ، تماسهای سرد ، تبلیغات آنلاین و بسیاری دیگر.

قبل از انتخاب خیابان برای تبلیغات ، در مورد بودجه خود تصمیم بگیرید. اگر هزینه ها از دست بروند ، شانس موفقیت در کسب و کار شما کاهش می یابد. خبرنامه ها و بروشورها ، تبلیغات در ژورنال ها ، وب سایت ها و وبلاگ های خاص با جاویژه(گوشه بازار) ها بهترین گزینه ها را ارائه می دهند.

مرحله 10: تعیین کنید آیا شما به برون سپاری وظایف خاص نیاز دارید یا خیر

ممکن است هنگام شروع کار ، وظایف خود را به تنهایی انجام دهید. اما پس از اتمام کار مشاوره شما ، ممکن است به کمک دیگران نیاز داشته باشید و ممکن است تصمیم بگیرید که افراد را استخدام کنید. قبل از انجام این کار ، جزئیات قانونی و مالیاتی را بررسی کنید.

همچنین ممکن است برخی از کارهایی را که نیازی به توجه فوری شما ندارند بر عهده بگیرید. مطمئن باشید که کارها به کسب و کارمشاوره شما وصل نشده است. به عنوان مثال ، شما می توانید حسابرسی در یک مشاوره شغلی را برون سپاری کنید اما نه هنگامی که این جاویژه(گوشه بازار) شماست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *