8 راه برای شناسایی فرصت های بازار برای رشد مشاغل

8 راه برای شناسایی فرصت های بازار برای رشد مشاغل

8 راه برای شناسایی فرصت های بازار برای رشد مشاغل . در محیط کسب و کار امروز ، حفظ رشد و سودآوری هرگز تضمینی نیستپیشرفت های فنی و علمی چرخه عمر محصولات و خدمات را کوتاه می کند ، مدل های کسب و کار تغییر می کند و رقبای جدیدی از خارج از صنعت ظاهر می شونداین بی ثباتی مداوم ، جستجوی فرصت های شغلی جدید را ضروری می کنددر این مقاله ، 8 روش برای شناسایی فرصت های بازار برای رشد مشاغل را بیان خواهیم کرد.

ابتدا باید یک چارچوب برای کمک به جستجوی فرصت ها تعریف کنیدبرای این کار لازم است جهت کسب و کار شرکت خود را بشناسید و از منابع ، نقاط قوت و قابلیت های شرکت خود آگاهی داشته باشید.

هنگامی که شما درک خوبی از اهداف شرکت و زمینه های تخصص داشته باشید ، قدم بعدی تجزیه و تحلیل بازار ، ارزیابی نیازهای مصرف کننده و چگونگی برآورده شدن آنها توسط شرکت ها استبرای شناسایی فرصت های بازار ، مدل کسب و کار به عنوان یک کل باید با شناسایی مصرف کنندگان و شرکت ها و عوامل دیگر مانند گزاره های ارزش برند ، رقبای مستقیم و غیرمستقیم ، زنجیره های تأمین ، مقررات موجود و محیط کلی ارزیابی شودبیایید نحوه تجزیه و تحلیل این عوامل را به تفصیل در زیر بررسی کنیم.

هشت نوع تجزیه و تحلیل برای شناسایی فرصت های بازار

  1. تقسیم بندی مصرف کننده

برای درک تقاضای خود ، باید بخش های مصرف کننده را که ویژگی های مشترکی با یکدیگر دارند ، شناسایی کنیداین خصوصیات می توانند متغیرهای “سخت” مانند سن ، جنس ، محل زندگی ، سطح تحصیلات ، شغل و سطح درآمد یا متغیرهای “نرم” مانند سبک زندگی ، نگرش ، ارزشها و انگیزه های خرید باشند.

متغیرهای سخت می توانند به برآورد تعداد مشتریان بالقوه یک تجارت کمک کنندبه عنوان مثال ، یک تولید کننده پوشک / پوشک باید بداند که کودکان زیر 3 سال در یک کشور خاص چه تعدادند و همچنین میزان زاد و ولد را بداندمتغیرهای نرم می توانند به شناسایی انگیزه هایی که منجر به تصمیم گیری در خرید می شود از جمله قیمت ، اعتبار ، راحتی ، دوام و طراحی کمک کند.

نمونه ای از چگونگی تقسیم بندی به شناسایی فرصت های بازار کمک می کند Aguas Danone ، یک شرکت بطری آب در آرژانتینچند سال پیش فروش این شرکت در حال سقوط بود و آنها به دنبال کالای جدید بودندآگواس دانون دو عامل در مصرف نوشیدنی های غیر الکلی را شناسایی کرد: سلامتی و عطر و طعمآب بطری به عنوان سالم تلقی می شد اما ویژگی طعم خوب را ارائه نمی دادنوشیدنی هایی مانند نوشابه و آب میوه ها چاشنی خوبی دارند اما بسیار پرکالری تلقی می شدنداین شرکت متوجه شد فرصتی برای نوشیدنی های سالم وجود دارد که هم سلامتی و هم عطر و طعم دارنددر نتیجه ، آنها آب های بطری طعم دار Ser را با موفقیت بسیار بالا راه اندازی کردندبراساس داده های Euromonitor International ، Aguas Danone از زمان راه اندازی در سال 2002 ، رهبر كاهش آب بطری های با طعم شكر در آرژانتین بوده است و غول هایی همچون Coca Cola و Nestlé را هدف قرار داده است.

  1. تجزیه و تحلیل وضعیت خرید

همچنین باید موقعیت های خرید را مورد بررسی قرار داد تا از فرصت های گسترش استفاده شودسؤالاتی که باید هنگام بررسی تحلیل خرید بپرسید عبارتند از:

  • چه زمانی مردم محصول یا خدمات ما را خریداری می کنند؟
  • چه وقتی به آن احتیاج دارند؟
  • مردم خرید را از کجا انجام می دهند؟
  • آنها چگونه پرداخت می کنند؟

با نگاهی به کانال های توزیع ، روش های پرداخت و سایر شرایطی که تصمیمات مربوط به خرید را در بر می گیرد می تواند نحوه خرید مصرف کنندگان را به شما یاد دهد و اینکه چگونه می توانید محصول خود را به درستی ارائه دهیدارائه گزینه های جدید خرید ممکن است مشتریان جدیدی را به همراه داشته باشدبه عنوان مثال ، ماشین های فروشنده که میان وعده هایی مانند ماست و آبمیوه های انفرادی را ارائه می دهند در راهروهای مترو سانتیاگو د شیلی معرفی شده اند و باعث افزایش مصرف مداوم می شوند.

جنبه دیگر برای کشف ، پذیرش روش های مختلف پرداخت استبه عنوان مثال ، آمازون اخیراً آمازون Cash را در ایالات متحده راه اندازی کرده است و با افزودن اعتبار به حساب های شخصی آمازون ، مصرف کنندگان بدون کارت اعتباری را قادر به خرید آنلاین می کند.

  1. تجزیه و تحلیل رقابت مستقیم

علاوه بر تجزیه و تحلیل شرایط تقاضا و خرید ، تجزیه و تحلیل عرضه مهم استشناختن بازیکنان موجود در بازاری که در آن رقابت می کنید یا می خواهید به رقابت بپردازید ، هنگام ارزیابی فرصتها از اهمیت بالایی برخوردار استسؤالات مرتبط در این مورد عبارتند از:

  • محصولات و مارک های صنعت ما که به طور قابل توجهی رشد می کنند چیست و چرا؟
  • گزاره ارزشی آنها چیست؟
  • ما چه مزیت رقابتی نسبت به آنها داریم؟

به عنوان مثال ، شرکت هواپیمایی SKY که در بازار شیلی در برابر یک مارک تجاری خاص مانند LAN رقابت می کند ، دریافت که فرصتی برای تمایز خود با مدل ارزان قیمت وجود دارد که تا آن زمان در شیلی وجود نداشت. SKY با حذف مواد غذایی و نوشیدنی های تعارفی برای همه مسافران در هنگام پرواز و با انجام این کار قیمت بلیط خود را کاهش دادبه گفته Euromonitor International ، این شرکت به افزایش سهم خود از مسافران حمل شده از 10٪ در سال 2008 به 20٪ در سال 2017 کمک کرده است.

4- تجزیه و تحلیل رقابت غیر مستقیم

با تجزیه و تحلیل صنایع جایگزین می توان فرصتها را یافتبه عنوان مثال ، به لطف کاهش قیمت بلیط هواپیما ، خطوط هوایی ممکن است در بخش هایی که در حال حاضر توسط سایر وسایل حمل و نقل تأمین می شوند ، به دنبال فرصت باشندحامل های هوایی باید تحقیق کنند که چه تعداد از مردم در اتوبوس ها و قطارهای مسافت طولانی سفر می کنند ، کدام مسیرها بیشترین تقاضا را دارند ، مسافران برای بلیط های خود چقدر پرداخت می کنند ، میزان اشتغال اتوبوس ها و قطارهای مسافت طولانی چقدر است و چه مواردی لازم است مسافر فعلی اتوبوس ها یا قطارها را ترغیب کند که به جای آن بتوانند با هواپیما سفر کننداین نوع تحلیل به ایجاد مزیت های رقابتی در برابر رقبا غیر مستقیم کمک می کند و بینش در مورد فرصت های اضافی برای رشد را فراهم می کند.

5- تجزیه و تحلیل محصولات و خدمات مکمل

شرکت ها باید بر عملکرد محصولات شرکت های دیگر که مکمل خود هستند نظارت داشته باشندبه عنوان مثال ، یک شرکت بسته بندی باید به فروش محصولاتی را که می تواند به طور بالقوه بسته بندی کند ، نظارت کند ، در حالی که یک شرکت تولید کننده دستگاه های قهوه باید بینش را در مورد تکامل انواع مختلف فروش قهوه جمع کندروندهای موجود در بازارهای مکمل هنگام تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری باید مورد توجه قرار گیرد. 8 راه برای شناسایی فرصت های بازار برای رشد مشاغل 

  1. تجزیه و تحلیل صنایع دیگر

در برخی موارد ، هدف شرکتها ادامه فعالیت در یک بخش صنعتی نیست بلکه گسترش یک مدل یا فلسفه خاص تجاری استبه عنوان مثال ، هلدینگ شرکت های انگلیسی ، Easy Group با حداکثر سرعت برای اشغال پروازها با شرکت هواپیمایی (Max Jet) شروع به کار کردگروه Easy  فهمید که ترجیح فروش  یک صندلی با قیمت پایین تر بهتر از فروش نکردن آن استدر انتخاب مدل مدیریت، نرخ بستگی به میزان اشغال پروازها و زمان باقی مانده تا روز پرواز را داشتبا استفاده از این مدل تجاری ، توانست نرخ اشغال را افزایش دهددر هنگام ایجاد Easy Cinema و سپس با اتوبوس برای Easy Bus ، همان مدل را به سادگی به کار برددر هر صورت ، برای ورود به یک صنعت جدید مهم است که ابتدا در مورد رقابت بیاموزید: اندازه بازار ، سهم بازار ، نرخ رشد ، قیمت واحد ، 8 راه برای شناسایی فرصت های بازار برای رشد مشاغل 

  1. تجزیه و تحلیل بازارهای خارجی

هنگامی که یک شرکت در بازاری بالغ یا اشباع فعالیت می کند ، کاوش در کشورهای دیگر ممکن است منجر به فرصت های دیگری شودبازارها در کشورهای مختلف به دلایل مختلف از جمله اختلافات در سطح توسعه اقتصادی و عادات محلی با سرعتهای مختلف رشد می کننددانستن تکامل سرانه مصرف یک محصول معین در یک کشور معین می تواند به عنوان شاخص بلوغ چرخه عمر محصول باشدداشتن اطلاعات در مورد اندازه بازار و رقبا در سایر کشورها به تخمین پتانسیل تجارت کمک می کند.

علاوه بر فروش محصول ، می توانید در مورد آنچه در کشورهای پیشرفته تر از نظر عادات مصرف نیز اتفاق می افتد ، تحقیق کنیدمثلا:

  • درصد افرادی که از تلفن هوشمند برای پرداخت هزینه های خود استفاده می کنند ، چقدر است؟
  • سهم بازار برچسب های خصوصی در یک صنعت خاص چیست؟

پاسخ به این سؤالات در كشورهای پیشرفته تر می تواند به عنوان نشانگر پتانسیل این شاخص ها در كشور شما نیز باشداز طرف دیگر ، نظارت بر اتفاقاتی که در سایر کشورها رخ می دهد ، ممکن است منجر به محصولات یا خدمات جدیدی شود که هنوز در بازار فعلی شما وجود ندارد.

  1. تجزیه و تحلیل محیط

با تجزیه و تحلیل تغییرات در محیط با پیشرفت های فناوری و علمی و ایجاد فرصت های شغلی جدید ، می توان فرصت های بازار را نیز شناسایی کردبه عنوان مثال ، رشد اینترنت و تلفن های هوشمند باعث ورود شرکت هایی با مدل های جدید تجاری مانند Airbnb و Uber شده استطبق گزارش Euromonitor International ، سهم اشتراک های اینترنتی موبایل به اشتراک های تلفن همراه در جهان در سال 2011 20٪ بود و در سال 2016 به 53٪ رسید. و در حالی که در سطح جهان فقط 17٪ از خانواده ها در سال 2011 دارای تلفن هوشمند بودند ، این درصد  2016.به 45٪ رسید. فراتر از موبایل و اینترنت ، هوش مصنوعی ، روبات سازی ، اینترنت اشیاء ، بیوتکنولوژی و منابع انرژی تجدیدپذیر نیز فرصت های شغلی متعددی را فراهم می کند.

تغییر در چارچوب نظارتی یک کشور همچنین می تواند فرصت هایی را ایجاد کنداز ژوئن سال 2016 ، شیلی به شرکتهایی نیاز دارد تا برچسب هایی از کالاهای پر کالری ، سدیم ، قندها و چربیهای اشباع را درج کننداین تعهد ممکن است یک فرصت رشد برای محصولات سالم تر باشد که از برچسب های جدید متاثر نشوند. Euromonitor International انتظار دارد که بسته به نوع محصول ، فروش محصول در شیلی تأثیر بگذاردبه دست آوردن تحقیقات بیشتر در مورد بازار و فروش محصولات در شیلی ممکن است به شناسایی دسته هایی که دارای فرصت رشد برای محصولات جدید و بدون برچسب هستند کمک کند. 8 راه برای شناسایی فرصت های بازار برای رشد مشاغل 

تحولات دیگر در محیط مانند تغییرات آب و هوا ، تحرکات ژئوپلیتیکی و تغییر در بازارهای مالی نیز بر فرصت های بازار تأثیر می گذاردضروری است که برای به دست آوردن بینش در مورد محیط تجاری محلی ، از تحقیقات بازار استفاده کنیداطمینان حاصل کنید که استراتژی شما در یک بازار جدید یا در حال توسعه شکوفا خواهد شد.

تقسیم مصرف کننده ، تصمیم گیری در مورد خرید ، رقبای مستقیم و غیرمستقیم ، محصولات و خدمات مکمل ، صنعت ، بازارهای خارجی و تجزیه و تحلیل محیط زیست هشت نوع تجزیه و تحلیل هستند که به سازمان شما کمک می کنند تا فرصت های جدید بازار را شناسایی کنداستفاده از انواع تجزیه و تحلیل به کسب و کار شما کمک می کند تا یک دید کلی درباره فرصت ها کسب کند و به ایجاد برنامه های استراتژیک بلند مدت در تجارت کمک کندپس از شناسایی فرصت ها ، شرکت ها باید به سرعت حرکت کنند تا برنامه ای را ایجاد کنندلازم است یک گزاره ارزش را تهیه کنید ، زنجیره تجاری سازی را برنامه ریزی کرده و هزینه ها ، درآمد ، جریان وجوه و نیازهای تأمین مالی را برآورد کنیدهمه فرصت های بازار مشخص شده موفقیت آمیز نیستند ، اما آزمایش در مورد پتانسیل هرکدام جواب می دهد.

برای به حداقل رساندن هزینه های فرصت های ناموفق ، آزمایش محصولات ، خدمات یا مدل های تجاری جدید می تواند در مناطق کنترل شده انجام شودخطرات در تست آزمایشی شامل هشدار درباره رقابت در مورد استراتژی شما استاین خطر را باید در برابر خطر و هزینه راه اندازی محصول جدید در مقیاس جهانی و عدم موفقیت مقایسه کردوقتی آزمایشی انجام شود ، بسیاری از آزمایشات با شکست روبرو خواهند شد ، اما برخی موفق می شوند و در مقیاس بزرگتر توسعه می یابند.

به عنوان مثال ، در سال 2013 Coca-Cola Coca-Cola Life را در رده Carbonates Low Calorie Cola راه اندازی کرداین آزمایشی بود که در آرژانتین و شیلی آغاز شد و پس از آن در سایر کشورها مانند انگلیس ، سوئد ، استرالیا ، سوئیس ، ژاپن و نیوزلند راه اندازی شدفروش Coca-Cola Life به همان میزان که انتظار می رفت در بسیاری از این بازارها رشد نداشت.  طبق آمار Euromonitor International ، در سال 2016 Coca Cola Life به استرالیا کمتر از 2٪ سهم ارزش و کمتر از 4٪ سهم ارزش در انگلیس رسیدبه این ترتیب ، کوکاکولا نام تجاری را در آن دو کشور قطع کرددر سایر کشورها اقدامات مشابهی اعلام شده است: بازنشستگی خط تولید در بازار یا کاهش تولید در بازارآزمایش پایلوت به Coca Cola کمک کرد تا موفقیت Coca Cola Life را مشخص کند ،

وقتی می خواهید فرصت های بازار را شناسایی کنید ، تحقیقات بازار جهانی Euromonitor International را در نظر بگیرید.  8 راه برای شناسایی فرصت های بازار برای رشد مشاغل 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *