10 مهارت یک مشاور

10 مهارت یک مشاور عالی

10 مهارت یک مشاور که باعث می شوند مشاوران کسب و کارها به کمک آنها به سازمانها برای حل مسائل ، ایجاد ارزش ، به حداکثر رساندن رشد و بهبود عملکرد شغلی کمک کنند را در اینجا بررسی می کنیم. چه در زمینه فناوری اطلاعات ، مالی ، حقوقی یا روابط عمومی ، آنها از مهارتهای شغلی خود برای ارائه مشاوره و تخصص عینی استفاده کرده و به یک سازمان برای توسعه هرگونه مهارت تخصصی که ممکن است فاقد آن باشد ، کمک می کنند.

مشاوران در درجه اول نگران استراتژی ، ساختار ، مدیریت و عملیات یک شرکت هستند و در شناسایی گزینه های سازمان و ارائه توصیه هایی برای تغییر و همچنین مشاوره در مورد منابع اضافی برای اجرای راه حل ها تلاش می کنند. اگر در حال شروع کار خود هستید یا اولین قدمهای خود را به دنیای کار بر می دارید ، در اینجا ده مهارت برتر مورد نیاز برای داشتن یک مشاور مؤثر آمده است. آموزش این موارد در آموزش مشاوره کسب و کار نقش کلیدی دارد.

1. ارتباط عالی

از انجام مصاحبه های تحقیقاتی با کارمندان مشتری تا مدیریت تیم و ذینفعان ، نوشتن پیشنهادات تجاری و ارائه ها ، ارتباط موثر در کار مشاوره بسیار مهم است. بنابراین اغلب پروژه ها به دلیل عدم برقراری ارتباط مؤثر ، خراب یا راکد می شوند. برقراری ارتباطات قوی شما را از بقیه متمایز کرده و به سرعت شهرتی درخور را به دست می آورید.

2- کار تیمی

ناگفته نماند که نمایش مهارتهای رهبری برای یک مشاور خوب یک کیفیت بسیار مطلوب است. اما آنچه حتی مهمتر است ، این است که بتوانیم در یک تیم خوب کار کنیم. در طول پروژه های بزرگ ، شما در تیم های ده ها نفره و بعضی اوقات صدها نفره از کارکنان مشغول به کار خواهید بود ، اگر نتوانید به طور مؤثر در یک تیم عمل کنید می تواند به سرعت کانون آشوب و هرج و مرج شود . بیاموزید که چگونه عادلانه از همکاران خود حمایت کنید. مطمئناً با اینكه چگونه با دیگران كار می كنید ، مورد قضاوت قرار خواهید گرفت.

3. حل مسئله

یکی از 10 مهارت یک مشاور که اورا به مشاور عالی تبدیل می کند مهارت حل مسئله است. برای درک سازمانی که به آن مشورت می دهید ، باید تحقیقات گسترده و جمع آوری داده ها را انجام دهید. این امر نیاز به یک ذهنیت تحلیلی دارد که بر راه حل متمرکز باشد ، و همچنین به جزئیات توجه داشته باشد. برای کارآیی موثر در این حوزه ، شما باید در الگوهای کار خود بسیار سازمان یافته ، قابل اعتماد و منظم باشید.

4. یادگیری سریع

اگر مستقیماً از دانشگاه یا مدرسه فارغ التحصیل شده ، و دراولین قدم های کاری خود به یک شرکت وارد شده اید این مساله می تواند تجربه ای جالب و هیجان انگیز ، پرهیاهو و پرانرژی باشد. شما نیاز به اثبات توانایی های خود در انجام تحقیق و تجزیه و تحلیل ، برقراری ارتباط موثر و کار با دیگران دارید ، اما یک کارفرمای خوب می داند که بهترین و کارا ترین افراد قادر به یادگیری سریع در کار هستند.

برای گذراندن آموزش ها ، پروژه های طولانی مدت و شرکت در جلسات طولانی آماده باشید. تعهد خود شما به کسب مهارت های بالا ، اعم از دوره های آنلاین ، وبینارها یا کتاب های درسی ، نشان دهنده ابتکار عمل و اشتیاق شما برای یادگیری است ، و از دید کارفرمای شما پنهان نخواهد ماند.

5- تصمیم گیری

این می تواند بسیار دلهره آور باشد که وقتی تازه وارد کار یا سازمان شده اید، خود را مطرح کنید. اما نشان دادن اطمینان و تعهد به ایده های خود و همچنین توانایی پیروی از آن ، در مشاوره بسیار مهم است. البته ، اعتماد به نفس با تجربه به وجود می آید ، بنابراین بسیار مهم است که یک شنونده مؤثر باشید. اگر به همکاران خود اعتقاد دارید و از ایده های آنها برای پروژه نتیجه می گیرید ، از آنها یاد بگیرید و در تحقق ایده های خود از آنها پشتیبانی بگیرید. انجام دقیق کاری که می گویید انجام خواهید داد به نظر می رسد واضح است ، اما برای ایجاد اعتماد و اعتبار در تیم شما ضروری است.

10 مهارت یک مشاور عالی

6. متفکر خلاق

خلاقیت ، شهود ، مدبر بودن ، هر آنچه دوست دارید آنرا صدا کنید … به عنوان یک مشاور برای حل برخی از مشکلات بسیار منحصر به فرد که ممکن است برای صنعت کاملاً جدید باشند ، به چالش کشیده می شوید. برای داشتن حمایت های لازم از تصمیم گیری خود ، وقتی هیچ تجربه یا اطلاعاتی ندارید ، برای یافتن راه حل کارها ، باید خلاقانه گام بردارید. از کمک گرفتن از همکاران خود نترسید تا به شما در فکر کردن در مورد راههای جدید مقابله با مشکل کمک کنند. چشم انداز تازه با ارزش است و ممکن است برخی از بینش هایی را که قبلاً به آنها فکر نکرده اید ، به این طریق کشف کنید.

7- تمرکز بر راه حل

در بین 10 مهارت یک مشاور، تفکر خلاق جایگاه خاصی دارد. تقریباً همه مشاوران ” آرزوی ماندگاری برای یک عمر ” دارند. اما آنچه واقعاً یک مشاور خوب را از یک مشاور عالی متمایز می کند ، توانایی تمرکز نه تنها روی کارهایی است که در دست دارد بلکه باید دارای فکر انتقادی در مورد کارخود باشد. به عنوان مثال ، مشتری شما ممکن است از شما بخواهد پس انداز هزینه را در یک زنجیره تأمین پیدا کنید ، اما ابتدا سعی کنید درک کنید که چرا این امر برای کسب و کار وی مهم است.

دانستن چگونگی فکر کردن در این راه به شما کمک می کند تا بینش و راه حل های بهتری را برای مشتری خود ایجاد کنید. سعی کنید قبل از شروع کار ، وقت بیشتری را برای تفکر صرف کنید ، همه چیز را مورد نظر قرار دهید و از اینکه مودبانه درخواست های مدیر خود را به چالش بکشید ، نترسید.

8. مشتری مداری

حتماً از طریق پرسیدن سؤالات مربوطه ، گذراندن وقت با مشتری در محیط کار و اعضای تیم خود ، کاملاً بدانید که شرایط مشتری شما چیست. غالباً برای شما لازم است كه خود را در تیم داخلی خود ادغام كنید ، بنابراین باید در روش خود انعطاف پذیر باشید و به خوبی ارتباط برقرار كنید.

برای آگاه نگه داشتن آنها از پیشرفت و تصمیم گیری های مربوطه ، باید با مشتری ارتباط برقرار کنید ، بنابراین حفظ یک رابطه مناسب با آنها برای پیشرفت کار ضروری است. بعضی از مشتری ها بیشتر از دیگران پیگیر هستند ، بنابراین حتما آنها را درک کنید و سعی کنید در میزان ارتباط با آنها توازن را رعایت کنید. شما باید از افراط کردن آنها در جزئیات و همچنین به خود اختصاص دادن همه ظرفیت ها برای انجام کارهایی که به شما مربوط است خودداری کنید.

9. انعطاف پذیری

زندگی مشاور بدون شک سخت است. روزهای طولانی کار ، ساعاتی در جاده که از نزد یک مشتری به سر پروژه مشتری دیگر سفر می کند و تماس در هر ساعت از روز از ویژگی های شغلی معمولی مشاوره است. تلاش زیاد برای رسیدن به هدف نهایی برای یک پروژه بزرگ ، مستلزم مشاوره همراه با تعمیق و نشاط واقعی است.

از طرف مثبت قضیه بنگاه ها با ارائه مزایای حمایت و رفاه خانواده مانند فرصت های کاری انعطاف پذیر و از راه دور و همچنین افزایش مرخصی زایمان ، به تعادل کار / زندگی توجه بیشتری می کنند. بعضی از آنها انعطاف شغلی یا تقسیم کار را در نقشهای دیگر یا خارج از شرکت تشویق می کنند.

10. مقاومت در برابر استرس

مشاوره شامل سطح بالایی از مسئولیت و فشار است. استرس ممکن است وجود داشته باشد زیرا اهداف دشوار و مهلت های مشخصی برای تحقق وجود دارد، و همچنین پروژه گاه با به چالش کشیدن (از طرف مشتری) روبرو خواهد بود. با این حال ، اگر شما در محیطی پر سر و صدا وبا برقراری ارتباط روبرو هستید ، مراقب سلامتی خود در داخل و خارج از محیط کار باشید و حتماً در برخی اوقات زندگی لذت ببرید ، این کار قدرت عاطفی را برای مقابله با انواع شرایط نامطلوب تقویت خواهد کرد.

این مهارت ها 10 مهارت یک مشاور است که خوب را عالی می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *